Hailey Edwards - Gray Court - 19. Fejezet

 


19. FEJEZET



"Fürdőszoba" - magyarázta Asa a hátán fekve, egyik kezét védekezően a hasa köré görbítve.

"Kérhettél volna segítséget." Letérdeltem mellé. "Az ajtó előtt álltunk."

A szuper hallásával biztosan hallotta, ahogy az elmúlt tíz percben az ínyünkkel dörömböltünk.

"Hmm." Egy rándulás mozgott az ajkán. "Kértél volna segítséget?"

Clay a kuncogását olyan köhögéssé változtatta, amit senki sem hitt el, aztán a falnak dőlt, hogy helyet adjon nekünk.

"Nem ez a lényeg." Megvizsgáltam, hogy megbizonyosodjak róla, nem rántotta-e ki a varratokat. "Colby és én úgy volt, hogy felerősítjük a gyógyulásodat, miután kipihented magad, de úgy látom, nem lehet rád bízni a viselkedésed." A vállamra pattant, de remegés futott végig a lábán. "Készen áll, kapitány?"

"Mi van, ha...?" A nyakamba temette az arcát. "Nem akartam bántani Peleget, de..."

"Nem fogsz bántani engem." Asa minden kétséget kizáróan biztosnak tűnt. "Ami Peleggel történt, az baleset volt. Akkor egyedül voltál és meg voltál rémülve. Rue most itt van. Ő majd átsegít ezen." Kinyújtotta a kezét, hogy megsimogassa a lány lompos gerincét. "De csak akkor, ha meg akarod próbálni."

Ha nem szerettem volna már akkor is minden ésszerűségen, minden józanságon túl, beleszerettem volna. Úgy tudta bátorítani, hogy bátor legyen, miközben mindig megnyugtatta, hogy itt vagyunk, hogy elkapjuk. Megpróbálhatta és elbukhatott, aztán újra megpróbálhatta és újra elbukhatott. Biztosította, hogy soha ne aggódjon amiatt, hogy a döntései ellene szólnak.

"Megpróbálom." Maximális mértékben felpuffasztotta magát. "Meg tudom csinálni."

"Bármit meg tudsz csinálni, amit a fejedbe veszel" - biztosítottam róla, ugyanolyan jól tudtam, mint ő, hogy minél tovább ódzkodik a mágiájától, annál kevésbé fogja tudni irányítani, amikor eljön az ideje, hogy használja. "De Asának igaza van. Nem kell ezt tenned. A te döntésed. Ha nem állsz készen, akkor nem állsz készen. Egyedül is meg tudom oldani."

"Nem." A lány megmozgatta a szárnyait. "Erősebbnek kell lennem, mint a Hunk, igaz?"

Amíg Naeema vissza nem tért a kutatóútjáról, meg kellett tanulnunk, hogyan irányítsuk a mágiát. Vagy az irányított volna minket. "Mindkettőnknek."

Bármennyire is utáltam beismerni - gondolni rá -, apa jó forrás volt a hogyan-hozzáértéshez.

De halálos is volt, ami még halálosabbá vált, ha hozzáférést adtam neki, még oktatási céllal is.

"Rue?" Clay előrehajolt. "Jól vagy?"

"Igen. Sajnálom." Asa hasára tett tenyérrel arra a helyre fókuszáltam, ahol Stavros majdnem kibelezte. "Kész."

Colby lábáról melegség terjedt a vállamra. Végigfolyt a karomon, összekeveredett a kezemben lévő mágiával, és nyugtató hővé olvadt, ami meggyógyította a sérülést Asa bőre alatt. Amint ez begyógyult, arra összpontosítottam, hogy kiürítsem a hideg vasat a szervezetéből. Otthagyni nem volt lehetőség. Visszacsinálta volna az egész munkát, amit az imént végeztünk, újra megfertőzte volna, és újra legyengítette volna.

Ő és én olyan tökéletesen szinkronban voltunk, hogy először észre sem vettem, ahogy a mágiám sötét örvényei ellen küzdött a fénye, hogy elérje őt. Amint megértettem, visszarándultam, megszakítva a kapcsolatot, gyűlölve a rothadás szagát a levegőben.

"A grimoire beszennyezte a mágiádat." Asa elkapta a kezemet, és megragadta. "Téged nem szennyezett be."

"Ugyanaz az érzésem, mint neked." Colby hozzám támasztotta a homlokát. "Ellenállás van köztünk, mint egy papírlap, de át tudom ütni. A másik oldalon, ott már zavaros a helyzet. Mint korábban."

