Hailey Edwards - Gray Witch - 15. Fejezet

 


15



"Mi az utolsó dolog, amire emlékszel?" Segítettem Claynek kötényként megkötni az öltönyzakóját, hogy eltakarja az elejét. Az anatómiája az ő dolga volt. Senki másé. Sajnos a hátsóját mindannyiunknak el kellett viselnünk. "Kezdjük ott."

A cetli, amit apa a kezébe nyomott, a zsebemben lapult, de nem volt bátorságom elolvasni. Clay nem tudta, kinek szánta, és ha nem nekem szánták, nem voltam benne biztos, hogy meg tudnám oldani, hogy apa megint átmenjen rajtam.

"Épp idefelé tartottunk..." Megvakarta a fejbőrét, és hamuszínű ujjbegyeket szerzett. "Hol van a hajam?"

"A sárkány a te parókádat is elkapta." Megfogtam a kezét, és egy félreeső helyre vezettem. Segítettem neki leülni egy fenyőtűszőnyegre a fák alatt, és nekitámaszkodni egy fatörzsnek. "Parish volt az."

"Miért volt itt Parish?" Elmozdult, hogy kényelembe helyezze magát. "Kibaszott fenyőtűk."

"Neked rövid távú memóriaproblémáid vannak." Megérintettem a vállát. "Csak maradj nyugton, oké?"

"Nem megyek ki oda meztelenül. A világ még nem áll készen erre."

"Majd én vele maradok" - jelentkezett Colby. "Nem akarom, hogy megint megfeledkezzen magáról, és elkóboroljon."

"Jó döntés." Kisegítettem a pólómból, majd a vállára tettem. "Hamarosan visszajövök."

Mivel nem volt egy praktikus zseb, amibe elbújhatott volna, Colby kiszolgáltatott volt. De - ésszerűsítettem - felrepülhetett a fák közé, ha fedezékre volt szüksége. Ráadásul a meztelen Clay figyelemelterelésnek bizonyulna, ha felfedeznék, mielőtt visszamennék hozzá. Ez időt adna neki a menekülésre.

"Tegyél meg nekem egy szívességet." Átadtam neki a cetlit. "Van ennek bármi köze a jelenlegi helyzetünkhöz?"

Csirke lehet, de idióta nem voltam. Nem engedhettem meg magamnak, hogy figyelmen kívül hagyjam azt, ami életmentő tippnek bizonyulhat, még akkor sem, ha még egy ideig azt akartam hinni, hogy a tudatlanság boldogság.

"Nem" - mondta halkan, és visszaadta. "Majd később elolvashatod."

"Nekem lesz?" A nyelvembe haraptam, de már túl késő volt. Már bólogatott. "Oké." Kényszerítettem egy mosolyt. "Akkor később."

Miután gyorsan átfésültem a környéket, egyrészt, hogy megbizonyosodjak róla, hogy Clay és Colby biztonságban van, másrészt, hogy elkerüljem a szánalmát, Asa keresésére indultam.

Az ilyen mértékű takarításhoz profikra volt szükség, de nem tudtam megállni, hogy ne pörgessem a lehetséges forgatókönyveket.

A földrengéseknek rossz hírük volt a szörnyektől hemzsegő városokban, de Mississippiben ez nem volt népszerű kifogás. A hurrikán jobban működött volna, de az sem a semmiből jött. Tornádó?

A rendelkezésemre álló lehetőségek közül ez tűnt a leghihetőbbnek.

Az EF5-ös tombolát nem véletlenül hívták Isten ujjának. Az ilyen viharok kárai katasztrofálisak voltak.

"Rue." Asa leintett. "Erre."

Miután átkocogtam az utcán, lélegzetvisszafojtva csapódtam a mellkasához. Ez volt a testmozgás. Nem a késztetés, hogy a vállán zokogjak az apaproblémáim miatt. Magához szorított, és megcsókolta a homlokomat, mintha megérezte volna a gondolataim vad pörgését. Túl hamar elengedett, és kénytelenek voltunk visszatérni a feladathoz.

Tizenkilenc embert összeterelt egy sub shopban, és felajánlotta, hogy kifizeti az ételüket, ha kivárnak valami homályos vészhelyzetet, ami elég fontos ahhoz, hogy az FBI a helyszínen legyen. Ez megtette a hatását, de most rengeteg emléket kellett kitörölnöm, és nem sok időm volt rá.

