Eva Chase - Monstrous Power - 27. Fejezet

 


Huszonhét



Riva


A hajó megingott, és én riadtan felriadok. Testem védekező guggolásba lendül, és ledobom magamról a takarót, mielőtt még teljesen tudatában lennék, hol vagyok.

A kis hálószoba ajtaján túlról nem hallatszik kiáltás vagy csattanás. A hajnal előtti vékony, szürke fény beszűrődik a kis ablakon, és az egyszerű bútorokat egyenesen koszosnak tünteti fel.

A hajó elcsendesedik, akár egy hullámtól, akár attól, hogy valamelyik emberem megmozdul. Visszasüllyedek a fenekemre, és behúzom a karmaimat.

Már egy nyugodtabb lélegzetet vettem, amikor az ajtó kileng, és Jacob bevonul a szobába.

Azonnal rám mosolyog, de a barátságos kifejezés nem egészen éri el a szemét. Sápadt íriszei elsötétültek, mint a kavargó viharfelhők.

Sötét foltok tarkítják világoskék ingének anyagát is - végigfutnak a könyökéig feltekert ujjakon, és szétfröccsennek a mellkasán. Amikor odalép az ágy lábához, ahol kicsit élesebb a fény, a foltok vöröses bíborban csillognak.

A gyomrom megint összeszorul. "Mi történt?"

Jacob mosolya elég szélesre húzódik ahhoz, hogy az összes fogát felfedje. Körbe nyúl, hogy előrántson a hátizsákjából egy kidudorodó műanyag zacskót.

"Én történt."

Felborítja a táskát, és véres tárgyak özöne zúdul a túlsó sarokra. Húsos szag árasztja el a levegőt.

Bámulok, és hirtelen felismerem a részleteket - a kiálló ujjakat, a csukló csonkjait, egy vastag ezüstgyűrű csillanását.

Ezek mind kezek.

A testükről levágott kezek, amelyeket az ágyam végére dobtak.

A karmaim automatikusan visszarugóznak, a füleim macskaszerűen bodorodnak. Tekintetem a mögötte csukódó ajtóra rándul, amely valami még nagyobb fenyegetés előszelét sejtetve kattan be.

Jacob műanyag csörömpöléssel dobja félre a táskát, ami visszatereli rá a figyelmemet. "Nincs miért aggódni. Soha többé nem fogják rád nyomni a ravaszt. Erről gondoskodtam."

A hangja egyenletes, de buzgó. A szeme csillogása most már szinte lázasnak tűnik.

Rámeredek. "Te... Azok a..."

"Mindegyik" - mondja kissé reszelősen. "Drey és én felkutattuk őket, és lemészároltam őket, ahogy ők is megpróbálták velünk. Veled."

Lenéz a trófeáira. "Elhoztam volna a fejüket, de nem fért volna mind a zsákba. Amúgy is a kezükkel próbáltak leginkább ártani neked."

"Én..." Nem tudom, mit mondjak.

El kellene borzadnom, nem? Egy halom levágott kéz hever az ágyamon.

Egy részem elborzad, és a gyomromban kúszik át az émelygés egy szála. De ugyanakkor valami furcsa könnyedség árad szét bennem.

Biztonságban vagyunk. Biztonságban a vadászoktól, akik megpróbáltak megölni minket.

Mert Jacob kiment és elintézte őket, mielőtt még esélyem lett volna újra aggódni miattuk.

Olyan figyelmesen néz engem, hogy a bőröm felizzik a tekintete alatt. De bármilyen reakciót is keresett, nem kaphatta meg, mert valami megtorpan az arckifejezésében.

A látványtól sajnálkozás hasít belém, mert tudom, milyen messzire ment az imént az érdekemben, de nem tudom, mit akar. Nem tudom, hogy meg tudom-e adni.

"Nem csak ők bántottak téged" - mondja, a hangja nyersre vált, és előránt egy kést a zsebéből. A nehéz pengén szétkenődött vér arra utal, hogy ez az, amelyik átfűrészelte azokat a csuklókat.

Aztán a saját karjához viszi a kést, közvetlenül az ingujj tekercs alatt.

Valami megakad az agyamban. Nem tudom teljesen feldolgozni, amit látok, amíg a pengét úgy nem fordítja, hogy beleássa magát.

Kiáltás szakad ki a torkomon. Előre vetem magam, és megragadom a csuklóját, éppen akkor, amikor a bőréből vér kezd el spriccelni.

A kezem aprónak tűnik a domború izmaihoz képest, de a bennem lévő természetfeletti erő elég erőt ad ahhoz, hogy elrántom a késes kezét az alkarjáról.

Még több vér folyik a vágásból, amit sikerült ejtenie, mielőtt ráugrottam. Újabb fájdalmas hang csap ki belőlem, és a tenyeremet rápréselem.

"Szükségünk van Domra."

Beszívom a levegőt, hogy a gyógyítónkat hívjam, de Jacob megrázza a fejét.

"Nem, én bántottalak. Megmérgeztelek ezzel a kibaszott karral. Nem érdemlem meg, hogy megtartsam."