Mielőtt ő volt a bizalmasom, és a mágiája végigfutott az ereimben, megtisztítva a rothadást a lelkemben.

"Colby." Asa a nő felé hajtotta a fejét. "Meg tudnád tisztítani Rue-t?"

A mágiáink összefonódása megtisztított engem, ennyit már megállapítottunk, de nem engedhettem meg magamnak, hogy elpazaroljam az erejét, amikor máshol volt rá szükség.

"Egy kis fekete mágia a szervezetemben nem fog ártani nekem." A számhoz emeltem a kezét, és megcsókoltam az ujjperceit. "Életem nagy részében fekete boszorkány voltam. Egy rövid visszatérés a gyökereimhez nem fog megölni."

Amíg megtartottam a fogaimat, és kerültem a lédús, lüktető hús csábítását, addig vissza tudtam pattanni.

"Hallgass rá, Ace." Clay bedobta a súlyát az enyém mellé. "Tudja, hogy mit bír el."

Ó, ha én is annyira bíznék magamban, mint amennyire ő bízott bennem.

"Rendben." Asa kinyújtotta a kezét, hogy Colby meggyújtsa a tenyerét. "Csak ne merítsd ki magad a nevemben."

Összefoglalva az arcát, a lány koncentráltan ráncolta a fényt a karján végig a mellkasába, amíg a felsőteste belülről meg nem világított. Viszkózus, ezüstfekete folyadékcseppek préselődtek ki a pórusain, és patakokban folytak le az oldalán, hogy higanyos örvényekben összegyűljenek a padlón.

Három perc elteltével megremegett, csak egyszer, és Asa azzal fejezte be a foglalkozást, hogy a padlóra tette.

"Nos?" Felemeltem, a mellkasomhoz szorítottam, aztán felé fordultam. "Hogy érzed magad?"

Asa belélegzett, teljesen kitágítva a tüdejét, majd kifújta az ajkai mellett. "Mintha egymillió dublón lennék."

"Egymillió dublont" - mondta Colby álmélkodva. "El tudod egyáltalán képzelni?"

"Ugyan már." Felkínáltam neki a kezem, mielőtt túlságosan elkényelmesedett volna. "Fektessünk vissza az ágyba, hogy a szüleimet is elintézhessem éjszakára."

Többnyire stabilan állt a lábán, megköszörülte a torkát, és a fürdőszoba felé rántotta az állát.

"Új terv." Letettem Colbyt az ágyra, majd átkaroltam a karomat az övén. "Pottyantás, aztán ágyba bújás."

"Pottyaszünet." Clay nevetésben tört ki. "A kis hercegnek pisilnie kell?"

Colby úgy vihogott, mint egy bolond, és átrepült A rossz befolyáshoz, miközben én Asa-t a fürdőszobába kísértem.

"Bocsánat." Összezártam magunkat. "Tudhattam volna, hogy nem szabad a gyerekeket bilihumorral csábítani."

"Hallottam" - kiáltotta Clay az ajtó melletti helyéről, majd dalra fakadt: "Csing, csing, csing, kis herceg...".

Ha mosolyogtam is, és nem mondom, hogy mosolyogtam, jól elrejtettem, tekintve, hogy az ajtóval szemben álltam, hogy Asa magányt élvezhessen.

"Biztos vagy benne, hogy nem tudsz nélküle élni?" Asa elintézte a dolgát, megmosta a kezét, majd mögém lépett, és a vállamra támasztotta az állát. "Mit szólnál még egy évtizednyi különéléshez?"

"Csábító." Be kellett ismernem, hogy talán van benne valami. "Nagyon csábító."

"Ne aggódj" - nyugtatta meg Colby Clayt. "Én még mindig játszanék veled Mystic Realms-ot a távolsági játékban."

"Csak nem akarsz elveszíteni egy kapitányt a flottádból" - morogta Clay. "Hol a szerelem?"

"Tényleg szeretlek, de hogyan lehetnék admirális hozzáértő személyzet nélkül? Láttad Aedant játszani?"

Aedan említése összezúzta a tüdőmet, amíg emlékeztetnem kellett magam, hogy lélegezzek.

"Személyzet." Clay zihált. "Személyzet?" Elképzeltem, ahogy a homlokához szegezi a csuklóját. "Hogy merészeled?"

A veszekedésük sikolyok, kuncogások és üvöltések rohamában oldódott fel, mielőtt egy csattanással megszakadt.

A vállam fölött átpillantva felhúztam egy szemöldököt. "Szerinted biztonságos?"

