Hailey Edwards - Gray Witch - 5. Fejezet

 


5



A szorongás azóta csípte a sarkamat, hogy Colbyt hátrahagytam a fogadóban, és a csípések hamarosan éles harapásokká váltak, amelyeket már nem tudtam figyelmen kívül hagyni. Colby még nem jelentkezett be, és Claynak még ki kellett csomagolnia egy parókát az amhersti gyerekeknek, ezért rávettem a srácokat, hogy térjenek vissza a fogadóba, mielőtt a helikopterszülői hajlamom miatt felszállnék.

Hogy vagy?

Oké, rendben, talán túl gyorsan pörögtek a rotorjaim ahhoz, hogy hideg fejjel leálljak.

Ez a legkirályabb dolog, amit életemben láttam.

Szúró fájdalom nyilallt belém, amikor belém hasított, hogy ő soha nem fog részt venni egy ilyen csoportos tevékenységben.

Örülök, hogy jól érzed magad.

A billentyűk fölé tartott hüvelykujjammal azon gondolkodtam, hogy visszaparancsolom a szobába, amíg nem kapunk egy kis nyomot a Boo-król, de nem tudtam meghúzni a ravaszt. Lehet, hogy soha többé nem éli át ezt, és tíz perc múlva újra ott leszünk.

Maradhatok még egy kicsit? Mindjárt megidézik az élőholtakat.

Az előérzet hidege bizsergette a bőrömet a karomon, de kényszerítettem magam, hogy erős maradjak.

Harminc perc.

Ennyit engedhettem meg neki anélkül, hogy csalánkiütéses kiütésekben törtem volna ki.

Köszönöm, köszönöm, köszönöm, köszönöm.

Addig bámultam a kezemre, amíg az együttműködött, és eltettem a telefont, hogy ne lebegjek az sms-eken keresztül.

Persze, hogy nem.

Igen, persze.

A kezemet hibáztasd. Nem a szívemet. Ami ugyanúgy fájt és félt érte.

Egy kicsivel később a fogadó előtti pázsiton álltam, és a bűbáj célján töprengtem. Amhersték talán álcázással próbáltak elrejtőzni a fekete boszorkány elől, remélve, hogy tovább hajtanak. Nem szívesen mondtam nekik, friss mágikus jelet hátrahagyni olyan volt, mint sajtot rakni egy egérfogóba.

"Meg kell őriznünk a szobáinkat." Tanulmányoztam az épületet, repedések után kutatva az illúzióban. "Mivel ez Amhersték otthona, észre fogják venni az öntözést. Azonnal kapcsolatba kell lépnünk a szülőkkel, és meg kell magyaráznunk, hogy nem állunk össze a fekete boszorkánnyal, hogy ne essenek pánikba."

Asa megsimította a vállamat. "Mennyire vagy biztos benne, hogy tudnak a másik boszorkányról?"

"Ha egy gazellabébi egy éhes oroszlánnal osztozik egy karámon" - húztam el a számat - "szerinted észreveszik?".

Az utalástól összefutott a nyál a számban, és gyűlöltem az ösztönös éhséget, ami mindig feltámadt bennem, amikor a friss hús ízére gondoltam, a húzásra, ahogy a fogaim között elszakad, és az azt követő erőteljes lökésre.

Én nem vagyok az az ember. Most már jobb vagyok. Nem fogok megtörni. Erősebb vagyok a gyengeségemnél.

Asa szó nélkül az enyémbe csúsztatta a kezét, és szolidaritásból megszorította az ujjaimat.

Itt voltam, elképzeltem, ahogy az öklömmel átütöm a vendéglátóink mellkasát, ő pedig aggódott értem.

Biztos tényleg szerelmes lehet.

"Megyek, és felhívom a Trinityt." Clay előhúzta a telefonját. "Harminc percet mondtál Colby-nak, ugye?"