A kisebb események nagyobb ablakot adtak a cselekvésre. A nagy események beásták magukat az elmébe, és megragadták az emlékeket. Ha ezt elszúrom, ezek az emberek veszélyben voltak, hogy tornádó áldozatai lesznek az esti hírekben.

"Kitörölhetem ezt az eseményt - bíztam meg Asa-ban -, és javasolhatok egy kifogást, de nem tudok igazi emléket teremteni".

Jobb, ha egy órát veszítettek az időből, mint az életüket. A kinti leszámolás katasztrofális lehetőségekkel járt volna, ha akár csak egy ember is lefilmezi apát vagy Parish-t más alakjukban, és feltölti a közösségi oldalakra. Nem volt tudatmódosító teám, amit megihatnának, ami azt jelentette, hogy nekem kellett belenyúlnom az agyukba, és magamnak kellett megráznom a drótokat.

"Miután mindenkit összetereltem, hívtam a takarítókat" - biztosított róla. "Majd ők elintézik a finomhangolást."

"Jó." Legszívesebben behunytam volna a szemem és aludtam volna egy hétig. "Ez a legjobb hír, amit egész este hallottam."

Ahogy az első asztalhoz közeledtem, észrevettem egy gyereket, aki dínó nuggetset evett, és megjött az ihlet.

"Kérhetném mindenki figyelmét?"

Szerencsére alig várták, hogy megtudják a legújabb híreket. Különösen, miután észrevették a vért és a port rajtam.

Miután az utolsó gyerekig az egész figyelmüket lekötöttem, erősen megrántottam Colby-t, és könnyű ködöt idéztem meg a pálcámból, ami szétterült az étteremben. Ahogy a vendégek belélegeztek, a varázslat beakadt, és kattogott az agyuk. Kikapcsoltak, így én maradtam a teremben, egy zombiszerűen bámuló terem előtt.

"Egy szörnyfilmet forgattak ma este a belvárosban. Amit önök láttak, azok animációs lények voltak, akik a végső leszámolásért harcoltak. Az épületeket a produkciós cég időben rendbe hozza." Elmosolyodtam, és egy emberként mosolyogtak vissza. "Minden rendben van. Mindenki rendben van. Még egy darabig szükségünk van az együttműködésükre, aztán mindannyiukat hazaengedjük."

A teremben szinkronban bólintottak, aztán ismét rám meredtek, üres tekintetük minden mozdulatomat követte, miközben az ajtóban találkoztam Asával.

"Clay segített apának harcolni Parish ellen" - mondtam neki halkan - "de nem emlékszik semmire."

"Ez nem vall Clayre." Asa az utcát fürkészte mögöttem. "Az elméje olyan, mint egy páncélterem."

"Pontosan." Utáltam ezt gondolni, nemhogy kimondani. "De van egy kulcs."

Az igazgató.

Ő adott Clay-nek parancsokat, és Clay mindig szó szerint követte őket. Nem volt más választása.

De bármennyire is szerettem volna ráfogni a dolgot, ő nem volt itt. És akkor mi maradt nekünk?

Gumiabroncsok csikorogása csalogatott ki minket a járdára, amikor három furgon csúszott be az étterem előtti parkolóhelyekre. Bioveszélyes ruhába öltözött férfiak és nők özönlöttek az utcára, csapatokra oszlottak, és nekiláttak, hogy kiérdemeljék a takarító címet. Mindegyiküknél volt egy szerszámosládára emlékeztető készlet, és egyikük egy doboz medve spray természetfeletti megfelelőjét cipelte a kezében, amelyen egy sárga matricán az állt, hogy Kísérleti.

Dicséret nekik, hogy egy K+F projektre bízták magukat, hogy megmentsék őket egy dühöngő sárkánytól.

"Hála az istennőnek. Tényleg nem akartam felelős lenni ennyi ember agyának összezavarásáért."

Ezeknek az embereknek sokkal nagyobb esélyük volt a teljes felépülésre, ha profik dolgoztak.

"Reméltem, hogy a takarítók időben megérkeznek, hogy csatlakozhassak hozzátok, de nem bíztam abban, hogy az emberek a helyükön maradnak."

Tegyél össze kettőnél több embert, keverj hozzá egy adag izgalmat, és máris macskapásztor lett belőled.