"Mint mindig errefelé." Átnyúlt körülöttem, hogy kinyissa az ajtót. "Nézzünk utána."

Az biztos, hogy Clay visszavitte Colbyt a házába, kétségtelenül azért, hogy bejelentkezzen, és megkezdje a magánügyeiket.

"Tiszta a terep" - jelentettem ki. "Ez azt jelenti, hogy lefekszik, uram."

Miután bemászott a helyére, elégedett sóhajjal megpaskolta a matracot. "Csatlakozol hozzám?"

"Ne bánja, ha csatlakozom." A szüleimnek kellett volna vendégül látnom, de meg akartam szippantani Assát, és hagyni, hogy a tudat, hogy jól van és egészséges, leülepedjen, mielőtt újra magára hagyom. "Gondolom, tudok szánni néhány percet az időmből, hiszen majdnem meghaltál, hogy felhívd magadra a figyelmemet."

"Igen" - mondta szárazon. "Ezért hívta ki Blay az apámat. Hogy felkeltse a figyelmedet."

"Feltűnő." Felemeltem az egyik vállamat. "Vehetett volna nekem süteményeket, ahogy te is tetted."

"Hmm."

Megsimogatta a csuklómat, az ujjai melegek és biztosak voltak, és egy új, hajából szőtt karkötőre csatolta.

"Asa..." Újabb könnyekkel fenyegetett, de bizonyára elértem a napi kvótámat. "Ez gyönyörű."

Ez a minta bonyolultabb volt, mint az előző, igazi műalkotás, és ettől úgy éreztem... egésznek.

Halvány pír fenyegette az arcát, amikor látta, mennyire meghatott a gesztus. "Ez semmiség."

"Ne csináld ezt." Ezzel a cuccal a kezemben jobban éreztem magam, mint napok óta bármikor. "Ne tedd kevesebbé." Ellenálltam a késztetésnek, hogy magamhoz öleljem. "Tehetséges kézműves vagy, és szeretem a munkádat. Köszönöm. Tényleg. Köszönöm."

"Önző okokból tettem" - vallotta be. "Azt akarom, hogy mindenki tudja, hogy az enyém vagy."

"Kizártuk már a homloktetoválásokat? Nem emlékszem, hogy azok kaptak-e hüvelykujjat felfelé vagy lefelé."

"Én is benne vagyok, ha te is." A szemhéja lejjebb csúszott. "Még csak nem is fogsz elbűvölni, hogy elrejtsd."

"Az úgyis meghiúsítaná a célt." Mellé dőltem, áthorgasztottam a combomat az övén, és átkaroltam a mellkasát. A fejemet a vállára hajtottam, az orromat pedig a torkának támasztottam. Annyira hozzábújtam, amennyire csak lehetett anélkül, hogy a bőre alá fúródtam volna. "Ez egy hosszú hét volt. Szükségem van egy kis vakációra."

Egy ajánlatot vártam, hogy levesz a lábamról, de helyette csak egy halk horkantást kaptam.

Mivel a fájdalom már nem pusztított Asa-ban, a teste úgy döntött, hogy leáll és pihen. Nem hibáztathattam érte, de azt sem tudtam volna indokolni, hogy az ágyban feküdjek, miközben az agyam zümmögött, mint egy méhkas, főleg akkor nem, amikor még a szüleimet is be kellett rendeznem. Elég bunkóság lett volna otthagyni őket a határon, miközben Moran vigyáz rájuk.

Volt egy alku is, amit el kellett rejteni a kíváncsi fülek elől.

Nem volt időm újra kapcsolatba lépni Meggel, de ehhez az üzlethez nem volt szükségem vasszigorú szerződésre.

Miután bebattyogtam a fürdőszobába, becsuktam az ajtót, és beállítottam egy magánélet-varázslatot, mielőtt tárcsáztam Maritát. "Szia."

A mocsárból hozott szuvenír csípőmbe szúrt, amikor a mosdókagylónak támaszkodtam, és kivettem egy csavart vörös ciprusfa darabot, amely az új pálcám lesz. A fa évtizedek óta Calixta áldozataival gazdagított vizet ivott. Nem is tudtam volna alkalmasabb vezetéket elképzelni a maró mágiámnak.

"Várj egy kicsit." Letakarta a hangszórót, majd a háttérben kiabált. "Rue van a vonalban."

"Fel kell vennem a nadrágot?" Derry visszaüvöltött. "Öt másodperc alatt készen állok a kalandra."

