Eva Chase - Monstrous Power - 30. Fejezet

 


Harminc



Riva


Az ajtómon érkező könnyű kopogástól összeszűkül a tüdőm ott, ahol az ágyon fekszem a takaró tetején.

Andreas lágyan hízelgő hangja szűrődik át. "Szia, Csing! Hoztam neked egy tányért a vacsoráról, bármikor, ha készen állsz enni".

"Köszönöm" - mondom, anélkül, hogy megmozdulnék.

Tudom, hogy abban reménykedik, hogy az ajtóhoz lépek, vagy behívom, hogy lesz alkalma szemtől szembe beszélgetni velem. De a mellkasomra nehezedő súly a helyén tart, amíg nem érzem, hogy ellép, és visszaindul a folyosón.

Amikor már biztos vagyok benne, hogy nem látom, feltolom magam, és odabattyogok. Egy nagy részem nem akar mást tenni, mint elmerülni a feledésbe, de a többi részem tudja, hogy ez nem igazán lehetséges.

Ételre van szükségem, hogy fenntartsam az erőmet. Nem eshetek csak úgy össze.

Bármennyire is úgy érzem, hogy már összeomlottam.

Az illatok, amelyek az Andreas által készített tányérról szállingóznak, fájdalmat keltenek a gyomromban, de amikor keresztbe tett lábbal ülök az ágyon, az ölömben a tányérral, azt veszem észre, hogy csak néhány falatot tudok leerőltetni a krémes tésztából és a párolt spárgából. Utána elszorul a torkom.

Magamra grimaszolva leteszem a tányért az éjjeliszekrényre, hogy később válogathassak belőle, és újra a hátamra dőlök.

A napfény egyre halványul a kis ablakon túl. Azon tűnődöm, milyen messze vagyunk a szárazföldtől - hogy pontosan hová is tartunk.

Még nem beszéltem Rollickkal a terveiről. Valahányszor arra gondolok, hogy szembe kell néznem vele vagy bármelyik másik árnyékfajjal, csontomig hatol a borzongás.

Démoni jótevőnk nem erőltette a kérdést, így egyelőre kerülöm. Talán ha még egy kicsit tovább fekszem itt, tudni fogom, mit akarok mondani.

Tudni fogom, hogyan rendezzem el a bennem lévő zűrzavart olyanná, amit érdemes meghallgatni.

Nem tudom, mennyi idő múlva újabb léptek közelednek az ajtómhoz. Tudom, hogy nem Andreasé vagy Dominicé.

A testem megfeszül, felkészülve a felszólításra vagy a türelmetlen kérdésekre. Ami valójában történik, az az, hogy a zár átkattan, és Jacob rögtön beront a szobába.

A pulzusom felrándulásával felpattanok a takarón. "Mit csinálsz?"

Berúgja maga mögött az ajtót, de aztán egyszerűen megáll előtte, a mellkasán keresztbe tett karokkal, mintha nem látna problémát abban, hogy behatoljon a magánéletembe, de meghúzza a határt a személyes tér megsértésénél.

"Egész nap itt bujkáltál" - mondja, és jeges szemében olyan érzelem parázslik, amit nem tudok azonosítani. "Ezen a ponton nyilvánvaló, hogy bármit is csinálsz egyedül, az nem segít."

Automatikusan fintorogva nézek rá, részben azért, mert nem mondhatom, hogy nincs igaza. "És úgy gondolod, hogy te segíthetsz rajtam?"

A tekintete mintha úgy hatolna belém, mint egykor a mérgezett tüskéi. "Azt hiszem, én vagyok itt az egyetlen, aki tudja, milyen érzés együtt élni azzal, hogy szabad akaratodból döntöttél úgy, hogy bántasz valakit, aki nem érdemelte meg."

A szavai egyenesen a hasamba vágtak. Összerezzenek, a fejem lehajtom.

A hangom reszelősen jön ki. "Abbahagytam, amint rájöttem, hogy ki az."

"Tudom. És te sokkal hamarabb rájöttél a hibádra, mint én. Szóval legalább ezért elismerést adhatsz magadnak."