"Jól tetted, hogy vigyáztál rájuk. Nem az ő hibájuk, hogy Parish kiérdemelte a pofont, vagy hogy apa túl dühös volt ahhoz, hogy tisztán lásson. Ez egy nagy I-vel kezdődő incidens. Embereknek tették ki magukat egy lakott területen, anélkül, hogy megpróbálták volna de-eszkalálni a helyzetet."

Amennyire meg tudtam ítélni, apát nem érdekelte, hogy ki sérült meg, amíg választ kapott Parish-től. Ezt el kellett ismernem. Az igazgató trónfosztásának és a Black Hat eltörlésének egyik biztos módja a természetfeletti közösség létezésének felfedése volt. És ha a takarítók ma este a takarítás során egyetlen bizonyítékot is kihagytak, akkor pontosan ezt tette.

"Köszöntsük őket." Megpihentette a kezét a hátam tövénél, és irányított. "Aztán mehetünk."

"Nyilatkozatot kell tennem." Mégis hagytam, hogy vezessenek. "Ez most... ragadós lesz."

"A takarítóknak lesz dolguk az emberekkel" - érvelt. "Majd később megtalálnak."

"Miután volt időm kitalálni egy jó sztorit?"

"Pontosan."

Mivel az igazgató megsebesült, a helyettes pedig meghalt, az Iroda irányíthatatlan volt.

Két dolgot kellett tennünk: Vagy talpra állítani az igazgatót, vagy megválasztani a saját ideiglenes igazgatót.

Ez utóbbi tényleg nevetséges volt. Kiben bízhattunk volna? Senkiben.

Bárki, aki a zűrzavaros helyzetből ragadta ki a vezetést, nem az Irodát vagy az ügynökeit akarta megmenteni. Több mint valószínű, hogy gyorsabban a földbe döngölnék Black Hatot, mint ahogy azt ki tudnánk mondani, hogy chupacabra. Kétlem, hogy bárki is megragadná a hatalmat, hacsak nem menekülési útvonalként.

A címmel együtt járt a hatalom, hogy megszüntessék az Irodát, hogy felmentse az ügynököket a szolgálat alól, hogy kiszabadítsa a foglyokat a tábor gyomrában.

A kötelességeik alól felmentett ügynökök visszaesnének a régi szokásaikba, és pusztítást végeznének.

A félig éheztetett és brutális foglyok egész városokat falnának fel, hogy csillapítsák éhségüket.

A világ véres káoszba süllyedne, és az emberek soha többé nem bíznának az éjszakában.

Asa kezelte a takarítókat, amikor nem tudtam felülemelkedni a kavargó gondolataimon, de még időben ébredtem, hogy megmutassam neki, hol parkoltam le Clayt és Colbyt.

"Mehetünk?" Kezet nyújtottam Claynek. "Körbevisszük a terepjárót, hogy ne kelljen senkinek sem villantania."

"Legyenek ilyen szerencsések." Egy nyögéssel hagyta, hogy felsegítsem. "Ez a fenék egy műalkotás."

Az alkotója szobrászmester volt, így nem lehetett vitatkozni, de nem hagytam, hogy ez megállítson.

"Első osztályú marhahús vagyok" - folytatta, egyre inkább önmagának hangoztatva. "Első osztályú."

Köré hajoltam, és szemügyre vettem a bőrének keresztbe-kasul rajzolódó mintázatát, amit a fenyőtűkön való hosszú ülés okozott. "Biztos, hogy megvan rajtad a grillezés nyoma."



* * *

Egy másik szállodát választottunk, ami nem kapcsolódott az ügyeinkhez, és foglaltunk egy franciaágyas szobát, amit megoszthattunk. Ez volt a legjobb lehetőségük, és egyikünk sem bánta a közelséget egy olyan őrült éjszaka után, amely valahogy hosszabbnak tűnt, mint a kihívás napja. Clay még mindig nem emlékezett a szállodából való távozásra, és Colbyt zavarta, hogy mennyire normálisnak tűnt az utazásuk alatt.

Amikor parancsra cselekedett, Clay előtte, közben és utána is önmaga volt. Ez volt a legnyugtalanítóbb része a szolgaság átkának. Nem volt választása abban, hogy mit tesz, vagy néha mit mond, és ezeknek az eseményeknek az emlékezete a gazdája belátására volt bízva.

Mindez azt jelentette, hogy ezt már láttam korábban is, és megrázott, hogy újra friss szemmel láttam.

