Hailey Edwards - Gray Court - 6. Fejezet

 


6. FEJEZET



Távollétünk alatt a csend takarója borult a farmra, és nem tudtam nem emlékeztetni magam a vihar előtti csend kifejezésre. Nem hibáztathattam a centuriákat a kérdő pillantásokért, amelyeket ránk vetettek. Peleget - a parancsnokuk fiát - megtámadták, majdnem megölték, és válaszokat érdemeltek.

Bármennyire is nem akartam azon bosszankodni, hogy csőcselékké válnak, és vasvillát emelnek Colby ellen, boszorkány voltam. Megértettem, hogy a félelem hogyan készteti az egyébként tisztességes és racionális embereket esztelen dühbe és erőszakba.

Ivana üdvözölt minket Colby szobájának ajtaja előtt, és jelentette, hogy néhány centuriótól eltekintve, akik eljöttek megnézni, és mindannyian Clay engedélyével, nem volt semmi mozgás, mióta elmentünk. Ez örvendetes hír volt.

Peleg kinyitotta a szemét, amíg távol voltunk, ami jó jel, de az öntudata nem tartott sokáig.

Az apja még nem mutatkozott, de a leszámolás közeledett. Még ha nem is tartott sokáig, amíg ideért.

"Szia." Clay felállt, amikor beléptünk a szobába. "Megkaptad, amire szükséged volt?"

"Az ötlet, amim volt, kudarcba fulladt." Elhessegettem a részleteket, mivel nem tudott a széfről vagy a birtokomban lévő arzenálról. "Ki kell találnom egy újat."

"Kár." A tekintete a vállam mellett siklott el. "Mit keresel itt?"

"Ne tűnj olyan boldognak, hogy látsz engem." Aedan elsompolygott mellettünk. "Szia, Colby." Lecsüccsent mellé. "Hogy érzed magad?"

A takaró alatti csomó nem szólalt meg, de vigasztalásul felé nyújtotta a kezét.

"Nem számítottam rád holnapig." Clay levette a kalapját, és megvakarta a fejbőrét, amely csillogott az izzadságtól. "Az új bádogtetőt kell felszerelnünk, méghozzá korán reggel. Ne maradj ki túl sokáig."

"Most már itt lakom" - jelentette ki, elnyerve Colby teljes figyelmét. "Később is fenn tudok maradni. Talán. Colbytól függ." A férfi ide-oda lendítette a karját, és a lány felnevetett, ahogy minden egyes kilengés magasabbra ment. "Készen állsz arra, hogy segíts nekem felvenni egy új csapatot?"

"Új csapatot?" Feltételeztem, hogy ez még több Mystic Seas dráma. "Mi történt a régivel?"

"A kapitány beleszeretett egy sellőbe" - mondta Clay Aedanra vigyorogva - "és a legénység fellázadt".

Bárcsak azt mondhatnám, hogy ez volt Aedan első lázadása, de hamarosan kétszámjegyűre tört.

Legutóbb - talán azelőtt volt? - megakadályozta, hogy a legénysége felnyársaljon egy jobb oldali bálnát, hogy húst kapjanak az élelmükhöz, és zsírt, amit a lámpáikhoz használhatnak. Ez, ahogy az várható volt, nem tetszett neki.

"Éhezett" - tiltakozott, és az arca ragyogott. "Halat etettem vele, nem szonetteket írtam neki."

"Én nem ezt hallottam" - motyogta Clay a szája széléről.

"Ismerek néhány embert, de ez sokba fog kerülni. Hírhedt vagy arról, hogy lerázod a jövedelmező küldetéseket, hogy felfedezd a tengert, és kiszabadítsd a víz alatti karámokból a vízi jószágokat." Colby felkelt, hogy megforduljon, és szembeforduljon vele. "Vagy, ha eleged van a lázadásból, csatlakozhatsz a legénységemhez."

A zsoldos hajlamának feltámadása furcsán megnyugtató volt, és megengedtem magamnak, hogy fekete szívem legmélyéig elhiggyem, hogy minden rendben lesz vele.

"Szörnyű kapitány vagy - folytatta -, de kiváló navigátor. Senki sem ismeri nálad jobban a Mystic Seas-t. Csatlakozz hozzám, és megengedem, hogy annyi sellőt etess, amennyit csak akarsz. Még azt is megengedem, hogy kiszabadítsd az összes vízi lovat, amit portyáinkon elfogunk."

