Eva Chase - Monstrous Power - 33. Fejezet

 


Harminchárom



Zian


Valószínűleg nem kéne már meglepődnie azon, hogy Rollick minden járműve mennyire puccos. Úgy értem, léteznek egyáltalán olyan magánrepülők, amelyek nem csicsásak?

A bőrülések elég szélesek ahhoz, hogy egyáltalán nem érzem magam összenyomva, még akkor sem, ha a középső karom a helyén van, és elég párnázottak ahhoz, hogy egyenesen a párnázásba süllyedjek. A fürdőszoba majdnem olyan nagy és fényes, mint a jachton a hálószobámhoz csatolt fürdőszoba.

Kár, hogy nem élvezhetem jobban a pompát. A pulzusom felfokozott ütemben lüktet az ereimben, és még jobban felgyorsul, amikor Rollick a folyosóra fordítja az ülését, hogy mind az öten szembe tudjon nézni vele.

"Nehéz lesz végleges tervet kidolgozni, amíg nem tudjuk, milyen helyszínnel állunk szemben" - mondja. "De már telefonáltam, és vannak készenlétben embereim, akik rendelkeznek a szükséges felszereléssel, hogy kiváló zavarokat okozzanak."

Riva felegyenesedik a székében. "És hogy az árnyékvérűeket, akiket kitörünk, biztonságos helyre vigyük."

A démon lehajtja a fejét. "Természetesen. Nem tudom, milyen közel tudunk majd vinni bármilyen járművet, miközben elkerüljük a lebukást, de ha kell, a hátunkon cipeljük a fiatalokat."

Enyhe grimaszolással tart szünetet. "Sajnos nem lesz annyi erősítésem ehhez a küldetéshez, mint amennyit szeretnék... Kudzu és a barátai elterjesztették a hírt a közösségben. A tipikus társaim közül jó néhányan ódzkodtak attól, hogy részt vegyenek benne, és én jobban szeretek készséges segítséggel dolgozni."

"Nem igazán számíthatnánk rájuk, ha amúgy is belekényszerítenéd őket" - mondja Andreas onnan, ahol előttem ül.

"Ez is ott van. De a fenntartások nem vonatkoznak az anyagi erőforrásaimra, úgyhogy ott még mindig jól fedezve vagyunk." Rollick sötét szemei szórakozottan csillognak.

Nem tudtam megmondani, hogy mennyire fontos neki ez a "küldetés", és mennyire tekinti játéknak, amivel elüti az időt. De azt hiszem, ez nem igazán számít, amíg véghezvisszük.

Összekulcsolja a kezét az ölében, és megvonja a vállát, mintha erősítené magát. Megértem, miért, amikor a következő bejelentését teszi.

"Szintén a lelepleződés elkerülése érdekében... fel kell készülnöd arra, hogy ha azonosítunk egy létesítményt, ahol a társaidat fogva tartják, nem fogsz tudni egyenesen rájuk rontani. Így lesz idejük észrevenni, hogy jöttök."

Összevonom a szemöldökömet. "Nem lesz több idejük, ha tovább tart az odaérkezésünk?"

Rollick tekintete rám szegeződik. "A probléma nem is az idővel van. Hanem az, hogy mennyire nyilvánvalóvá teszed, hová mész. Ha nem akarjuk, hogy észrevegyék az útvonaladat... Akkor ötötöknek szét kell válnia, hogy megtegyétek az utat."

A rémület rázkódása lövell végig a testemen. Hetek óta nem voltunk egymástól néhány száz méternél messzebb.

Az egésznek az a lényege, hogy együtt vagyunk benne.

Dominic megfeszül a helyén Riva mögött. "Azt akarod, hogy egyedül menjünk el?"

Rollick megrázza a fejét. "Nem teljesen. Szerintem elég lenne, ha két csoportra szakadnánk, és aztán egy közvetett úton jutnánk el a létesítményhez. Két helikopter már készenlétben áll a reptéren, ahová tartunk. Csak annyira kell megzavarnunk a nyomkövetési erőfeszítéseket, hogy elfedjük a tervezett célpontotokat."