Hibáztassam a lelkiismeret aprócska hajtását, amely kivirágzott az elmémben, vagy az érzések rohamát, amit Asa keltett bennem, de elfelejtettem, hogy a nyomorúság, a szégyen és a félelem milyen bizonytalanságtól maszatosan kavargott az arcán, amikor úgy ébredt fel, hogy nem emlékezett a tetteire.

Az erkélyen, az alkaromat a korlátra támasztva bámultam a szemközti festői újrahasznosító központ parkolóját, és újra és újra és újra megfordítottam a fejemben a lehetőségeimet.

Az igazgató vérre menne azután, amit Parish tett vele. Példát akart volna statuálni vele. De Parish már nem volt szóba jöhető.

Szóval... hagytam, hogy apa vigye el a balhét?

Vagy vállaltam a felelősséget?

Az igazgatónak elvesztettünk egy kiváló lehetőséget arra, hogy felakassza az egyik legjobb emberét, hogy elfojtja a lázadást, és elvárta volna, hogy egyikünk a saját bőrünkből fizessen érte.

Máris a vádlijaimban rángatózott a késztetés, hogy elmeneküljek a problémáim elől - megint.

Legutóbb könnyű volt a választás. Most? Nem annyira.

Nem csak Colbyra kellett gondolnom. Ott volt Asa, Clay, és az egész életem Samfordban.

Bármennyire is önzőnek éreztem magam, nem akartam lemondani ezekről. Kapzsi lettem, és mindent akartam.

Órákat.

Órák álltak rendelkezésemre, hogy megoldást találjak.

Órák, amíg a Samfordba való kapaszkodásom kicsúszik a kezemből, ahogy a szabadesésbe zuhantam.

"Nem bánod, ha csatlakozom?" Clay nem várta meg az engedélyt, mielőtt mellém tolakodott. "Tudom, hogy csinálta."

"Hogy ki mit csinált?" Annyi minden pörgött a fejemben, hogy már nem fért el több. "Parish?"

"Az apád." Hagyta, hogy megbékéljek vele. "Már régen parancsot kaptam, hogy engedelmeskedjek Hiramnak."

"Az igazgató soha nem vonta vissza őket, mert apa, amennyire mindenki tudta, halott volt."

Vagy az igazgatónak soha nem állt szándékában, hogy apa újra kilépjen a cellájából, vagy nem tudta visszavonni.

És apának tudnia kellett erről, ha valamikor a Parishsal való összeütközése előtt kiválasztotta Clayt, hogy biztos legyen egy erősítés, akire rábízhatja a titkát.

"Én is erre gondoltam."

A mellkasom mögött rezdülés csábított reménykedésre. "Ez azt jelenti...?"

"Nem." Erősebben hajolt hozzám. "Nem menthet fel a szolgálat alól."

"Ez inkább olyan volt, mintha az igazgató hozzáadna felhasználókat a Netflix-fiókjához, minthogy kiadná a jelszavát" - magyarázta Colby, amikor csatlakozott hozzánk.

"Ennek tulajdonképpen volt értelme." Vigyorogva rávigyorogtam Colbyra. "Egyre jobb vagyok a technikai beszédben."

Lehajtott fejjel, nagyon gyorsan elcsendesedett.

"Előtte lebutítottad nekem, ugye?"

"Talán." Összekulcsolta két bolyhos kezét. "Egy kicsit."

A szórakozás, amit a csínytevései miatt éreztem, kihűlt a valósággal szemben. "Mit kellene tennem?"

Clay elég jól ismert ahhoz, hogy tudja, mit kérdezek tőle.

"Meg kell látogatnod az igazgatót a táborban, személyesen kell beszámolnod, és fel kell mérned az állapotát". Clay állkapcsa kidülledt, miközben a fogait csikorgatta. "Azzal talán elnézést érdemelhetnél te is, és Samford is."

Ismerjem el, hogy apa ölte meg Parish-t, vagy valljam be, hogy én tettem. Egyik sem volt jó lehetőség.

Mivel a takarítók ellepték a helyet, nem voltam benne biztos, hogy fel tudnám vállalni a felelősséget, még ha akarnám is, amikor a megállapításaik meghiúsíthatnának minden kísérletet, hogy megvédjem apát a tömegek előtt.

"Ő nem szentimentális." Megfontoltam a javaslatát. "Részletes beszámolót akar majd az eseményekről."

