Hailey Edwards - Gray Court - 20. Fejezet



20. FEJEZET



Lila arc, felhasadt ajak, bedagadt szemek, és egy vágás az állkapcsától a kulcscsontjáig.

Callula határozottan látott már jobb napokat is.

"Szia." Behívtam magam, bizonytalanul, hogy ő is ezt tenné, ha én kérdezném meg először. "Jó látni, hogy felébredtél."

"Jobban szerettem, amikor aludtam" - mondta óvatosan. "Hogy van a fiam?"

"Kitisztítottam a szervezetéből a hideg vasat." Megforgattam a hüvelykujjamat. "Most már meg fog gyógyulni."

A legtöbb dicséret Colbyé volt, de még nem álltam készen arra, hogy ezt a beszélgetést lefolytassam vele.

"Jó." Egy kilégzés választotta el az ajkait, ami egy fájdalmas nyögésébe került. "Köszönöm."

"Biztosan hallottad a hírt, hogy Dvorak meghalt. Bárcsak szenvedhetett volna, de nem szenvedett."

"Meghalt." A nő az ajkához vitte a kezét, megérintette a sebhelyes sarkot. "Ez az, ami számít."

"Igen." Doboltam az ujjaimmal a térdemen, és a lényegre tértem. "Stavros is hamarosan halott lesz."

"Stavrosnak nincs örököse, és Asa lemondott róla." A homlokráncolása elmélyült. "Ki fogja örökölni a trónt?"

"Vicces tény." A tenyeremet a farmeromba töröltem. "Calixta Damaris a nagyanyám."

A szín kimosódott az arcából, és szürkés foltokkal tarkított, merő fehér lett.

"Alkut kötöttem vele." Nem láttam szükségét, hogy belemerüljek a részletekbe. "Ki fogja hívni Stavrost."

Valami szikra gyúlt a szemében. "Ezzel te leszel az örököse?"

"Nem." Meg kellett köszörülnöm a torkomat, hogy megtaláljam a hangomat. "Az unokatestvéremet, Aedant választotta utódjául."

"Akkor szabad vagy." Felült, amíg a fájdalom túl erősen nem érte, és vissza nem dőlt. "Mindketten."

"Ez a terv." Újra megpróbáltam abbahagyni a ficánkolást. "Hamarosan megtudjuk, hogy bevált-e."

Amint Calixta feltörölte a padlót Stavrosszal, mindenki tudni fogja.

"Nem kellett volna úgy bánnom veled - mondta lassan, a szavakat tapogatózva -, ahogy az első találkozásunkkor tettem".

Ahogy rám nézett, mintha még sosem látott volna, vagy talán nem is olyan tisztán, elbizonytalanított.

"Nem kell most ezt a beszélgetést folytatnunk." A zsebembe dugtam a kezem. "Pihenned kellene."

"Nem az a meny vagy, akit elképzeltem, de te vagy a párja, akire szüksége van. Ezt már látom. Bárcsak hamarabb megértettem volna." Visszasüllyedt a párnáinak. "Gondolod, hogy újrakezdhetjük?"

"Attól függ." Hunyorogva néztem az infúziót, ami a kezében volt. "Komolyan mondod, vagy csak a gyógyszerek beszélnek belőled?"

"Talán egy kicsit mindkettő?" Halk nevetés hagyta el a nőt, amitől összerezzent. "Nyerj, Rue."

"Igyunk az új kezdetre." Megráztam a kezét, hogy megpecsételjem az üzletet. "Szükséged van valamire?"

"Még több drogra." Hagyta, hogy lecsukódjon a szeme. "Több alvás."

"Akkor hagylak pihenni." Hátráltam az ajtó felé. "Továbbítom a kérését Dr. Nadirnak."

Egészen biztos voltam benne, hogy mire átléptem a küszöböt, már nem volt magánál, de azért beküldtem az orvost.

Visszafelé tartva Asához, megkaptam a hívást, amitől rettegtem, és nem volt más választásom, mint felvenni.

"Még nem álltál vissza a munkába" - morogta a fülembe az igazgató. "Az a hír járja, hogy Hiramot a francia negyedben látták." Hagyta, hogy az ezt követő csend kiépüljön. "Láttad őt? Beszéltél vele? Megtudtad, hogy mit tervez? Miért van New Orleansban?"

Nincs több színlelés. Nincs több játék. Nincs több rejtőzködés.

Tudta, hogy tudom, hogy apa életben van, és a hangja remegése felcsendült a fülemben, mint egy ragadozó, aki megpillantja a zsákmányt.

És eszembe jutott, hogy gyermekkorom mumusa egyszerűen csak egy rémült öregember volt, aki túlságosan félt a tettei következményeitől ahhoz, hogy kilépjen a magas falak és zárt kapuk mögül. Hatalmat akart, dicsőséget, talán halhatatlanságot, de nem akart a saját bőrével fizetni értük.

Mindig is egy pók volt, aki a saját maga által tervezett bonyolult hálóján egyensúlyozott, de a ragadós szálak, amelyek a zsákmánya csapdájául szolgáltak, őt is csapdába ejtették. Kémei hatalmas hálózatának, paranoiájának, félelmeinek foglya volt.

Kilépek.

Ezt akartam kiabálni, amíg a torkom el nem vérzik, vagy a dobhártyája el nem pukkad.

Végeztem a hazugságokkal és a trükkökkel. Elegem volt abból, hogy fegyver voltam, nem pedig ember. Végeztem azzal, hogy mindenki, akit szerettem, a saját pénzét fizette azért, hogy mellettem álljon. Egyszerűen végeztem.

De be kellett szívnom, és még egy darabig el kellett viselnem. Nem engedhettem meg magamnak, hogy elveszítsem a hozzáférést az igazgatóhoz.

Mert egy nap besétáltam volna a bejárati ajtón, végig a folyosón, és behívtam volna magam az irodájába. Annyi erővel sújtanám, hogy füst gomolyogna a füléből, megbűvölném a halálos kezét és a hazug száját, a térdemen törném össze a pálcáját, majd kivonulnék vele egy terepjáróhoz, amely arra vár, hogy elszállítsa abba az örök kárhozatba, amit Calixta kitalált neki. Aztán visszahoznám az unokatestvéremet.

A napok egyetlen végtelen időfoltba olvadtak össze, mióta visszatértünk New Orleansból.

Ha az három nappal ezelőtt lett volna. Nem. Négy? Hm. Talán öt?

Nem mintha a pontos szám számított volna ennyire messze azon a napon, amit ő menthető távollétnek tekintett volna.

Ami azt jelentette, hogy szükségem volt egy szaftos csemegére, amit a szájába vághatok, amikor belépek az irodájába, mielőtt az állkapcsa összezárulna körülöttem. Még jó, hogy volt egy tökéletes falat, amit feláldozhattam az önfenntartás oltárán.

Egy lázadó, aki a Black Hat elleni boszorkányok ellen uszította a gaz boszorkányokat.

Egy kettős ügynök, aki kiszabadította a díjnyertes foglyát, miután az orra előtt beépült az Irodába.

Egy cselszövő, aki apám szabadságát elcserélte az igazgató életéért cserébe.

Igen.

Luca beleillett a képbe, és ideje volt, hogy megfizessen az árulásáért.

Főleg, ha ezzel én is kaptam egy kis haladékot, hogy az enyém mikor lesz esedékes.