"Igen." Elpakoltam ezeket a gondolatokat. "Akkor marad húsz, hogy elintézzem a szobáinkat."

Ha a gyerekek is gyakoroltak, talán bizseregni fog, ahogy varázsoltam. Nem akartam megijeszteni őket, mielőtt esélyem lenne beszélni a szüleikkel, és biztosítani őket arról, hogy nem egy családi vacsoraüzlet miatt jöttem.

A gyerekekből nem éreztem ezt, de már korábban is tévedtem. A fehér boszorkányok kihalásának legnagyobb oka az volt, hogy az idősebbek nem voltak hajlandók kiképezni a következő generációt. Amíg nem szabadították fel az erejüket, nem voltak csábító célpont a magamfajták számára.

Olyanok, mint amilyen én voltam.

Asa előrement, de én megérintettem Clay karját, hogy visszatartsam. "Köszönöm."

"Mit?" Végigsimított az ujjaival a haján. "A hirtelen parókákról való beszélgetés iránti késztetésemet? Mintha okra lenne szükségem?"

"Hogy biztosítod, hogy Colby nem marad le semmiről." Átakasztottam a karomat az övén. "Ez nagy dolog számára."

A fejét a vállán nyugtatva besétáltunk a fogadóba, én pedig nekiláttam, hogy megvédjem magunkat az ágyunkban.



* * *

"Bejövő" - szólt Clay, pontosan tizenkilenc perccel később. "Moly három órakor."

Mivel most már szobatársak voltak, Clay nyitva hagyta az ablakot, hogy Colby könnyebben visszatérhessen.

"Ez azt jelenti, hogy lefelé tartasz?" Átmentem a folyosón. "Szükséged van segítségre valamiben?"

"Megígérted, hogy gardedám leszel, emlékszel?" Két parókás dobozt szorított a mellkasához. "Menjünk."

Asa megjelent a szobánk ajtajában, az inge kigombolva, én pedig felsóhajtottam.

Lehet, hogy hangszigetelést csempésztem volna be, ha már itt vagyok, de még nem használhattuk volna.

Kár.

Nem törődve azzal, hogy esetleg észrevesznek, Colby átvitorlázott Clay ablakán, hogy arcon csapjon.

"Oomph." Hátratántorodtam, lehámozva magamról a görcsös testét. "Mi a baj?"

"Rue." Bebújt az ingem nyakába, és ott bújt el. "Ők tették."

A szöveten keresztül átkarolva tartottam, miközben az ablakhoz közelítettem. "Mit csináltak?"

Az első év óta nem volt annyira megrendült, hogy az ingembe húzódott, hogy elbújjon a világ elől.

"Kik ezek?" Clay az egyik kezét a szárnyra támasztotta, és lefelé bámult alattunk. "A LARP-osok?"

"D-d-igen." Megremegett hozzám simulva. "Megidézték az élőhalottakat, mint a Mystic Realmsban, de b-b-bár a Boos jöttek."

"Az amhersti srácok", mondtam lassan, hogy biztosan megértsem, "megidézték a Boo Brothers-t"?

A nap felettünk állt? Hogy volt ez lehetséges? Nem volt az, döntöttem, szilárd horgony nélkül.

Mondjuk a csontjaik.

"Amhersték elvarázsoltak valamit, de ez egy igazi varázslat volt, és megjelentek a Boo testvérek, és papír, kő, ollót játszottak, és a győztes megette őt." A lába bebújt a köztünk lévő térbe, és csiklandozta a gyomromat. "Lenyelte őt. Egészben. Mint kígyó az egeret." A mellkasomhoz simulva zokogott. "Színlelésnek kellett volna lennie, de valódi volt. Az egész valóságos volt. Meghalt, Rue."

"Mármint Markus?" Körülnéztem, hátha valaki másra gondolt. "Beszélj hozzám, édesem."

"Sam." Kikukucskált az ingem alól. "Samnek hívták."

Sam.