"Nem fog megölni téged" - mondta Asa halkan, és csatlakozott az összebújásunkhoz. "Amíg az apád életben van, az igazgatónak szüksége van befolyásoló eszközre, hogy a sarkára állítsa, és anyád csontjai elvesztek". Kibámult az éjszakába. "Ketrecbe zárhat téged, Rue. Csali, hogy oda csalogassa Hiramet, ahová akarja. Ha besétálsz a táborba, lehet, hogy soha többé nem sétálsz ki onnan."

"Samford nagyobb biztonságban van velem egy ketrecben" - vallottam be, összeszorult torokkal. "A lányok is így lennének vele."

"Van egy másik lehetőség is" - mondta Colby halkan. "Nem tudom, hogy belemész-e."

"Nyitott vagyok a javaslatokra." Hátradőltem. "Mi jár a fejedben?"

"Mi lenne, ha csatlakoznánk apád ellenállásához?" Megrándította az antennáit. "Korábban nemet mondott, de most..."

"Az igazgató nem engedheti meg magának, hogy ne büntessen meg valakit." Asa ugyanolyan jól tudta ezt, mint én. "Csak végső esetben fogja kitenni apádat."

Ha beismerné, hogy a fia, aki már korábban is megkérdőjelezte a tekintélyét, nemcsak életben van, hanem aktív résztvevője is ennek a legutóbbi ellenállásnak, az megtorpedózná a hírnevét. Ha ehhez hozzávesszük, hogy tíz évre eltűntem, majd diadalmasan visszatértem, a nyilvános látványosságot leszámítva, az ügynökök úgy döntenének, hogy egyre gyengébb lesz.

És ez még azelőtt volt, hogy a támadás híre kiszivárgott volna, ami megtörtént volna, és Parish halála elterjedt volna.

"Ha újra indulok, Samford után megy." Lehunytam a szemem. "Ezt nem tehetem a lelkiismeretemre."

"Mi lenne, ha védelmet biztosítanánk?" Clay megdörzsölte csupasz fejbőrét. "Felbérelhetnénk zsoldosokat."

"Sajnálom, de mi?" Feléje csóváltam a fejem. "Zsoldosokat?"

"A zsoldosokban nem lehet megbízni" - tájékoztatott Colby. "Mindig a legmagasabb ajánlattevőnek dolgoznak."

"Egyetértek." Az, hogy ez játékalapú logika volt, nem változtatott azon, hogy a való világban is alkalmazható volt. "Nincs zsoldos."

"Van egy alternatívám." Asa feje hátrahajtotta a fejét. "Apám egy centuriát ajándékozott nekem a tizenharmadik születésnapomra."

"Egy centuria parancsnoksága?" Clay figyelte őt. "Vagy rabszolgák?"

"Rabszolgák." Asa hagyta, hogy Clay előtt lássam, mibe kerül neki a bebocsátás. "A kegyeit kereső családok elsőszülött gyermeküket adták neki tizedbe születésem napján. Ezeket a gyermekeket születésemtől fogva légiósokká képezték ki, hogy hűségesek legyenek hozzám. Őket szánták a királyi testőrségem magjának, amikor felkerültem a főkirályi trónra."

"Ez eléggé múlt időben hangzik." Csak így tudtam megfogalmazni. "Mi történt velük?"

"Megpróbáltam kiszabadítani őket, de nem voltak hajlandóak elhagyni a szolgálataimat."

"Agymosás." A fémkorlát megroppant Clay öklében. "És nem lehet megmenteni őket. Nem, ha már gyerekként formálták őket. Nem arra a fajta életre. Kétlem, hogy felfognák, hogy nem katonák, hanem szolgák."

Engem is fiatalon kovácsoltak, de Clay a kezébe vett, és megtanított önállóan gondolkodni. A legkevesebb, amit tehetünk, hogy ugyanazokat az eszközöket adjuk az övékbe, és esélyt adunk nekik, hogy saját jövőjüket faragják.

"Hol vannak most?" Mindent megtettem, hogy feldolgozzam ezt a legutóbbi fordulatot. "Mivel foglalkoznak?"

"Ők biztosítják a Haelben lévő birtokom biztonságát." Az álla a mellkasa felé hajlott. "Biztonságban tartja őket, és célt ad nekik." A hangja lágy lett. "Ez az életük és a tehetségük elpazarlása, de nem tudom rávenni őket, hogy ezt belássák, bármennyire is próbálom meggyőzni őket az ellenkezőjéről. Erre képezték ki őket, erre nevelték őket. Nem ismernek semmi mást, és nem hajlandóak megtanulni egy másik utat."