Komolyan gondolja. Minden egyes szó ugyanazzal a heves határozottsággal tör ki az ajkai közül, mint amit akkor hallottam, amikor Griffin meggyilkolásával vádolt.

Elindul előre. "Nem változtathatom meg, ami történt, de megmutathatom, hogy vége van. Meg tudom fizetni az árát. Én..."

I-"

"Nem így" - vágok közbe. "Soha nem így, Jacob."

Erősebben szorítom meg a karját. Már csak egy kis vér csordogál a kezem alól... Nem hiszem, hogy sikerült volna még nagyon mélyre vágnia... de a szívem még mindig fáj a látványtól.

Jacob úgy bámul rám, mintha nem igazán tudná elhinni, hogy visszautasítom. Amikor a szemem mögött égő könnyek kicsordulnak, megrándul.

Ujjait megrázva a kés a padlóra puffan. A lába megadja magát.

A padlóra rogy, a feje előrebillen, hogy a térdemnél az ágy szélének támaszkodjon. De nem húzza el a karját tőlem.

"Annyira fájdalmat okoztam neked" - motyogja. "Nem tudom visszacsinálni. Nem tudom jóvátenni. Nem tudom, hogyan csináljam jól."

Összeszorul a torkom. Továbbra is az alkarjába kapaszkodom, de fogalmam sincs, mit mondjak.

A fiú előttem olyan elveszettnek és magányosnak tűnik, de már olyan messzire taszított, hogy nem tudom, el tudnám-e érni valaha is.

De nem akarom elveszíteni őt. Bármi is van még köztünk, bármennyire is számít az elmúlt hetek előtti összes történelmünk, ez az egy tény minden kétséget kizáróan visszhangzik bennem.

"Én sem tudom" - mondom, és a hangom érdes lesz. "De ehhez itt kell lenned, egy darabban."

Sziszegve lélegzik be a fogain keresztül. "Mi van, ha soha többé nem leszek olyan egyben, mint voltam?"

Fintorogva ráncolom a homlokom. "Hogy érted ezt?"

Jacob egy darabig hallgat, mielőtt újra megszólal. "Nem hazudtam, amikor azt mondtam, hogy aznap meghaltam, még ha nem is te öltél meg. Amikor láttam Griffint elesni azon a képernyőn, amikor tudtam, hogy meghalt... Az én kibaszott hibám volt. Nekem kellett volna vezetnem. Nem kellett volna hagynom, hogy..."

Fojtott hanggal vágta el magát.

A másik kezem mintha magától vándorolna, hogy a hajának zilált szálain pihenjen meg. Tapogatózó érintésem mintha elszántságot adna neki a folytatáshoz.

"Minden rossz volt, és nem tehettem semmit. Én is csak el akartam tűnni. Nem volt semmi értelme. Az egyetlen dolog... Az egyetlen dolog, amit az ürességen kívül éreztem, az a düh volt a pöcsökre, akik lelőtték. Ha nem tudtam volna, hogy talán még visszaadhatom nekik, már négy évvel ezelőtt elvágtam volna a saját kibaszott torkomat."

Friss könnyek szúrnak a szemembe. "És mi van a többi sráccal? Még mindig megvoltak neked."

Jacobnak sikerül egy vállrándítás a görnyedt testhelyzetében. "Vigyázok rájuk. Nem hagyom őket elesni, ha tehetem. Mert mi ezt tesszük egymásért. Én nem... nincs bennem semmi... nem tudnék rendesen testvér lenni, úgyhogy az biztos, hogy barátként sem tudok boldogulni."

Felemeli a fejét, hogy felnézzen rám. "Amíg nem láttam, ahogy a vonat felé száguldasz, és én... én törődtem veled, kurvára nagyon, és megrémültem és szégyelltem magam, és annyi mindent akartam, amire évek óta nem is gondoltam. De én nem vagyok rendbe hozható. Olyan, mintha csak még jobban összetörtem volna. Az ürességet teljes kibaszott káosz töltötte ki. Még az istenverte képességeimet sem tudom visszatartani attól, hogy elszabaduljon a pokol."

Úgy érzem, mintha a zaklatott szemei mögött a széttört darabjait látnám. Nem is tudtam, hogy ez a pillanat ennyire megváltoztatta őt.

De mégis meg kell kérdeznem, az idegek remegésével, ami mindazok ellenére, amit mondott, felemelkedik: "Szóval már egyáltalán nem haragszol rám? Én nem... nem tudtam, mi fog történni azon az éjszakán, de elkalandoztam; eltereltem Griffin figyelmét. Ha nem csókoltam volna meg..."

Jacob máris megrázta a fejét. Újra találkozik a tekintetemmel.

"Az őrzők valahogy rájöttek, mire készülünk. Nem értem, hogy történhetett volna másképp, bármit is tettél volna odakint. Legalább egy kis boldogságban volt része, mielőtt meggyilkolták őt."

Nem érzem a haragnak nyomát sem a szavaiban. Szerintem ő is így gondolja.

De nem tudom megállni, hogy ne bökjek egy kicsit tovább. "Sokáig azt hitted, hogy az én hibám volt."