"Hallottad a férfit." Visszatért a figyelme hozzám. "Készen áll a kalandnadrágja."

"Nem vagyok benne biztos, hogy ez kalandnak minősül." Nyeltem egy nevetést. "Azért a nadrágot még felveheti. Ha nagyon akarja."

"Ó?" Egy ajtó becsukódott. Valószínűleg közte és Derry között. "Mire gondolsz?"

Becsületére legyen mondva, nem hangzott kevésbé lelkesnek.

Nyilvánvalóan azt hitte, hogy a káosz ügynöke vagyok.

Hogy őszinte legyek, az is voltam.

"Van egy sötét mágikus ereklyegyűjteményem, amit át kell helyeznem és biztosítanom kell."

"A mauzóleum rejtekhelye?"

Bárki is támogatta a Boo Brothers évtizedek óta tartó keresztes hadjáratát a paranormálisok ellen, rengeteg mágikus ereklyével látta el őket. Most az egész gyűjteményük az enyém volt, és én több halálos csecsebecsét gyűjtöttem össze, mint valaha.

"Plusz még néhány darabot" - bizonytalanodtam el. "Nagyon veszélyes darabokat."

"Természetesen."

"Meg egyszer azt mondta, hogy nektek van egy raktárépület-birodalmatok, ingyenes őrzéssel."

"Az egyik legjövedelmezőbb mellékállásunk" - értett egyet. "Derry apjának szenvedélyes projektjeként indult, aki egy csomagoló patkány, és szüksége volt egy helyre, ahol elrejtheti a kacatjait a párja elől. Megdöbbentett minket, őt leginkább, amikor megbízható bevételi forrássá nőtte ki magát. Kiderült, hogy sok más wargnak is van olyan szarsága, amit a párja szívesen nézné, ahogy elég." A nő felnyögött. "A vámpírokról már ne is beszéljünk. Nevetséges az a haszontalan szemét, amit egy életen át felhalmoznak. Van egy fickó, aki ramen tésztát gyűjt. Minek? Még csak meg sem tudja enni őket."

"Úgy tűnik, ha sarokba szorítanád a vámpírpiacot, akkor egy életre be lennétek táblázva."

"Nagy hívei vagyunk annak, hogy ne tegyük egy kosárba az összes tojást, de nem bántana, ha az élőhalott gyűjtögetők humorizálása megduplázná a falka bevételét."

"Ha valaha is sikerül vagyont felhalmoznom, mindenképpen megkérdezem, hogyan növelhetném azt."

Eltekintve a válogatott, három alapból álló portfólióimtól, amelyek mindegyike más-más álnév alatt futott, nem tettem annyit a fészekrakásért, amennyit csak lehetséges lett volna.

Annyi pénzt költöttem futásra, majd életet építettem, hogy még ki sem hevertem a pénzügyi csapásokat, mire Black Hat újra felkapott. Most már több szabad jövedelmem volt, és kreatívabbá válhattam a leírásaimmal, de nem akartam örökké ebben a hörcsögkerékben pörögni. Egy boszorkányhoz képest fiatal voltam a várható élettartamommal, de le kellett ülnöm Clayjel, és hagynom kellett, hogy felkészítsen arra, hogyan tehetem Colbyt és engem anyagilag biztonságossá.

A férfinak több pénze volt, mint Kronosznak, és nem bánta, ha meg kellett osztania a tudása gazdagságát.

"Örömmel fogadjuk az üzletét, de biztos, hogy leltározni szeretnéd a tárgyaidat? Alaposan számon tartjuk az ottani ingatlanokat. El sem hinnéd, mennyire leépül a memória a hosszú életű fajoknál. Fenn és lenn megesküsznek, hogy egy-egy elveszett tárgyat a mi gondjainkra bíztak, és ha nincs nyilvántartásunk, ami alátámasztaná, akkor mi vagyunk a felelősek. A feljegyzéseket természetesen titkosítjuk, de egy olyan ügyfélnél, mint te, nem tudnánk garantálni a névtelenséget."

"Azt mondod, hogy bajkeverő vagyok?"

"Inkább nagy értékű célpont, sok nagy értékű csecsebecsével és nagy kockázatú ellenséggel."

Ami azt jelenti, hogy veszélyeztetem a többiek tulajdonát, ha bárki rájön, hogy van ott egy szekrényem.

"Igazságos." A csípőmet a mosdókagylónak támasztottam. "Visszautasítod a jelentkezésemet?"

"Inkább azt javaslom, hogy jelentkezz egy speciális ágazatba. Több Fort Knox és kevesebb Store 'N Save."