Elit harcosok maradtak, hogy egy üres birtokot bébiszitterkedjenek. Fogadok, hogy halálra unták magukat.

"Megbízhatunk bennük?" Nem voltam abban a helyzetben, hogy elutasítsam a segítséget. "Mennyire lojális a lojális?"

"Véresküt tettek nekem." Az ajkai grimaszba torzultak. "Csak nekem engedelmeskednek."

"Mennyire vagy ebben biztos?" Clay végigdörzsölte a kezét az arcán. "Óvatosan kell eljárnunk itt."

"Apám három tisztet utasított, hogy vágják el a saját torkukat." Nyelt egyet. "Habozás nélkül megtették."

"Ez azt jelenti, hogy ők is neki felelnek" - mutattam rá. "Ez túl veszélyessé teszi őket."

"Ez még az áthelyezési szertartás előtt volt" - magyarázta. "Látványosságot akart, ezért csinált egyet. Ugyanezt a parancsot adta ki, miután a centuriát hozzám kötötték, és még csak meg sem rezzentek."

"Mennyire vagy benne biztos, hogy ez nem inkább színház volt?" Clay elgondolkodott. "Előre megrendezhette volna."

Y'naim talán Stavros kedvenc kémei voltak, amikor Asa-ról volt szó, de egy centuria, akiről a fia azt hitte, hogy az irányítása alatt áll, még jobb volt arra, hogy jelentse a tevékenységét az apjának.

"A nagymama meglátogatott aznap este. Hozott egy kendőt, amit az anyja kötött neki, olyat, ami arra kényszeríti viselőjét, hogy igazat mondjon." Halvány mosolya rövid időre feltűnt. "Kihallgatta őket, és miután meggyőződött róla, hogy komolyan gondolják, rájuk vetette a saját kötését. Bárki, aki árt nekem, a saját keze által fog meghalni." Pillantást vetett rám a szempillái alól. "Megbízhatunk bennük. Erről ő gondoskodott."

"A nagyanyád csodálatosnak hangzik."

"A kendő azután szétesett." Az elvesztése miatti gyász eltorzította a vonásait. "Az egyetlen örökség az anyjától, és a varázsát arra fordította, hogy engem védjen."

"Megismétlem." Megfogtam a kezét. "A nagyanyád csodálatosnak hangzik."

"Az is." Megengedett magának egy mosolyt. "Imádni fog téged."

A saját érdekemben reméltem, hogy így lesz. Nem akartam a rossz oldalára állni. Ez biztos volt.

"Köszönöm." Megszorítottam az ujjait. "El tudom képzelni, mennyire utálsz erre a kapcsolatra támaszkodni."

Talán a Samfordban az élet megegyezik majd a centuriával, ahogy velem és Aedannal is, és felvirágoznak.

"Érted - mondta, az állkapcsa megfeszült -, hajlandó vagyok megújítani azokat a régi kötelékeket".

Clay telefonjának kitartó zümmögése kiszívta a levegőt a tüdőmből, tudatában voltam annak, hogy bármelyik pillanatban elveszíthetem a választásomat, és egyik vagy másik irányba kényszerülhetek.

"Kerr." A korlátnak támaszkodott. "Ez úgy hangzik, mintha neked lenne problémád, Marty."

Már a név önmagában is megforgatta a szememet, a komor körülmények ellenére.

"Parancsra van szüksége" - mondta Asa, kihallgatva a beszélgetésüket. "Senki sem tud kapcsolatba lépni Parish-szel."

"Parancsot mire?"

"Még mindig van egy megoldandó ügy, amennyire ők tudják".

"Értem." Megmasszíroztam egy fájdalmat a homlokom közepén. "Ezt tudtam."

A főkolompost elintézték, de még mindig voltak mások, akik a sorukra vártak a túlvilági bosszúra.

"Nagyobb dolgok járnak a fejedben." Megcsókolta azt a pontot, amit gyorsan nyersen dörzsöltem. "De a megidéző gyűrűt meg kell állítani, velünk vagy nélkülünk."

"Add ide a telefont." Utána nyúltam, majd felgyűrte az ágyékomat. "Marty, te Natchezben vagy, ugye?"