Jacob felpattan a székéből, a szeme villog. "Én itt maradok..."

Elvágja magát, ahogy megfordul, és a tekintete mind a négyünkön végigsöpör. A tartása megmerevedik, de lehajtja a fejét. "Nem, nem érdekes. Rivának Domot és Dreyt kellene magával vinnie. Ők már bizonyítottak."

A torkom összeszorul a fájdalomtól, mind a nyilvánvalóan fájdalmas beletörődése miatt - és a tudat miatt, hogy én is ki vagyok zárva ebből a bizonyított körből.

Mielőtt bármelyikünk is belekezdhetne, Riva megköszörüli a torkát. "Egyáltalán nem tetszik az ötlet, hogy szétváljunk. De van értelme. És ha muszáj, szerintem vagy Dominicnak, vagy Andreasnak kellene a másik csoportba kerülnie. Így, bármi történjék is, megtaláljuk egymást."

A keze végigsimít a kulcscsontján, ahol megmutatta a bőrén keletkezett nyomokat.

A két srác, akik osztoznak ezeken a jeleken, összehúzza a tekintetét, de egyikük sem vitatkozik.

A démon látható érdeklődéssel figyeli a beszélgetésünket. A pillanatnyi csendben megszólal.

"Ez szilárd stratégiának hangzik. Azt is javasolnám, hogy a két fizikai erősségetek oszoljon meg a csoportok között, hogy mindkettőjüknek legyen fizikai ereje, ha szükség van rá."

Ez engem és Rivát jelent. Esélyem sincs arra, hogy mellette maradjak, még ha ki is érdemelném a helyet.

De igaza van. "Rendben van" - motyogom vonakodva.

Andreas talpra löki magát, ahogy Jacob is tette, hogy könnyebben ránk nézhessen mindannyiunkra. "Akkor én Zian mellett megyek. Ketten jó csapatot alkotunk, ha bajba kerülnénk, mielőtt újra találkoznánk."

Tétovázik, és elkapja Riva tekintetét. "Bármennyire is szeretnék végig veled lenni, inkább szeretném tudni, hogy Dom a közelben van, ha esetleg megsérülnél."

Riva haragvó pillantást vet rá. "Én sem akarom, hogy bármelyikőtök is egyedül birkózzon meg a sérülésekkel."

"Nem lehetek mindkét csoporttal, bármennyire is szeretném" - mondja Dominic a szokásos csendes stílusában. "Azt hiszem, mindannyian jobban éreznénk magunkat, ha veletek lennék."

Nem tudom megállni, hogy ne bólintsak.

Riva elereszt egy szuszogást. "Szóval engem leszavaztak, ezt akarod mondani?"

Jacob érezhetően felderült, mióta kiderült, hogy mégiscsak Riva mellett maradhat. "Négy az egyhez. Nem panaszkodom."

Ráncolja az orrát, de több szeretet van a tekintetében, mint amennyit hetek óta láthattam rá irányulni.

Ő is újra kapcsolatba került vele, ha nem is annyira, mint Drey és Dom. Egyszerre viszket a bőröm attól az érzéstől, hogy teljesen másképp különváltam a csoportunktól.

Próbáltam beszélni vele a minap a hajón, de nem tudom, hogy tényleg megértette-e, mire akarok kilyukadni. Nem tudom, hogyan adjam át a felét azoknak a dolgoknak, amiket érzek.

És egy nagyon nagy részét, amire inkább nem is gondolnék.

De szeretném, ha tudná, hogy itt leszek neki, amennyire csak tudok. Hogy ugyanannyit jelent nekem, mint a többi srácnak.

Mennyi időnk van még hátra, mielőtt elsétálna tőlem, és nekem talán még esélyem sem lesz rá?

