Hailey Edwards - Gray Court - 13. Fejezet

 


13. FEJEZET



Hangok szálltak felém mérföldekről. Mérföldekről és mérföldekről és mérföldekről. Túl messziről, hogy csatlakozhassak.

"Rue a társam." Asa hangja erőszakosan recsegett. "Engedd el, vagy nem hagysz más választást."

Nem, nem, nem, nem.

Álmodozás.

Álmodtam.

Ez az egész egy rossz álom volt.

Kérlek, istennő, hadd legyen ez egy rossz álom.

"Fenyegetsz engem, gyermekem?" Stavros felharsant egy nevetés. "Most félnem kellene?"

"Engedd el, vagy megtudod." Morgás ömlött ki belőle. "Ezúttal van valami, amiért érdemes harcolni."

El kellett terelnem a figyelmüket. Meg kellett állítanom ezt. Nem voltam hajlandó elveszíteni Asa-t egy mérgezett trón miatt.

"Hogy tudtam ilyen szentimentális bolondot nemzeni?" Stavros köpött rá. "Szánalmas vagy hercegnek."

Ösztönösen hívtam a mágiámat, hogy töltse meg a kezemet, de az üresség bennem üvöltött az erő hiányától.

Drót.

Még mindig a csuklómon volt a drót.

Nem tudtam, hogy bűbáj vagy boszorkánybűbáj volt-e, vagy mi.

Tompa csengés töltötte meg a fejemet fehér zajjal, ami megnehezítette a gondolkodást, a tervezést, és bármennyire is próbálkoztam, nem tudtam rángatni a számat, vagy felemelni a szemhéjam.

A meggyulladó lángok suhogása meleg levegőt fújt fölém, és magával hozta a cseresznyés dohány illatát.

Blay.

Ahogy zúzott elmém összerakta, mit csinál Blay, mit tervez, a rémület annyi adrenalint pumpált az ereimbe, hogy elégette a legvastagabb pókhálókat is, amelyek összetapasztották a gondolataimat. Kinyitottam az egyik szemem, és szétnyitottam az ajkaimat, hogy felkiáltsam: "Nem!".

Blay a fogai fölött felhúzott ajkát vicsorogva bújt elő az átváltozásának tüzéből.

"Blay kihívott téged." Egy ujját Stavros mellkasába bökött. "Az enyémet bocsássátok meg."

Egy tucatnyi vagy még több démon mozdult el a perifériámon, de egyikük sem mozdította a kisujját sem, hogy segítsen a főhercegüknek.

"Vedd vissza." Nem könyörögtem, soha, de hajlandó voltam térdre esni érte. "Kérlek."

"Bántotta Rue-t." Blay nem volt hajlandó belátni a dolgot. "Blay nem hagyja, hogy újra bántsa Rue-t."

"Kérlek, kérlek, kérlek", kántáltam az orrom alatt. "Ez nem az, amit te vagy Asa akar."

A diadal csillogása megvilágította Stavros szemét, megerősítve, hogy a kár már megtörtént.

Nem lehetett visszacsinálni, és ezt én is tudtam. Tudtam. Ez nem akadályozott meg abban, hogy könyörgéseket fecsegjek.

Túl sok tanú volt. Ezt is tudtam. Ha meghátrálnék, Stavros úgy tűnne, hogy fél a fiától. A büszkesége túl fényesen égett ahhoz, hogy ezt megengedje. Különösen azután, hogy megkapta az arany lehetőséget, hogy megszabaduljon az örökösétől, engem a párjává fogadjon, és újrakezdje az örökösödési sort.

"Ó" - harsogta Stavros - "de én ezt akarom". Csettintett az ujjaival. "Tartsd vissza a fiamat."

Dvorak elsötétítette a látómezőmet, azt a szánalmas mennyiséget, amivel rendelkeztem, és torkon ragadta Blay-t.

Blay hagyta, hogy kézzel bánjon vele. Még mosolygott is, mintha viccesnek tartaná, de Dvorak nem nevetett. Szinte szomorú volt, ahogy az idősebb démon azt hitte, hogy a szívével megússza ezt az egészet.

Nem kellett volna megenni, csak kitépni, és átdobni a kerítésen, hogy a fáit táplálja.

"Gyere, szerelmem" - harsogta Stavros, és segített nekem felállni - "és tudd, hogy tisztességesen kiérdemeltelek".