A mellkasomhoz húzom a térdeimet, és átölelem őket. "Bebizonyítottam, hogy igaza van az árnyékféléknek, akik holtan akartak minket. Megmutattam, hogy nem igazán tudok uralkodni magamon... Olyan embereket is bántok, akiket nem is akarnék. Majdnem megöltem."

"Majdnem megöltelek" - mondja Jacob halkan. "Talán nem egészen ilyen közvetlenül, de mindketten tudjuk, hogy én voltam az, aki a szakadék szélére sodort téged. Lehet, hogy nem bocsátottál meg nekem, de úgy tűnik, te sem gondolod, hogy megérdemelném, hogy lesöpörjenek a föld színéről emiatt."

Fájdalom és megbánás visszhangzik a szavaiból. Nagyot nyelek, mielőtt felnéznék rá.

Friss kötés van rácsavarva, ahol ma reggel megpróbálta levágni az alkarját. Az, amit én használtam, elázott volna, amikor árnyéklény támadóink az óceánba dobták.

Nyugodtabbnak tűnik, mint amikor előttem tört össze, de a kín, amit kifejezett, nyilvánvalóan nem múlt el.

Megértem azt a késztetést, amit korábban nem értettem teljesen. Ha belevághatnék a mellkasomba, és kiáshatnám magamból a sikoltozó erőmet rejtő részeket, nem biztos, hogy nem próbálnám meg.

Vívódom, hogyan válaszolhatnék a kijelentésére. "Azelőtt együtt töltöttük azokat az éveket. Billy alig ismer engem, leszámítva azt, amit ma tettem. Különben is, nem az a lényeg, hogy megbocsásson nekem."

"Az, hogy te megbocsátasz magadnak, az a lényeg" - ért egyet Jacob. "Azt hiszed, hogy te valahogy rosszabb voltál, mint én? Hogy rosszabbat érdemelsz, mint én?"

Lehunyom a szemem. Valahogy még az is fáj, hogy megpróbálok válaszolni erre a kérdésre.

"Nem tudom. Vitatkoztam Rollickkal arról, hogy többet gyakoroljak, hogy biztosan jobban kezeljem az erőmet. Vállaltam ezt a kockázatot, és Billy megfizetett érte."

Jacob lába suttogva száguld a szőnyegen. Az ágy megdől, ahogy tétován lesüllyed a szélére, még mindig pár méterre tőlem.

"Meg voltál rémülve. Megijedtél, és sarokba szorítottak, és többnyire csak azokra az emberekre tudtál kiütni, akik valóban fenyegetést jelentettek."

"Nem vagyok benne biztos, hogy a többnyire valaha is elég jó."

"Talán nem. De én is ott voltam, Riva. Olyan gyorsan kiugrott az árnyékból, és felszaladt a dokkba, hogy az első másodpercben még azt sem tudtam, kinek az oldalán áll, pedig nem voltam elragadtatva az erőmtől."

Összeszűkült szemmel kukucskálok rá. "Szóval, azt mondod, hogy rendben van, hogy szétvertem őt?"

Jacob szája eltorzul, miközben állja a tekintetemet. "Azt mondom, hogy őszinte hiba volt. Ha a másik irányba tévedtél volna, és ő is csatlakozott volna a támadáshoz, mindannyian halottak lehetnénk."

Nem tudom megállni, hogy ne horkanjak fel a gondolatra, hogy Billy, a faun, a legkedvesebb az összes árnyékfaj közül, akivel eddig találkoztunk, berohan, hogy mindannyiunkat lemészároljon, de nem sok humor van a hangban.

"Nem tetszik" - mondom egy pillanatnyi csend után. "Ahogyan érzem magam, amikor azt az erőt küldöm ki magamból. Vagy talán az, hogy túlságosan is szeretem. Mi van, ha ha még jobban használom, akkor még nehezebb lesz visszalépnem?"

Ez az a kérdés, ami egész nap bennem fortyogott. A félelem, ami miatt inkább meghátráltam, minthogy egyenesen Rollickhoz vonuljak, és azt mondjam, hogy folytassuk az edzésemet.

