Hailey Edwards - Gray Court - 5. Fejezet

 


5. FEJEZET



Az égett haj bűze megcsípte az orromat, és arra pislogtam, hogy Asa felettem lebeg. "Szia."

"Szia." Végigsimított a hüvelykujjával az arcomon. "Úgy tűnik, új leletet kell választanod."

"Hmm?" Még többet nyeltem le a levegőben lévő fanyar ízt, és egyszer köhögtem. "A kötél?"

"A grimoire kivételt tett, hogy egy másik tárgy akadályozza a hatalmában." Felemelte két kormos ujját. "A kötél eltűnt."

Ez a szag. Fúú. Semmi sem bűzlött jobban, mint az égett haj.

Amint ezt gondoltam, felrántottam a karomat, de egy folt ölelte körbe a csuklómat.

"Jaj, ne!" Átkutattam a padlót körülöttem, de csak hamut találtam. "A karkötőd."

A finom fonat, amelyet udvarlásunk kezdetének jeléül font, a kötelet elnyelő robbanás áldozata lett.

"A jelvénynek semmi köze a vonzalmunkhoz." Megfogta a kezemet. "A szándék szimbóluma volt. Ez minden."

Tévedett, nem ez volt minden, de nem tudtam, hogyan fogalmazzam meg szavakba, mit jelentett számomra.

Persze, kezdetben allergiás voltam a következményeire. És igen, ahhoz folyamodtam, hogy viszketés elleni krémet használjak rá, amikor a terápia sikeresebb kezelés lett volna a kapcsolatgyulladásom kitörésére. De a szívemhez nőtt.

Szerettem kézzelfogható emlékeztetőt hordani magamnál arról, hogy mi voltam neki, hogy ki volt ő nekem. Nem álltam készen arra, hogy feladjam a történelmünk egy darabját. Rúghattam magamba, amiért tönkretettem, de nem volt értelme sírni a felégetett haj miatt.

"Rue." Finomította a hangját. "Csinálhatok neked egy másikat."

Nem akartam újat. Azt akartam. Az enyémet akartam.

Isten áldjon meg, milyen gyerekesen hangzott a saját fejemben.

Akár ingerlékeny voltam, akár nem, ettől még nem lett kevésbé igaz.

"Nem. Semmi baj. Nem muszáj." Megdörzsöltem a szemcséket az ujjbegyeim között. "Csak nem vettem észre, mennyit jelentett nekem, amíg el nem tűnt."

Ez nem meglepő. Az életnek megvolt a maga öröme, amikor lopakodott, és túl későn zúdított ránk aha-pillanatokkal, hogy bármit is tegyünk ellenük, csak azt sajnáljuk, hogy nem jöttünk rá hamarabb a dolgokra.

Köszönöm szépen, élet.

"A grimoire bebizonyította, hogy harcolni fog az elfojtására tett kísérleteid ellen." A széfre és a benne lévő kincsre vetett egy hegyes pillantást. "Megkockáztatsz egy másik ereklyét?"

Mágia nélkül a grimoire-nak nulla hatalma volt felettem. A kötél elleni határozott támadása alapján arra következtettem, hogy a könyv saját magára vigyáz azzal, hogy életben tartja ezt a kapcsolatot, és rajtam keresztül áramlik.

Ez... nem volt jó.

Ahogy az 5-ös fokozatú hurrikánok és az F4-es tornádók sem voltak jók.

A széfem tartalma összeadódott a fejemben, és kísértésbe estem, nagyon kísértésbe estem, hogy hagyjam, hogy a könyv mindet elpusztítsa. De a kockázat, hogy úgy dönt, hogy a támadó mágiával nem rendelkező tárgyak talán jobb célt szolgálnának vele egybeolvasztva, valamint a medál és a fojtószalag, túl veszélyes volt. Ugyanúgy képes volt elnyelni, mint elpusztítani, és a diszkréciója emberek életébe került. Hogy ne csináljak még nagyobb zűrzavart, becsuktam és bezártam a széfet.

"Hogyan tehetem?" Visszaállítottam a védőrendszereket, majd kétszer is ellenőriztem őket. "A kockázat felülmúlja a potenciális jutalmat."

"Egyetértek." Felajánlotta a kezét, és talpra húzott. "Szükséged van még valamire?"

"Egy időgép jó lenne." A karjába sétáltam, és a mellkasának támasztottam az arcomat. "Tekerd vissza a tárcsát egy héttel ezelőttre, és mindezt elkerülhettük volna."

"Nem örökre." Az ajkai végigsimítottak a halántékomon. "A grimoire végül mindig is megmutatta volna a lapjait."

"Kár, hogy királyi színű a keze."