Miért jutott eszembe?

"Mint Samuel Todd." Leszögeztem a nevet. "Az a tinédzser, akit elraboltak a Gofri Vasalóból, akiről a Boos azt állította, hogy démon."

"Amhersték már úton vannak." A szeme könyörgött nekem. "El kell mennünk, mielőtt visszajönnek."

Ha nem jelentett volna épp most gyilkosságot, akkor minden további kérdezősködés nélkül távoztam volna, de nem engedhettük meg magunknak ezt a luxust. Ki kellett vizsgálnunk az állításait, hogy értelmet nyerjenek, és úgy kellett tennünk, mintha semmi baj nem lenne, ha azt akartuk, hogy Amhersték önmagukat gyanúsítsák.

Felejtsd el, hogy tanúként kezeljük őket. Colby-nak köszönhetően megtaláltuk a gyilkosokat.

Magamra hagyott, az ágyra siklott, és betakarózott a zöld takaróba, amit Asa kötött neki.

"Le kell mennünk a földszintre." Becsaptam az ablakot. "Különben gyanúsnak fog tűnni."

"Veled maradok." Asa leült Colby mellé. "Senki sem fog bántani téged."

A csípőjéhez simulva a takarójába temetkezett, és tisztára kettétörte a szívemet.

"Amint tudunk, visszajövünk" - mondtam neki, majd figyelmeztettem Assát: "Tartsd nyitva a szemed, és a telefonodat a közelben".

"Legyetek óvatosak." Megsimogatta a hátát. "Mentegetőzz, és szakadj el, ha bármi gyanús."

"Gyerünk." Clay felvette a parókás dobozokat, amelyeket nem vettem észre, hogy letett. "Hangokat hallok."

Kint a folyosón, az ajtó becsukódott mögöttünk, visszanyertem a nyugalmamat, és figyeltem, ahogy Clay is ezt teszi.

Hangok szálltak fel a lépcsőn, miközben Markus és a Trinity vacsoráról, valami filmről, véletlenszerű gyerekes dolgokról beszélgettek.

Biztosak voltunk benne, hogy nem fognak gyilkosságot vallani ott, ahol esetleg kihallgatják őket, ezért elindultunk lefelé.

"Lassan megy az üzlet ezen a héten." A Trinity megkerülte a bejelentkezési pultot. "Lehet, hogy hirdetnünk kell..."

"Hé." Markus egy természetesnek tűnő, nem erőltetett vigyorral vágta félbe. "Azok a parókák?"

"Valóban azok." Clay a mellkasához szorította őket, amikor Trinity lecsapott rá. "De először is, nem szeretnél velünk vacsorázni? Fagyit ettünk a városban, de éhen halunk. Van itt pizzafutár, ugye?"

Á, vacsora. Az ebéd és a vacsora közötti étkezés. Az egyik kedvenc ürügye, hogy becsempésszen egy plusz étkezést. Nem akarta, hogy panaszkodjak. Élveztem a fagylaltot, de a hasam meg volt győződve róla, hogy még többre van szükségem.

"Az nagyszerű lenne." Markus ellopott egy jegyzettömböt a pultról. "Add ide a rendelésed, és én lehívom Marcót. Ránk tudják terhelni, és mi hozzáadjuk a számládhoz."

"Jól hangzik." Clay elsorolta a szokásos ételeinket, majd körülnézett. "Hol akarod ezt csinálni?"

"Erre." Trinity jelezte, hogy kövessük. "A kézműves szobám itt hátul van."

A szoba keskeny, de hosszú volt. Bőven volt hely egy kézművesnek. A falon lógó, keltezett szövetcsíkok alapján úgy véltem, hogy a nagyanyja halála után vette át, és még nem takarította ki az emlékeket. A hátsó falon keresztül egy asztal volt felállítva. Egy megsárgult varrógép foglalt helyet, de hajcsatok, parókák és ollók borították a maradék felületet. A padló egy borbélyüzletben is otthonosan mozgott volna. Egy olyanban, ahol nem kellett volna söprögetni a vásárlók között. Soha.