Mi van, ha a végén még több embernek ártok, mint amennyinek már eddig is ártottam?

Jacob egy pillanatra elgondolkodik, mielőtt megszólal. "Szerintem meg fogod tudni mondani, ha ez történik, és akkor kitalálhatunk más stratégiákat a probléma kezelésére. Neked sem tetszik, ahogy a dolgok most állnak. Még ha nem is tudod, hogyan oldj meg valamit, az egyetlen dolog, amit tehetsz, hogy újra és újra megpróbálod azt, ami a legvalószínűbbnek tűnik, amíg remélhetőleg el nem éred. Igaz?"

Az arcára vetülő árnyékból úgy gondolom, hogy most nem csak rólam beszél.

Lehajtom a fejem. "Azt hiszem, ennek van értelme. Én csak... ez egyáltalán nem olyan, mint amilyennek én akartam lenni. Az, aki lenni akartam."

"Az őrzők egy csomó választásunkat elvették. De én megpróbálom a legtöbbet kihozni azokból a választási lehetőségekből, amik vannak. Ismerlek téged, Riva, ahogy te is ismersz engem. Nem fogod hagyni, hogy valódi szörnyeteggé válj. Ha az egész kibaszott létesítményt el tudtad intézni, hogy kihozz minket onnan, akkor ezt is meg tudod oldani."

A hangjában lévő magabiztosság váratlanul égő érzést kelt a szememben. "Bárcsak biztosra tudnám, hogy nem kell ennyire félnem."

Jacob arckifejezése megenyhül. Felém hajol, a keze felém nyúl - majd a paplanra esik, amely még mindig néhány centire van attól, ahol ülök.

A tétovázása úgy lóg a levegőben kettőnk között, mint valami kézzelfogható dolog. Ő is fél - attól fél, hogy nem fogadnám el tőle a vigasztalás egy rövid érintését sem.

De igaza volt, hogy bejött, és ragaszkodott hozzá, hogy beszélgessünk. Jobb nem egyedül lenni, még akkor is, ha a társaságom ő.

Talán különösen azért. Abban is igaza van, hogy megérti a bűntudatot, ami úgy fojtogat, ahogyan szerintem egyik másik srác sem tudná, nem egészen.

Amennyire én tudom, ők még soha nem bántottak senkit olyan súlyosan, kivéve önvédelemből vagy az őrzők által kikényszerítve.

Az, hogy Jacob mellett ülök, hogy beszélgetek vele, repedést nyitott a rám nehezedő súlyon. És ezen a résen keresztül nem csak egy kis megkönnyebbülés, hanem a vágyakozás bizsergése szivárgott át.

Visszahozta nekem ellenségeink levágott kezét. A saját karját is levágta volna bosszúból, ha hagyom.

Gyűlölöm, amit velem tett... de abban sem kételkedem, hogy ő is ugyanúgy gyűlöli a múltbeli kegyetlenségét. Hogy minden módon, amit ez a sérült ember tud, megpróbál megóvni engem a további fájdalomtól.

Hogy valami jobbat adjon nekem.

Jacob leesett kezéről a bizonytalan arcára emelem a tekintetem. Újabb pillanatba telik, mire ki tudom nyomni a szavakat a torkomon - de akkor érzem őket helyesnek, amikor megteszem.

"Ha jóvá akarod tenni, milyen brutális voltál korábban, miért nem mutatod meg, milyen gyengéd tudsz lenni most?"

Jacob szeme egy pillanatra kitágulva villan meg. Aztán átbújik az ágyon, és mindig nagyon óvatosan az enyém köré kulcsolja a kezét.

Pihekönnyedén végigsimít a hüvelykujjával a kézfejemen. Csak a fokozott közelsége és ez az egyszerű érintés élesebb szükségletremegést ébreszt a véremben lévő árnyékokon keresztül.

Nem kell reagálnom a hirtelen ébredésre. Elfogadhatom a vigaszt, amit nyújtani akar, anélkül, hogy bármi mássá kellene válnia.