"Ki a faszom adott téged a telefonhoz? Add vissza Kerrnek."

"Tartóztasd le Lucy Marchot. Ő egy idéző. Valószínűleg fekete boszorkány. Tartsd fogva őt, és te Frankie-t. Támaszkodj rá, hogy megtudd, hol vannak Frankie csontjai. Égesd el őket, keverd össze a hamut a sír földjével, és sózd be a földet. Megértetted?" Felidéztem a hátborzongató szállásunkat. "Ha már itt vagy, derítsd ki, mi történt a vendégeivel."

Nem szerepeltek Parish listáján, de valami történt velük. Talán Frankie próbaüzeme?

"Magának elment az istenverte esze, ha azt hiszi, hogy parancsokat fogadok el magától."

"Bernard Lacky szökésben van. Találd meg. Ő a felelős az öreg Fangért."

"Süket vagy?" Marty felnevetett, fényes, fojtott hangon. "Nem figyelek rád, te boszorkány kurva."

"Parish meghalt." Nem voltam benne biztos, hogy én döntöttem el, hogy ennyit mondjak neki, ahogyan ez kiesett a számon. "Az igazgató elő akarja majd léptetni. A legutóbbi ügyeddel felkeltetted a figyelmét, igaz? Azzal a charlestoni üggyel? Ha összeszeded ezt a megidéző gyűrűt, az jó fényt vet rád. Talán elég jó ahhoz, hogy Parish helyére lépj."

Most az egyszer Marty befogta a száját. Elképzeltem, ahogy az agya kerekében lévő futóegér felébred egy hosszú szunyókálásból.

"Oké." Elgondolkodott a dolgon. "Add ide a többieket, és én átveszem tőled ezt az ügyet."

"Köszönöm." Kényszerítettem az állkapcsomat, hogy kinyíljon, és megetettem vele Colby kutatását. "Ez minden, amim van."

A hívás véget ért, és Marty táncra perdült a fejemben.

"Hazudtál." Clay megcsóválta a nyelvét. "Az igazgató valószínűleg még a nevére sem emlékszik."

"Ha Marty belebújik az összes többi egyéni nyomozásba, akkor majd fellélegezhetünk." Még a még nem aktív idézők várólistáját is odadobtam neki. "Egy léleknek sem fogja elmondani, hogy Parish meghalt, de mindenkinek azt fogja mondani, hogy ő Parish nevében jár el, és hogy ha problémájuk van vele, forduljanak Parishhez. Csakhogy nem tehetik, mert Parish halott. Ez Marty-t a hatalom végtelen hurokjába szorítja."

"Nem mondtál le Amherstékről." Clay leszedte az ujjait a korlátról. "Be akarod toborozni őket?"

Amikor hallottam, hogy szavakba önti a terveimet, nem tudtam visszafogni a meghökkenésemet.

"Ők gyilkosok, de egyben gyerekek is." Kényszerítettem magam, hogy megvonjam a vállam. "És ott hagytuk a cuccainkat."

"Olyan puhány vagy." Clay megrázta a fejét. "Túl sokáig hagytunk téged a forró alabamai nap alatt."

"Igen, igen, igen."

Bármennyire is szerettem volna megkérni Clayt, hogy ugorjon be a mauzóleumba, hogy elhozza Boos gyűjteményét, amíg én alszom, nem bízhattam benne. Addig nem, amíg apa, aki szintén gyűjtött sötét műtárgyakat, megparancsolhatta neki, hogy lopja el őket. Mivel még több csata állt előttünk, apa minden rendelkezésére álló eszközt bevetett volna. Beleértve a barátomat is.

Már azon gondolkodtam, hogyan használhatnám fel a gyűjteményt, hogy végre azonosíthassam a Boo Brothers titokzatos jótevőjét. Teljes mértékben számítottam rá, hogy a nyomok egyenesen Black Hathoz vezetnek. Valószínűleg egy fekete boszorkányhoz. Az egyik gazemberünkhöz.

Hála az istennőnek, hogy Parish nem nyert, különben az igazgatónak friss fegyvertára lett volna helyettem.

Egyelőre csak annyit tehettem, hogy írtam Maritának, haladékot kértem, és megígértem, hogy alkonyatkor átveszem az árut.

Miután ez megtörtént, ellöktem magam a srácok mellett, kiválasztottam a legközelebbi ágyat, és arccal előre lehuppantam.