"A Fort Knox hagy papíron nyomot?"

"Nem hagy nyomot." Vidámnak tűnt. "Mindegy."

Érdekes. "Hogyan működik?"

"Küldünk neked egy dobozt. Te beleteszel dolgokat a dobozba. Lezárod a dobozt. Elvisszük a dobozt. Elrejtjük a dobozt."

Még érdekesebb. "Hogyan férhetek hozzá a dobozhoz, ha szükség van rá?"

"Ez a bökkenő. Ezt a szolgáltatást azoknak az ügyfeleknek ajánljuk, akik azt szeretnék, ha az áruikat elzárnák, a kulcsot pedig jóformán kidobnák. A programra jóváhagyott ügyfeleknek hajlandónak kell lenniük arra, hogy egy évtizedig vagy még tovább a letéteik nélkül éljenek. Ideges Nelliéknek nem kell jelentkezniük. Ez egy hosszú távú tárolási megoldás. A hangsúly a hosszútávon van. A legjobb módja annak, hogy a helyszínt titokban tartsuk, és a dobozokat biztonságban tartsuk, ha elkerüljük a gyakori érintkezést."

Ez egyre jobban és jobban hangzott. "Hogyan jut el hozzám a doboz?"

"Ez a legjobb rész." A nő felüvöltött a nevetéstől. "Elcsábítottunk egy gwyllit egy atlantai falkából. A balek bepárosodott. Hidd el, már most megbánta az életválasztását. Nem a párját, hanem a párja rokonait. Szegénynek fogalma sem volt róla, mibe keveredik, és pontosan ezért nem mondta el neki. Ő intézi azokat a felvételeket."

Egy gwyllgi.

Ez volt az eddigi legérdekesebb ínyencség. A Tündérvilágnak ezen az oldalán nem gyakran találkozott ilyen tündékkel. "És hol száll le?"

"Egy zsebbirodalomba." A hangja ravaszra váltott. "Ez minden, amit kapsz."

Egy zsebbirodalom bárhol lehorgonyozhatott. Senki sem találná meg, ha nem tudná, hol keresse.

"Manapság mindenkinek van saját zsebbirodalma?"

"Csak a menő kölyköknek." Hallottam egy vállrándítást a hangjában. "Ezt kaptuk fizetség helyett. Egy évig stabil maradt, úgyhogy megkértünk néhány boszorkányt, hogy jöjjön be, és tegye kicsit rendbe a dolgokat. Erősítsük meg a varázslatok szerkezetét. Biztosítani, hogy ne tűnjön el nekünk. Úgy döntöttünk, hogy az apósom üzletének mellékágaként használjuk, hogy megakadályozzuk, hogy a tetejéig tele legyen szarral". Szünetet tartott. "Bár komoly bónuszpontokat nyerhettem volna az anyósomnál, ha hagyom, hogy beledobja oda az élete felhalmozását, aztán levágom." Sóhajtott egyet. "Hát igen. Az elszalasztott lehetőségem a te potenciális megoldásod."

"Akkor írj fel a könyvekbe, hogy le tudjam venni." Erőt vettem magamon, hogy kimondjam, ami ezután következett. "Ne mondd meg, mennyibe kerül, vagy milyen gyakran újul meg. Megvannak a banki adataim. Vedd el, amire szükséged van, hogy be tudj szervezni."

"Te tényleg szeretsz veszélyesen élni, mi?"

"A késhegyre menően."

"Majd jelentkezem, hogy megbeszéljük az átvétel időpontját és helyét." A hangjába egy rekedt hang bújt. "Addig is, Derrynek nincs nadrágja, se kaland, se más. Hidegnek tűnik és..."

"Ne mondd meg Rue-nak, hogy teknősbékát csináltam" - harsogta a háttérben. "Olyan egyenes vagyok, mint az Eiffel-torony..."

"Ne kezdjük el a farkadat építészeti bravúrokhoz hasonlítani, hacsak nem az ajándékboltos kiadásról beszélünk."

Üvöltés zörgette meg a dobhártyámat másodpercekkel azelőtt, hogy a hívás az ő vad nevetésével ért véget.

Miután ezzel végeztem, belenyugodtam a pillanatnyi csendbe, majd feloldottam a varázslatot, és kiosontam.

Nyugtalanított, ahogy hagyott, hogy elsétáljak Asa mellett, Colby-nak köszönhetően jó formában volt.

És még valakinek tartoztam egy látogatással.

Talán még egy bocsánatkéréssel is.