Miközben a kétségeimmel küszködöm, Rollick felkuncog. "Akkor úgy hangzik, mintha eldőlt volna a dolog."

A vita végeztével Riva az ablak felé sandít, ahová besüt a napfény. Mindannyian egy kétszemélyes sort foglaltunk el magunknak, a középen lévő kartámaszt kicsúsztatva a szemünk elől, így olyan, mintha kettő helyett egy hosszú ülés lenne.

A mellkasom összeszorul, mintha a bordáim összezárulnának a tüdőmben. Behunyom a szemem, és elképzelem a mozdulatot, amit meg akarok tenni.

Megnyugtatom magam, hogy meg tudom csinálni, csak ezt, és nem lesz semmi olyan, mint azok a pillanatok, amiket elkerülök.

Apránként összeszedem az önuralmamat. Aztán kilököm magam a helyemről, és két óvatos lépéssel átkelek a folyosón.

"Leülhetek melléd az út hátralévő részére?"

Riva felkapja a fejét. Rám pislog, láthatóan megijedve - aztán egy apró mosoly fut át az ajkán.

"Természetesen. Örülnék neki."

Sokkal nagyobb bravúrnak érzem, mint valószínűleg kellene, hogy leereszkedjek a mellette lévő ülésre. Még ha a széles testalkatom rengeteg helyet is foglal, ő olyan apró ehhez képest, hogy nem kell attól tartanom, hogy szorongatom, amíg az oldalamon maradok.

Riva felnéz rám, fényes barna szemeiben egy kis huncutság táncol. "Magányos vagy egyedül?"

Az incselkedése ellenére látom a bizonytalanságot az arckifejezésén. Pontosan ezért kellett ezt tennem.

Kicsit tapogatózom a szavaimmal. "Én-én egy ideig a közeledben akartam lenni, mielőtt szét kell válnunk. Szóval ne feledd, hogy én is melletted állok. Még akkor is, ha nem vagyok ott melletted."

Riva tekintetéből eltűnik a szórakozottság, valami keserédesebbé lágyul. "Tudom, Zee."

"Hát, gondoltam... gondoltam, jó lenne ezt tényleg kimutatni."

Az arcom annyira felhevült, hogy azt hiszem, le fog égni a koponyámról, de Riva nem nevet ki. Csak tovább néz rám azzal a lágy csillogással a szemében, amitől kétszer olyan gyorsan ver a szívem.

A teste dőléséből azt hiszem, talán odanyúlt volna hozzám, és megfogta volna a kezemet, vagy valami ilyesmi, ha más lenne a helyzet. Ha nem hátráltam volna meg minden alkalommal, amikor a múltban megérintett.

Eddig eljutottam. Egy kicsit még elbírok, nem igaz?

Lassan és nyugodtan, teljesen kontrolláltan. Csak egy precíz mozdulat, semmi olyan, amit egy barát ne tudna megadni egy másik barátnak.

Felemelem a karomat, és mindig óvatosan kinyújtom, hogy felajánlva átkaroljam a vállát. Riva szemei tágra nyílnak, majd egy kicsit közelebb húzódik, hogy elfogadja a gesztust.

Átkarolom a hátát, a kezem lazán a vállcsúcsára simul. Riva kifújja a levegőt, és izmai ellazulnak az enyémhez simulva.

"Biztos, hogy ez így jó lesz?" - kérdezi olyan óvatos hangon, mint az ölelésem.

Az idegeim úgy ugrálnak, mintha áramütés érte volna őket, félig pánikszerűen, félig könyörögve, hogy még több legyen. De ha ebben a helyzetben mozdulatlanul tartom magam, eléggé ki tudom őket kapcsolni ahhoz, hogy azt mondhassam: "Igen. Mindig így kell lennie. Vér vagyunk, nem igaz?"

"Mindig" - mormolja Riva boldogan, és odahajol, hogy a fejét a mellkasomhoz fészkelje.