Nyilvánvalóan jobban élvezte az alkotófolyamatot, mint a rendrakást utána.

"Hadd takarítsam ki a helyet." Felkapcsolt néhány hosszúnyakú lámpát. "Nem akarom, hogy koszosak legyenek."

Ez a gyerek a bűntudat nulla jelét mutatta annak, amiért segített, és nem félt attól sem, hogy lebukik.

"Nem bánják a szüleid, ha megetetünk?" A falnak támaszkodtam. "Nem kéne előbb engedélyt kérnünk?"

Tényleg ki kellett tapogatnunk őket, eldönteni, hogy van-e fogalmuk arról, hogy a gyerekeik mit művelnek az erdőben.

"Nem szabad mondanunk senkinek semmit." Szünetet tartott a rendrakásban. "Mivel ti az FBI-tól vagytok, nem lesz gond."

Hogy magára vonja a figyelmét, Clay finom felszólításként eltolta a dobozokat, hogy folytassa, mielőtt a lány elvonja a figyelmét.

"Nincsenek itt" - magyarázta. "Markusra és rám bízták a felügyeletet, amíg vissza nem jönnek."

"Hová mentek?" Könnyedén fogalmaztam. "Egy romantikus hétvégi kiruccanásra?"

"Nem." Végigmért engem. "Rendezik a biztosítási kártérítési igényt a Waffle Iron-on."

"A szüleidé volt?" Clay, aki a jobb színész volt, meglepetést színlelt. "Miért nem mondtad?"

"Mindenki csak erről beszél." Az ujjai megrándultak egy csipkés sapkán. "Belefáradtunk a kérdésekbe."

"Markus úgy hangzott, mintha a kaja nem lenne olyan jó" - cukkolta Clay. "Ki volt a rossz szakács?"

"Anya." Halvány keserűség csillant át rajta. "Csodálkozom, hogy nem égett le hamarabb a hely."

Vajon csak képzeltem a hangjában lévő halvány sóvárgást? Nehéz megmondani a zavart tekintetéből.

"Ki kell mennem a mosdóba." Ellöktem magam a faltól. "Egy perc és jövök."

"A folyosó végén jobbra." Trinity úgy esett rá Clay parókájára, mint egy gyerek karácsonykor. "A bejelentkezési pult mellett."

Készen álltam egy hazugsággal, hogy eltévednék, ha valakivel összefutnék, és annyi ajtót törtem fel, amennyit csak tudtam, attól tartva, hogy Markus elkap.

A földszinti szobák lakottan, kissé rendetlenül, és családi fotókkal tarkítva voltak. Bizonyára itt laktak Amhersték, ami azt jelentette, hogy minden jónak itt kellett lennie.

Véletlenszerűen kiválasztottam egy szobát, és a varázslat apró szikrájával beengedtem magam, csakhogy felfedeztem, hogy a fő hálószobát találtam meg. Tökéletes volt, mint egy gombostű, és illett ahhoz a történethez, amit a tizenévesek meséltek nekünk. Átkutattam a szülők ágya alatt és a szekrényükben. Megnéztem a fürdőszobát és a ruhásszekrényt. Az utóbbiban egy díszes Hekaté-oltár volt, a szobra előtt térdeplő paddal.

A legtöbb boszorkány, legyen szó fekete vagy fehér mesterségről, az ő áldásáért imádkozott. Ő volt az éjszaka, a hold, a szellemek és a nekromancia istennője. Ez talán komornak hangzik, de ő volt a boszorkányság istennője is.

Egy másik boszorkány szent helyét megzavarni ízléstelenség volt, ezért megnéztem és megtartottam magamnak a kezem.

Minden olyan volt, amilyennek vártam. Semmi botrányos. Semmi sem utalt fekete mágia használatára.