Gyenge voltam, mint egy kiscica, mégis megmutattam neki a karmaimat. "Azt hiszed, életben hagylak, ha megölöd?"

Kuncogva a hátam és a combom alá csúsztatta a kezét, hogy felemeljen. "Élvezni fogom, hogy megtörlek."

"Megpróbálhatod." Előrecsaptam a fejemet, és az orrára csaptam. "Nálad jobb férfiak is elbuktak már."

Hogy megakadályozza, hogy újra megpróbáljam, megragadta a hajamat, és addig rángatta, amíg a fejbőröm a gerincemmel fenyegetett. Sugárzó fájdalom villámai lövelltek fel a tarkómon keresztül a koponyám tetejére, és foltok úsztak a látásomban.

Helló, agyrázkódás, öreg barátom.

Egy okosabb nő itt megállt volna, de én sosem kételkedtem az intelligenciámban.

Addig suhintottam a levegőben, amíg meg nem találtam az arcát, és a szemébe döftem a hüvelykujjaimat.

Nem.

Várj! Várj!

Azok az orrlyukai voltak.

Egy üvöltéssel elhajított, hogy megkocogtassa az arcát, de nem volt erőm többet tenni, mint támaszkodni.

Dvorak - mindkettő - megingott a látomásomban, amikor Blay egy hangos reccsenéssel állon könyökölte.

"Rue... - Rám vetette magát, és a mellkasához szorított. "Blay megvédi Rue-t."

Mielőtt figyelmeztethettem volna, a sötétség egyetlen nyeléssel elnyelt, ahogy Stavros felemelkedett mögötte.



* * *

A szag csapott meg először,és majdnem visszahánytam a bűzös levegőben terjengő bomlás bűzétől.

"Asa" - lihegtem, és felegyenesedtem, de csak azért, hogy egy határozott kéz a mellkasomra csapjon. "Hol...?"

A napfény lecsapott, verejtékkel borította be a bőrömet, és hajnali rémülettel ismertem fel a környezetemet.

"Felébredtél" - morogta egy durva hang mellettem. "Jó."

Két démon helyezkedett el, egy-egy mindkét oldalamon, és zúzós erővel szorították meg a felkaromat. Minden alkalommal morgott, amikor elfordítottam a fejem. Bizonyára azt a parancsot kapták, hogy nézzem végig a műsort.

Egy padon feküdtem a páholyban, ahol egykor Clay mellett ültem, és most az első sorból néztem, ahogy Blay nyújtózkodik és bemelegít a küzdelemre. Kedves, édes arcán tisztán látszott a megkönnyebbülés, hogy újra egyenesen állok.

A kihívás semmit sem jelentett neki. Hozzá volt szokva. Harcolt. Győzött. A történet vége.

De ez nem csak egy harc volt. Ez volt a harc. Amit titkon el akartam kerülni. Nem is tudom, örökre.

Valahányszor a szememet vágtam, hogy megkeressem a többieket, akik Haelhez mentek, véreres hullámokban újabb nyomorúság szúrta őket.

Mágia nélkül, még passzív mágia nélkül sem gyógyultam normálisan. Emberi lassúsággal gyógyultam.

Az egyetlen előnye az volt, hogy még mindig nálam volt a pálcám. Valószínűleg azért, mert senki sem gondolta, hogy egy dúc veszélyes.

Biztos sosem kerültek még bele egy gólem és egy molylepke közötti kézműves ellátási párbajba.

Én igen, többször is, és hadd mondjam el nektek. Gyorsan el lehetett veszíteni egy szemet.

Statikus recsegés járta át a levegőt, a mágia és a technika súrlódása csikorgott, én pedig a mezőre koncentráltam.

Ugyanaz a kommentátor kocogott ki, mint a múltkor, és az ő jellegzetes öltözékét viselte. Piros bőrruha fekete cipővel. Aranyszínű mikrofon volt a gallérjára tűzve. A gerincénél egy hátizsákos adóvevő dudorodott. Csupa csiszolt mosoly és kisimított hajtókák, felpumpálva a látványosságra, és készen állt az előadásra.

Ruhája, párosulva szürkésnarancs színű bőrével és simulékony sárga hajával, egy élő lánghoz tette őt hasonlatossá.