Nincsenek szavaim arra az örömre, ami testem minden porcikáján átcseng az elfogadására. Csak azt kívánom, bárcsak ne járna vele együtt ugyanannyi félelem is.

Most már velem van. Mi fog történni az előttünk álló harcban?

A repülés hátralévő részében alig merek megmozdulni. Tudom, hogy semmilyen nem kívánt érzelemkitörés nem fog szikrázni bennem, amíg csak így maradok.

Ahogy megkezdjük az ereszkedést, Riva kiegyenesedik, hogy becsatolhassa a biztonsági övét. Az érintkezés elvesztése megránt engem.

De miután becsatolta az övet, kinyújtja a kezét. Nem érinti az enyémet, csak megadja a lehetőséget.

Tétovázom, összeszedem magam, és az ujjaimat az övére kulcsolom.

A gép egy döccenéssel és enyhe lökdösődéssel ér földet. A gyomrom összeszorul a tudattól, hogy a küldetés legnehezebb része még előttem áll, és másodpercről másodpercre gyorsabban közeledik.

A magánrepülőgépből kitrappolunk egy sűrűn nyírt fűvel borított mezőre, amelyet csak fák vesznek körül. Épületeket nem látok, de a két helikopter, amelyet Rollick említett, a mező túlsó végén várakozik.

A démon felénk fordul. "Jól van, kezdjünk neki a lényegi mutatványnak. Kié a megtiszteltetés?"

"Én" - mondja Jacob, anélkül, hogy egy pillanatot is elszalasztana.

Riva megrázza a fejét. "Szerintem mindannyiunknak kellene. Mindannyian átéltünk valami kicsit mást. Ha mindannyian együtt összpontosítunk... arra mehetünk, amerre a legtöbb esszencia áramlik. Az adná a legtisztább képet."

A javaslatának van értelme számomra. Farkaskarmaimat kivonom az ujjbegyeim közül.

Riva még egy utolsó, hegyes pillantást vet Jake-re. "Nem sok mindenre lesz szükségünk mindannyiunktól."

A férfi egy ferde vigyort nyújt válaszul. "Ezúttal nem vágok túl mélyre, Vadmacska."

Jacob kinyújtja a tüskéit. Andreas és Dominic előveszik a zsebükből a késeket, amelyekkel felfegyverkeztek.

Szó nélkül, egyszerre vágunk vékony karcolásokat az alkarunkon.

Egy csík vér szivárog át a bőrömön - és egy sötét füstpamacs száll fel a friss, erdei levegőbe. Egy pillanatig figyelem, aztán lehunyom a szemem.

Emlékszem a termekre és az edzőtermekre. A kis hálószobára, ahová az őrök minden este bezártak.

A pengékre, amiket belém vágtak.

A bökő, amivel megrázott.

Az összes dologra, élettelenre és élőre, amit az erőm és az akaratom próbatételeivel zúztattak össze velem.

Vannak más árnyékvérűek is, akik hozzám hasonlóan a létesítményeikben rekedtek? Ugyanúgy kínozzák őket?

Meg akarom találni őket. El akarom érni őket, hogy kihúzhassuk őket ebből a rémálomból.

Hogy együtt élhessünk szabadon.

Rollick halkan kuncog. "Nos, azt mondanám, hogy ez elég határozott."

Felpattan a szemem. A lélegzetem elakad az előttünk szétterülő füstcsíkok láttán.

Mind az öt esszencia-árnyék egyetlen nagyobb áramlatban egyesült. Néhány apró csepp különböző irányokba terelődik, de messze a legtöbb elúszik tőlünk jobbra, a nyugati horizont felé bukó nap felé.

"Az egyik helyszín, amit szemmel tartottunk, pontosan ebben az irányban van pár száz mérföldre" - mondja a démon a legcsekélyebb félelemmel. "A másik kettő a közelében sincs. Gondolom, most már tudjuk, hová megyünk."