Bár egy enyhe porfelhő megkérdőjelezte bennem, hogy ez nem a néhai Mrs. Amherst újabb maradványa-e.

Nem tehettem mást, mint hogy megpróbálkoztam egy másik szobával, és reméltem, hogy ott több szerencsém lesz.

Bezártam a szekrényt, meggyőződve róla, hogy mindent úgy hagytam, ahogy találtam, majd kiléptem a hálószobából.

"Oof." Megpattantam Markusról, és a falnak csapódtam. "Hé, örülök, hogy beléd botlottam."

A tekintete a szülei ajtaja felé suhant mögöttem, de én erősen törekedtem az ártatlanságra.

"A Trinity adott útbaigazítást a mosdóhoz." Egy hüvelykujjamat a vállam fölé akasztottam. "Nem erről volt szó."

"Nem." Kemény fény tört a szemébe. "Nem az volt."

"Sajnálom." Olyan mosolyt villantottam rá, ami túl sok fogat mutatott. "Borzalmasan tudok tájékozódni."

"Semmi gond" - biztosította gyorsan. "Mindig előfordul."

A nyilvánvaló hazugság a hangjában felsértette a fogaimat, de mindketten úgy tettünk, mintha minden rendben lenne.

Markus nem volt olyan simulékony hazudozó, mint a nővére, és éreztem, hogy széles mosolya, könnyed viccei és jóindulatú hozzáállása ellenére is alig várta, hogy lángra lobbanjon benne a rosszindulat. Biztos, hogy nem ő volt a színész a családban, de eleinte átvert engem. Az álarc már nem állt olyan jól, mint korábban. Ha tippelnem kellett volna, a legutóbbi gyilkossága okozta felhajtást okolnám, amiért most felfedte az igazi arcát.

"Mikorra várható a pizza?" Azon dolgoztam, hogy ritkítsam a kínos csendet. "Éhen halok."

"Úgy harminc perc múlva érkezik." Kicsit felengedett. "Biztos sokat eszel elvitelre."

"Ezen élünk", erősítettem meg, örültem a témaváltásnak. " Az úton élünk mi is."

"Ah." Egyszer bólintott. "Ez megmagyarázná, hogy miért jöttél össze egy ügynöktársaddal."

"Ööö, igen." Nem akartam a magánéletemről beszélgetni egy tinédzserrel. "Hogy ment a LARP-od?"

"Eredményesen." Felnyúlt, mintha meg akarná simogatni a szakállát, amit már nem viselt. "Gyakorlat teszi a mestert."

Colby hallgatózásának határain belül libabőrös lettem tőle.

"Hadd kísérjelek ki a fürdőszobába" - ajánlotta fel. "Megvárom a pizzát a bejelentkezésnél."

Mivel már nem bíztam rá az ételemet, hagytam, hogy átcsoszogjon a megfelelő ajtón.

Biztosra véve, hogy megvárja, hogy visszakísérjen, végigcsináltam az öblítést és a kézmosást.

Az biztos, hogy Markus a telefonján ült, amikor kiléptem, és a tekintete az enyémre siklott. "Kész?"

"Igen." Visszafordultam a kézműves szoba felé. "Visszakísérnél?"

Inkább megkérdeztem, minthogy újabb kínos szóváltáson bukdácsoljak. Így is, úgy is eljött volna.

"Nem szeretnénk, ha megint eltévednél."

A kézműves szoba ajtajánál bekísért, majd becsukta mögöttem. Majdnem megnéztem, hogy vajon azt is bezárta-e.

"Ez Markus volt?" A Trinity kezében volt a telefonja. "Mintha hangokat hallottam volna."

"Összefutottam vele a fürdőszoba előtt" - füllentettem. "Volt olyan kedves, hogy visszakísért."

"Ő az." Nem nézett fel a fényképekből, amiket készített. "Kedves."