A feromonok halvány szaga arra utal, hogy Jacob is ugyanezzel a vágyakozással küzd, de visszafogja magát, és ragaszkodik a gyengédségre vonatkozó kérésemhez. A hüvelykujja több lassú simítással előre-hátra súrolja a bőrömet.

A tenyeréhez fordítja a kezemet, és a másik kezének ujjaival végigsimít a csuklómon. Újabb bizsergés lövell végig a bőrömön.

A bőröm felforrósodik, de én mozdulatlanul és némán ülök, és őt figyelem.

Ugyanilyen gondosan végigsimítja az alkarom csontjait a könyökömig, majd vissza. Az ajkai keserédes mosolyra húzódnak.

"Mindig is olyan finomnak tűntél. Eléggé trükkös, amikor te vagy a legerősebb mindannyiunk közül."

A szám sarka felfelé görbül. "Azt hiszem, Zian ellenezné ezt az értékelést."

Jacob halkan fújtat egyet. "Én a képességeket és a fizikai erőt számolom. Zian nem tud széttépni valakit anélkül, hogy hozzá sem érne."

Valahogy úgy hangzik tőle, hogy a képességem inkább csodálatra méltónak, mint rémisztőnek hangzik. Hirtelen eszembe jut, ahogyan az Ursula Engel házában történt mészárlásról beszélt, miután először megszöktünk.

Azt mondta, hogy "kibaszottul elképesztő" volt. Szuperhősnek nevezett.

Akkor még túlságosan meg voltam sebesülve, és képtelen voltam megbízni benne ahhoz, hogy ez a tudat megragadjon, de tényleg komolyan gondolta, ugye?

Nem gondolja, hogy az erőmnek valami baja van velem. Szerinte csodálatos vagyok, hibáimmal együtt.

Mi másért lenne most itt, és miért próbálná ennyire erősen elhitetni velem ugyanezt?

Jacob összefonja az ujjaimat az övével, és felemeli a másik kezét, hogy végigsimítsa a vállamon az ujjbegyeit.

"Már azelőtt is" - folytatja - "mindig is úgy gondoltam, hogy Griffin beceneve, amivel téged illet, butaság. Holdsugár. Mintha valami múló, törékeny dolog lennél. Te végig Vadmacska voltál, vad és megingathatatlan".

A mosolyom összeszűkül. "A rendíthetetlen részt nem tudom."

Jacob a hüvelykujját a nyakam hajlatán körözve nyugtató masszázst végez, amitől dorombolni támad kedvem. "Nézd meg, mennyi szarral dobott meg mindenki, beleértve engem is, és te még mindig talpon vagy. Azt mondom, ez számít."

Válaszolok egy nemtörődöm hangon, ellenállva a késztetésnek, hogy belenyomódjak az érintésébe.

Jacob végigsimítja az ujjait a gerincemen, majd újra felfelé, épp elég nyomással ahhoz, hogy megnyugtató legyen. Nyoma sincs a szokásos merevségének a simogatásban.

A hangja ismét halkul. "Egy idő után azonban jobban megértettem. Volt az a nap a létesítményben... néhány évvel azelőtt, hogy megpróbáltunk megszökni; tizenhárom év körül lehettünk... amikor valami edzés dolgot csináltunk odakint, és a napfény épp akkor ért téged, amikor megfordultál, és rámosolyogtál a többiekre. És megesküdnék rá, hogy kurvára ragyogtál."

"Mint egy holdsugár?" Viccelődöm, kissé meginogva.

"Több annál. És nem csak a hajad. Az egész tested ragyogott."

A keze megáll a hátam közepén, ott pihen meg. "Sokkal több vagy, mint egy holdsugár, Riva. Te vagy az egész istenverte napunk. Bárhová mész, magaddal hozod ezt a meleget. Kikötsz minket, hogy ne csavarodjunk ki a mélységbe. Hányszor húztál vissza mindannyiunkat a szakadék széléről csak az elmúlt hetekben?"

A szemembe visszatér az égés, forróbban, mint korábban. "Mindannyian fedeztük egymás hátát."

"De ha te nem voltál ott abban a négy évben, mi többiek eltévedtünk."