"Én..." Durván kifújja a levegőt. "Talán úgy volt, ahogy Andreas mondta. Talán könnyebb volt gyűlölni egy olyan énedet, ami valahol még él, mint azt hinni, hogy meghaltál, és téged is gyászolni. Addig gyűlöltem és gyűlöltem, amíg csak erre voltam képes. Nem tudtam, hogyan kapcsoljam ki, amíg olyan súlyosan meg nem bántottalak, hogy az kizökkentett..."

Jacob egy morgással vágja el magát, ami úgy tűnik, teljesen önmagának szól. Feltolja magát a lábára, de eléggé guggolva marad, hogy egy szinten legyünk, és felemeli a kezét, hogy megérintse az arcom.

"Örülök, hogy megélhetted azt a pillanatot Griffinnel, mielőtt minden a pokolra jutott. Tudom... tudom, hogy inkább engem vittek volna el, mint őt... tudom, hogy mindig is..."

"Jake" - szakítom félbe egy érzelemkitöréssel, ami egy pillanatra elvágja a többi szavamat. A szívem most úgy érzem, mintha megszakadna.

Szabad kezemet az arcához támasztom az övén, és megismétlem a szavakat, amikről tudom, hogy Andreas már elmondta neki. De Jacob akkor nem volt olyan helyen, ahol hallhatta volna őket, ugye?

Talán most már igen.

"Mindannyiótokat szerettelek" - mondom halkan. "Senkit sem jobban, mint bárki mást. Mindannyian mások voltatok, de nem többé vagy kevésbé. Én szerettelek titeket. Azt, ahogyan olyan gyorsan észrevetted a válaszokat a problémákra. Ahogy át tudtál vágni minden gondon vagy zűrzavaron, amibe belekerültünk."

Jacob elereszt egy fröcsögő nevetést, de én folytatom.

"Mindig tudtál minket koncentrálni és a helyes útra terelni, ott voltál mellettünk. Az volt a legjobb érzés, amikor együtt végigcsináltunk egy edzésgyakorlatot, és te úgy mosolyogtál mindannyiunkra, mintha már legyőztük volna az őrzőket... Ha kezdtem magam rosszul érezni, mindig veled lóghattam, és neked mindig volt valami új kihívásod, amit együtt oldottunk meg...".

A feje lecsügged, a keze leesik, bár az ujjaimat a sajátjába kapta. "Már azt sem tudom, hol van a pálya. Én vagyok az, aki teljesen ki van ütve."

A szám sarka keserédes mosolyra húzódik felfelé. "Nem tudok másra gondolni, aki keresztes hadjáratra indulna, hogy megölje az összes szörnyvadászt a városban, mielőtt újra ránk találnának."

A tekintete visszarándul, és felcsillan a szenvedélyes elszántság, amit én is annyira szerettem. "Bárki, aki rád támad, épp most írta alá a halálos ítéletét. Lehet, hogy nem ígérhetek sokat, Vadmacska, de ezt garantálhatom neked."

A ma reggeli véres ajándék után semmiképp sem kételkedhetek a kijelentésében.

"Csak nehogy azt hidd, hogy egyedül valaha is elbánsz velük" - vágok vissza.

Jacob szája eltorzul, de nem vitatkozik.

A vékony függönyön keresztül szellő suhan át. Hűvös tapintása emlékeztet a másik kezem alatti ragacsos nedvességre, ahol még mindig Jacob alkarjára szorul.

"Hadd kötözzem be a vágásodat? Ha ragaszkodsz hozzá, hogy Dominic ne gondoskodjon róla azonnal."

Jacob arckifejezése egyenesen grimaszba húzódik. "Elég gyorsan begyógyul magától is. Nem kellene, hogy még tovább nyújtsa magát, mint amennyire már megtette." Leteszi a karját a takaróra. "Menj csak. Köszönöm."

Visszahelyezi a kezemet az övére, miközben én a hátizsákomhoz nyúlok, hogy megtaláljam az elsősegélynyújtó felszerelést, amit a saját múltbéli sérülésem miatt rejtettem oda. Nem tudok nem arra gondolni, hogy a Dominicért való aggódása nagyon is úgy hangzik, mintha átkozottul jó barát lenne.

Mindvégig törődött vele, még ha a bánata el is nyomta a tudatát.

Egy fertőtlenítő kendővel végigsimítom a vágást, mielőtt egy hosszabb csík gézt tekerek a helyére. Miközben Jacob meghajlítja a karját, hogy ellenőrizze a szorosságot, én hátradőlök az ágyon, és a lepedőbe törlöm véres ujjaimat.

Tényleg tartozunk egy nagy bocsánatkéréssel annak, akitől elloptuk ezt a hajót. Talán ha egy szép köteg pénzt hagyunk itt köszönetképpen, az majd kiegyenlíti a mérleget?

Éppen azon töprengek, mit mondjak, amikor egy sor dörrenés hallatszik fentről, elég erőteljesen ahhoz, hogy a hajó megingjon a vízben.

A pulzusom újra megdobban, és felpattanok.

Zian hangja harsog lefelé a fedélzetről. "Srácok! Ezek azok a seggfej árnyékfajzatok."