Ahogy leeresztjük a karunkat, egy fürge mozdulattal összecsapja a kezét. "Ami azt jelenti, hogy jobb, ha elindultok. A helikopterekben hagytam a tableteket és a telefonokat, a többi felszereléssel együtt, amiről beszéltünk - elküldöm a pilótáitoknak a repülési terveket, és nektek minden olyan részletet, amivel eddig rendelkezem arról a bizonyos lehetséges létesítményről. Útközben átnézhetik őket, és megbeszélhetik, hogyan szeretnétek eljárni. És kérlek, tájékoztassatok a fejleményekről."

"Hol fogsz tartózkodni?" Kérdezem.

A repülőgép felé mutat. "Egy közvetlenebb útvonalon megyek, amilyen közel csak tudok, és gondoskodom róla, hogy a földi támogatásunk a helyén legyen."

Andreas megindult, hogy csatlakozzon hozzám. Riva kettőnk felé fordul, az arcán aggodalom villanása vonul végig.

Drey felé szökken, és Drey a karjába kapja. Elfordítom a tekintetem, ahogy összecsapnak egy olyan erős csókkal, hogy a bőröm bizsereg a tudatától.

"Hamarosan találkozunk, Csing" - ígéri kissé rekedten.

Ahogy Riva hátrébb ereszkedik tőle, a tekintete rám siklik. A testem megrándul, de a létesítményből származó képek még mindig ott lebegnek a fejemben.

Mi van, ha soha többé nem kapok esélyt arra, hogy bármit is tegyek?

Előrelépek, és tétován átkarolom. Riva visszaölel minden erejével, ami karcsú alakjából árad.

A pulzusom felcsuklik, de megtalálom az elszántságot, hogy lejjebb engedjem a fejem, és csókot nyomjak a hajára.

A gyomrom tucatnyi csomóba csavarodik. Érzem, hogy a többi srác engem figyel, óvatosan és aggódva.

Miattam, vagy miatta?

De mindez nem igazán számít. Nem, amikor elereszt, és látom a ragyogó mosolyt, ami csak nekem világít az arcán.

"Vigyázz magadra, Garnéla" - mondom neki, mintha egyáltalán nem aggódnék.

A két csoportunk szétvált, ahogy a helikopterekhez sietünk. Felkapaszkodom a fedélzetre, és amennyire csak tudok, nem veszek tudomást a zsigereim körül kavargó ideges feszültségről.

A pilótánk materializálódik az árnyékból a pilótafülkébe. "A felszerelése ott van a zsákban" - mondja, és beindítja a motor zúgását.

Andreas berántja az ajtót, és bepottyan a mellettem lévő ülésbe. Odapillant, szürke szemei kicsit sötétebbek a szokásosnál.

"El kell mondanod neki, tudod."

Nem kell kiböknie, miről beszél. A testem megmerevedik.

Áttöröm magam rajta, és a földön lévő zsákért nyúlok. "Elmondtad neki, milyen volt neked?"

Drey a helikopter felszállásának döcögésével belesüllyed az ülésbe. "Igen. Nem engem hibáztatott érte. Tudja, hogy egyik szarság sem a mi döntésünk volt."

A kezem összegömbölyödik, a karmaim újra szúrnak az ujjbegyeimben.

Amit elmondott neki, fele annyira sem rossz, mint az én történetem. Még csak nem is ugyanolyan.

"Kitalálhatnál vele valamit, ha tudná, mivel állsz szemben" - teszi hozzá Andreas szelídebb hangon.

Az én hangom mogorván jön ki. "Majd meglátjuk. Most nagyobb dolgok miatt kell aggódnunk."

Éppen visszatérünk az egyik létesítménybe. Az utolsó helyre a Földön, ahová valaha is szerettem volna menni.

És meg kell győződnöm róla, hogy minden egyes barátom és a nő, akit szeretek, velem együtt visszajön.