"Nélkülem és Griffin nélkül" - érzem szükségét, hogy kimondjam.

Jacob ismét lassú, óvatos ritmusban dörzsölni kezdi a hátamat. "Nem tudom, hogy tényleg jobb lett volna-e, ha nélküled még mindig ott van."

Egy darabig hallgat, és én nem tudom, mit mondjak.

Ujjainak ecsetelése elszívja a beszédképességemet. Minden egyes simítással több hő gyullad a bőröm alatt, de a szívem körül kanyargó fájdalom a veszteség szúrását tartja magában.

Az én veszteségeim. Az övéi. Mindannyiunké.

Jacob lélegzetet vesz. "Az a pillanat a mezőn volt az, amikor rájöttem, mennyire akarlak. De azt is tudtam, hogy nem fogok ennek az érzésnek megfelelően cselekedni. Griffin is szeretett téged, annyira... lehet, hogy ő volt az, aki képes volt olvasni az emberek érzéseiben, de ő az én ikertestvérem volt, szóval én biztosan tudtam olvasni benne... és láttam, hogy te milyen vagy vele... soha nem gondoltam volna, hogy egyáltalán van rá esély, hogy többünkbe is beleszeretsz."

Összeszorul a torkom. "Jake..."

Megrázza a fejét. "Semmi baj. Ezt próbálom mondani. Akkor is rendben volt, és most is rendben van. Soha nem kell úgy akarnod engem, ahogyan Dominicot és Andrást akarod. Úgysem számítottam rá, hogy valaha is megkapom. Csak remélem, annyira remélem, hogy eljutunk arra a pontra, hogy elhiszed, hogy melletted állok, bármi is jön ránk. Ha ez meglenne, az már elég lenne. Boldog lennék - a pokolba is, kurvára extázisban lennék tőle."

A mellkasomban duzzadó érzelem áttör a résen, ami megnyílt, és nem tudok mást tenni, mint hogy felé fordulok, és a számhoz rántom a száját.

Jacob mellkasa megrándul a kezem alatt, majd visszacsókol. Annyi gyengédség és forróság keveredik az ajkai szorításában, hogy el tudnék olvadni tőle.

Most semmi sem jeges benne. Egyik kezét az arcomra simítja, a másikat pedig a derekamra teszi.

A bennem lévő árnyékos lényeg fellángol, és többért kiált.

Ujjaim belecsúsznak a sima hajszálaiba, hogy megragadjam őket, és közelebb rántsam. Jacob tüdejéből nyögés visszhangzik.

Egymásba zuhanunk még jobban, csókjaink elmélyülnek, nyelvünk táncra perdül. Minden idegszálam remeg a várakozástól.

Amikor a kezem felkúszik Jacob inge szegélye alá, hogy végigkísérjem a hasán húzódó izmok barázdáit, ő újra felnyög, és karját még jobban a felsőtestem köré csúsztatja. Aztán átbillent minket, magával húz, hogy a teste fölé hajolva, rajta lovagolva feküdjek.

A hangja mormogva jön ki a szánk ütközése között. "A tiéd vagyok. Bármit akarsz velem, megkaphatod. Ez a te műsorod, Vadmacska."

A tenyere a mellemet súrolja, és egy nyöszörgés szakad ki belőlem. Ismerem ezt az érzést, a mindent elsöprő éhség rohamát, amit csak egyféleképpen lehet csillapítani, és egy pillanatra elvesztem benne.

Aztán elfordítom a fejem, hogy Jacob hozzáférjen a nyakamhoz. Ahogy az ajkai a bőrömhöz peregnek, a tekintetem a felém emelt alkarjára esik.

Ilyen közel, nem tudom nem észrevenni a halvány pontszerű foltokat, ahol a mérgező tüskéi előbukkanhatnak.

Valami felborul a gyomromban. Az emlékezetem mélyéről elővillan az emlékezetembe vésett szúrás és a hullámzó fájdalom - és más emlékek özönét szabadítja el.

A szemének frigid kékje, amikor rám zúdította a vádjait. A hangjának vágó éle, amikor a legjobb megjegyzéseket választotta, hogy belülről kifelé nyúzzon.