Az extravagáns együttes könyörgött valakinek, hogy öntsön egy vödör jéghideg vizet a fejére, hátha sisteregni fog, de lehet, hogy ez csak nekem tűnt így. A fogság hajlamos volt nyűgössé tenni.

"Egyszer az életben egyszeri élvezetben lesz részetek, teremtmények és teremtett lények" - dörmögte az üres lelátók felé. "Astaroth Xan Stavros, Hael főhercege megküzd Orion Pollux Stavrosszal, Hael fő királyával, Agonae mesterével Hael koronájáért." Drámai szünetet tartott. "Halálig."

Minden csata halálra megy, de nem tudtam energiát gyűjteni arra, hogy a formaságok miatt hecceljem. Ilyen tét mellett nem. Kihúztam a nyakamat, amiért az egyik démon kemény pofont kapott az arcomra, és majdnem elhánytam magam, de egyedül maradtunk.

Kinek a kedvéért pózolt? Minek pazarolja a látványosságot? Kinek volt haszna a bohóckodásából?

"A műsornak mindjárt kezdődnie kell." Kényszerítettem a térdemet, hogy abbahagyja a pattogást. "Ez egy zártkörű megtekintés?"

Nem mindennap cserélt fejet egy korona. Főleg nem ez a mostani. Stavros évszázadok óta viselte. Több száz néző fért volna el a padokon, és még több tucatnyian megtöltötték volna az állóhely minden centiméterét. A főkapu mégis zárva volt.

"Hamarosan eldől egy királyság sorsa" - tájékoztatott egy ismerős, dübörgő hang, miközben nehéz csizmák trappoltak fel a lépcsőn oda, ahol ültem. "Ezeket a kihívásokat egész Haelben közvetítik, hogy mindenki láthassa."

Dvorak.

Tekintve, hogy Stavros mennyire beképzelt volt, nos, mindenben, nem kellett volna megrökönyödnöm, amikor megtudtam, hogy ez élő közvetítés.

Mintha csak a gondolat idézte volna meg, Stavros a pályára sétált, ing nélkül, a haja copfban omlott a hátára. Megállt Blay előtt, aki inkább unottnak tűnt a várakozástól, mint bármi mástól, és úgy itta magába a látványt, mintha utoljára látta volna a fiát. Legalábbis élve.

A kétségbeesés egy olyan könyörgésre ösztökélt, amire rá volt írva, hogy rossz ötlet.

Oké, könyv. Hónapok óta könyörögsz, hogy használjalak. Itt a lehetőség.

A semmi ugyanolyan kitartó fala elzárta a tüzet az ereimben, és a grimoire, amelyet elnémítottak a bilincsek, csendben maradt.

"Nyisd ki a szemed!" Dvorak elég erősen megcsípte a combomat, hogy zúzódást okozzon. "Ezt nem akarod kihagyni."

Amíg meg nem említette, észre sem vettem, hogy kizártam az arénát, hogy koncentráljak.

"A trónért folyó csata elkezdődik..." - a bemondó az öklét pumpálta - "...most."

Stavros olyan gyorsan vitte be az első ütést, hogy felálltam, mielőtt az őreim újra lecsaptak volna rám. Soha nem láttam még démont így mozogni, és a gyomrom összeszorult a rettegéstől, miközben a mellettem álló őrök ujjongtak.

Blay nem volt ilyen gyors, de rendszeresen küzdött a túlélésért, és ez látszott minden egyes büntető ütésén, ahogy Stavros torkát markolta. Kiabálni akartam, hogy felejtse el a jellegzetes mozdulatát, hogy mindegy, hogyan nyer, amíg élve kijön, de nem kockáztathattam, hogy megzavarjam.

"Kiegyenlítettebbek, mint gondoltam. Kár, hogy nem fogjuk megtudni, hogyan végződhetett volna."

Képtelen voltam elszakadni a vérengzéstől, ezért azt kérdeztem: "Ez mit jelent?".

Fémes keserűség tömítette el az orromat, amikor Dvorak az óramutató járásával megegyező irányba csavarta az ujjait.

Mágia.

Varázslatot használt.

Stavroson?

"Ferrumae" - mondta lazán. "Nem kérdezted, de ez a besorolásom."

"Ferrum." Rossz érzés fogott el a gyomrom mélyén. "Mint a vas?"