"Hogy halad a parókavizsgálat?" Odaléptem Clay mögé, és bekukucskáltam a válla fölött. "Úgy tűnik, kezdtek komolyra fordulni a dolgok." Elkaptam a tekintetét, és hagytam, hogy egy csipetnyi figyelmeztetés érintse a szememet ott, ahol Trinity nem láthatta, majd úgy tettem, mintha egy hajat tépnék ki a fejéből. "Nem emlékszem, hogy Clay valaha is hagyta volna, hogy bárki is hozzányúljon az egyik parókájához. Biztosan támogatja a nemes küldetésedet."

"Próbáld fel." Clay ráöntötte a bájt. "Tudod, hogy tündérezni akarsz."

"Biztos vagy benne?" Megvizsgálta a sapkát. "Nem akarom bántani."

"Tessék." A férfi elvette tőle. "Hadd segítsek."

Egy tálban lévő halom hajcsatból kiválasztott kettőt, és felültette a parókát. Ahogy rögzítette, a lány összerezzent, a háta megmerevedett. De Clay mosolya álnok volt, önironikus nevetése pedig hiteles.

"Kolbászujjak" - motyogta. "Elnézést kérek érte." Megcsóválta a haja végét, a Trinitytől ellopott szálakat a gallérjába dugta, hogy megmutathassa a lánynak, hogy a keze üres, amikor az ölébe tette őket, jól látható helyre. "Csak ragasztok és megyek, szóval kiestem a gyakorlatból."

"Nem probléma." A lány szemöldökráncai kisimultak, amikor a férfi tükröt tartott neki. "Hűha."

"Igaz?" A férfi kuncogott. "A fickó, aki a parókáimat készíti, egy varázsló."

Gyakorlatilag boszorkány volt, de nem azért voltam itt, hogy szőrszálhasogatást csináljak. Csak ellopni őket.

A zsebem zümmögése a telefonomra terelte a figyelmemet.

Ez a kifogásod, hogy elmenj.

Köszönöm.

Ki kell vinnünk Colby-t innen.

Gombóc képződött a torkomban, amit igyekeztem figyelmen kívül hagyni.

Tíz perc múlva ott leszünk.

A szemöldököm felszaladt, Clay kérdéssel a szemében figyelt engem.

"Mennünk kell." Megcsóváltam a cellámat. "Van egy nyomunk, amire rá kell pattannunk, amíg friss."

"Oké." Clay sajnálkozással festett arccal emelkedett fel. "Megmondom, mi lesz." Elidőzött. "Miért nem tartod meg azokat?"

"Tényleg?" Trinity megsimogatta a kettő közül a hosszabbat. "Biztos vagy benne?"

"Kiterjedt gyűjteményem van." Hogy finoman fogalmazzak. "Megengedhetem magamnak, hogy elveszítsek párat egy barátom szolgálatában."

"Köszönöm." A mosolya megenyhült. "Gondolom, a pizzáról lemaradtok."

"Majd máskor." Válaszul törékeny mosolyt horgonyoztam az arcomra. "Az éjszaka hátralévő részében nem leszünk itthon, de valamikor holnapra vissza kell érnünk."

"Az ajtó mindig nyitva áll." Letelepedett a székére. "Nem bánod, ha itt maradok?"

"Kikísérhetjük magunkat."

A lépcsőház felé menet belebotlottunk Markusba, aki felállt. "Mi a helyzet?"

"Hív a kötelesség." Clay drámai sóhajtást eresztett meg. "Sajnálom, haver, de mennünk kell."

"Brutális." Markus rám szegezte a tekintetét. "Gondolom, majd később találkozunk."

"Késő este vagy holnap kora reggel jövünk vissza." Leléptem a lépcsőn. "Jó étvágyat a pizzához."

"Úgy lesz." Markus nézte, ahogy elmegyünk. "Jó vadászatot."

Visszapillantottam a vállam fölött, és megígértem neki: "Úgy lesz."