Az összes tüske, amit újra és újra az oldalamba döfött, remélve, hogy összeroppant.

Levegőért kapkodok, és helyette zokogás jön ki belőlem. Egy másfajta reccsenés hasít ketté a könnyek áradatával.

Jacob visszarándul a csókból, ahogy rácsüngök. A kezei a testemhez simulnak, mintha nem tudná, mit kezdjen velük.

Nem tudom megállítani, hogy a könnyek ne csorduljanak ki belőlem. Csíkokban folynak le az arcomon, és Jake ingére csorognak, és úgy tűnik, minden egyes fojtott lélegzettel több törik át a falakat, amelyeket olyan szilárdan tartok magamban.

Minden gyötrelem és zavarodottság, amit magamba zártam, minden fájdalom, amit megpróbáltam rendíthetetlenül elviselni - sosem hagyott el. Egész héten bennem párolgott, és most forrongott.

"Riva" - mondja Jacob szaggatottan, és tétova kézzel keretezi nedves arcomat. "Riva, sajnálom. Kurvára sajnálom."

A fejemet egyenesen a vállának döntöm, és a karjai végre átkarolnak, és magához szorítanak szilárd ölelésükkel.

Ez is Jacob. Ez az a Jake, akit ismertem, még ha egyes részei meg is keményedtek és megkeseredtek az elmúlt négy évben.

Azt mondta, a fiú, aki valaha volt, meghalt, de ő itt van. Átverekedte magát az őt felemésztő dühön és nyomorúságon, hogy velem lehessen.

De talán még mindig nem vagyok képes megbocsátani neki, hogy mennyi dühöt és nyomorúságot okozott nekem, mielőtt kiszabadult belőle, nem teljesen.

A teste enyhe ringatásával úgy tol minket, hogy felegyenesedve üljünk az ágyon. "Ez soha többé nem fog megtörténni. Esküszöm. Inkább levágom a saját fejemet, minthogy bántani tudjalak".

Még a zokogásom ellenére is hiszek neki.

Könnyeket és taknyot kenek az ingére. "Bocsánat" - motyogom, miközben igyekszem újra visszafogni az érzelmeket.

Jacob csak még szorosabban szorít engem. "Nincs miért bocsánatot kérned tőlem. Soha." Az ajkai megérintik a halántékomat. "Olyan erős vagy, Riva, de nem kell mindig annak lenned. Én lehetek a páncélod, amikor szükséged van rá. Tudom, hogy ennyire képes vagyok."

Úgy érzem, mintha egy páncél lenne körülöttem, ami megvéd a világtól, miközben én a könnyeimmel küszködöm. Talán nincs értelme, hogy meg tudna védeni, amikor ő az, aki először is belekezdett ebbe a sírógörcsbe, de a sebezhetőség kirobbanása miatti nyugtalanságom nagy része elillan.

A szégyenérzet azonban megmarad. Amikor végre letörlöm az utolsó könnycseppeket a szememből, és dadogás nélkül veszek levegőt, a fejemet a vállának hajtom, nem akarok még találkozni a tekintetével.

"Szeretlek" - mondja Jacob, a hangja érdes. "Te vagy a napom, a kibaszott lelkem. Addig fogom neked megmutatni, hogy ez mennyire igaz, amíg csak szükséges".

Tudom, hogy nem állok készen arra, hogy ezt a bizonyos szót visszamondjam neki, még ha négy évvel ezelőtt képes lettem volna is rá.

Tudom, hogy nem állok készen arra, hogy kialakítsam a kapcsolatot, amely az ő lényegét az enyémmel egyesítené, még akkor sem, ha az imént még a határán tántorogtam.

De ez nem jelenti azt, hogy ne ismerhetném el, hogy ő azóta újra összefogja a szívemet, amióta belépett a szobámba.

Itt vele, a szavai és az ölelése mellett, megtaláltam valamiféle békét.

"Maradsz?" Suttogom a mellkasának.

Jacob egy remegő, megkönnyebbülésnek hangzó kilégzéssel ölel át. "Ameddig csak engeded, Vadmacska."