"Minden egyes alkalommal, amikor az akaratát a sajátomhoz merem igazítani, vámot szed." A tönkrement arcára mutatott. "Egy nap meg fog ölni az önteltségem miatt."

Stavros következő csapása fülsértő üvöltéssel tántorította el Blay-t. Stavros felkapta a fejét, az öklére pillantott, majd hangosan felnevetett azon, amit látott. Dvorak osztozott a mulatságban, és kuncogott azon a vidámságon, amellyel Blay-t üldözte a pályán keresztül, kegyetlen mosollyal záporoztak a büntető ütések.

Ó, istennő!

Vérszagot éreztem, és rájöttem, hogy a nyelvembe haraptam, hogy ne kiáltsak Blay után.

Mit láttam? Nem, rosszabbat. Mit hagytam ki? Mi ültette azt a mosolyt Stavros arcára?

"A pályán tilos fegyvert viselni" - tájékoztatott -, "de az ékszerekre nincsenek szabályok".

Blay megtántorodott, levegő után kapkodva, keze a bordáin. A bal szeme majdnem bedagadt, és az arca behorpadt. Az állkapcsa meghatározhatatlan módon rosszul állt, és nem tudta felemelni a kezét, hogy védekezzen.

Ó, istennő! Ó, istennő. Ó, istennő.

Csak egy dolog fájt neki ennyire. A hideg vas. Stavros ujjainak tövében fém és... vér csillogott. Sárgaréz ujjpercek. Nem. Vasbokor. Egy-egy készlet mindkét kézre, mindegyik hurok tetejét tüske koronázta. Visszahúzhatónak kell lenniük.

Elfelejtkeztem az istennőről, aki a kisujját sem mozdította, hogy segítsen, helyette a könyvhöz imádkoztam. Nem volt túl jó ötlet, hogy egy sötét ereklye elhitesse, hogy méltó a dicséretre, de az forró buzgalommal válaszolt.

Gyerünk, könyv! Itt az esélyed. Mutasd meg, mit tudsz!

"Ez csalás." Megpróbáltam elterelni a figyelmét, hogy időt adjak a könyvnek, hogy feloldja a közte és köztem lévő gátat. "Stavros nem nyerhet, ha csal."

"Nem csal." Magabiztosan a magas király győzelmében, Dvorak hátradőlt, és figyelt. "Én igen."

Mintha Stavros nem tudná. Mintha nem tudná megmondani. Mintha nem tudná, hogy az ütései büntető véglegességgel érkeztek.

Stavros egy pörgőrúgást hajtott végre, amely elhomályosította a valóságot, miközben Blay a levegőbe repült.

Egy izomhalomban landolt a földön. Nem mozdult. Nem lélegzett.

Ahogy én sem.

Egy pillanatig nem találtam elég levegőt, hogy megtöltsem a tüdőmet.

"Blay." Felpattantam. "Azonnal kelj fel, hallod?" Küzdöttem az őrök ellen. "Blay."

Stavros egyik kezével Blay állkapcsát tenyerelte, majd a másikat a szemközti halántékára tette, Blay befejező mozdulatának paródiájaként. A karja megfeszült, ahogy arra készült, hogy kitekeri a fia nyakát, de az én türelmem tört meg.

Az isten verjen meg, könyv. Húzd fel a segged! Mentsd meg őt, vagy nem állok le, amíg meg nem szűnsz létezni.

"Állj!" Úgy csattogtattam a fogaimat Dvorakra, mint egy veszett kutya. "Bármit is csinálsz, hagyd abba."

Könyv, ha nem teszel valamit, kitépem a lapjaidat, és egyenként megeszem őket.

Egy vérszegény szikra a mellkasomban perzselő hőséggé virágzott, amely a törzsemen lefelé a csuklómig terjedt.

A bilincsek sisteregtek, megolvadtak a húsomon, és égett bőrükkel elszenesítették a levegőt.

"Felség - kiáltotta Dvorak figyelmeztetően Stavrosnak. "A boszorkány."

A kiáltás felém irányította az őrök figyelmét, miközben a kezemet próbálták újra rögzíteni.

"Ne!" Dvorak meglendítette a karját, hogy lesújtson rám. "Ne!"

"Igen" - sziszegtem, hátravetettem a fejem, és a vulkanikus erejű kitörés perzselő forrósága leforrázott.