Legutóbb azt hallottam, hogy ő és Clay éppen delfineket képeztek ki, hogy valami szigetre lovagoljanak, amely valószínűleg egy exkluzív küldetést rejtett. Ez nagy engedménynek hangzott a részéről.

"Hogy mondhatnék nemet erre az alkura?" Lehajolt, hogy megcsókolja a lány puha kezét. "Eladom a hajómat és..."

"Nem." A lány felrándult, a takaró leesett a válláról. "Építek egy flottát."

Akkor nem engedményt tett. Hanem kompromisszum. Mindig is igyekezett, az a kölyök.

"Egy navigátornak nem kell a kapitányával együtt lennie a hajón?" Aedan mérlegelte a lehetőségeit azzal a komolysággal, amellyel a lány az ajánlatát tette. "Hogy fog ez működni?"

"Velem maradhatsz, az én hajómon. Ahmedet előléptetem a kapitányoddá, Shangot pedig az első tisztjévé."

Ahmed és Shang újak voltak a céhében, fiatalabb gyerekek, akik olyan tizenévesek helyére léptek, akik kiöregedtek és felnőtt elfoglaltságok felé fordultak. Még mindig játszottak, de már egy érettebb társasággal, akik M-es besorolású kiadásokat játszottak.

Aedan jól kézben tartotta a dolgot, így a kijárat felé vettem az irányt, hogy hagyjam, hogy ő csinálja ezt a dolgot.

"Meg kellene néznünk Morant." Egy lépést hátráltam. "Nézzük meg, hogy szüksége van-e valamire."

Colby homlokára gondterhelt vonalat kötött, Aedan szorítása megfeszült, de bólintott, hogy mehetünk.

Odakint a folyosón becsuktam az ajtót, és nekitámaszkodtam, hagytam, hogy a fejem hátrahanyatlik a fára.

"Rendbe fog jönni." Asa elém lépett. "Bátor lány, és erős."

"Bárcsak ne kellene neki annak lennie." Figyelmen kívül hagytam a könnyek szúrását. "Sokkal jobbat érdemel ennél."

Jobbat, mint én.

"Te vagy az anya, akit választott." Megcsókolta a homlokomat, az orromat, az állam. "Ne kívánd ezt el magadtól."

"Nem én voltam a választás." Meg kellett őriznem a valóságot. "Én voltam az utolsó lehetőség."

Csak a lelke maradt meg, amikor megérkeztem, az Ezüstszarvas jellegzetes őzbakjává csavarodva. Csak akkor, amikor már haldoklott, és minden életben maradásához szükséges mentőöv után kapkodott, pörgette őt lepkévé, hogy magához idézhesse. Felfalta volna őt. Egészben megette volna. És ő semmit sem tehetett volna ellene.

Kivéve, hogy könyörgött volna nekem, egy másik szörnyetegnek, hogy mentsem meg.

Most már hozzám volt kötve, az életünk összefonódott, az erőnk közös forrás.

Feladnám, mindent, ha ez azt jelentené, hogy újra az a kislány lehet. Ha hazamehetett volna azon az éjszakán, és az anyja karjaiba sétálhatott volna. Ha tíz ujja és tíz lábujja lenne. Hogy megöregedjen. Hogy nőhessen. Hogy élhessen.

"Felség."

Asa nem sietett Moran felé fordulni, és vigasztaló kezét a tarkómra tette. "Igen?"

"Elnézést kérek a korábbi kirohanásomért." A tekintete rám tapadt, túl sokat látott. "Mindkettőtöknek."

"Éppen hozzád tartottunk." Kényszerítettem magam, hogy felegyenesedjek. "Hallottuk, hogy Peleg korábban felébredt."

"Egy pillanatra." Öröme elhalványult a lélegzetek között. "Ha az apja jön..."

"Nem engedjük el Peleget az orvosa felügyelete alól, amíg teljesen meg nem gyógyul, és nem lesz elég jól ahhoz, hogy elutazzon" - ígérte meg Asa. "Hallottál valamit?"

"Nem." Árnyék suhant át a szeme mögött, amit gyorsan elhessegetett. "És ennek örülök."

Ott volt a történelem. Fájdalom. Düh. Félelem. Egy illékony koktél.

Bármi is tartotta a fiát az apjával, egyértelmű volt, hogy nem ő választotta ezt a megállapodást.

Egy újabb ok, amiért a férfinak a kórteremben kellett volna dörömbölnie, hogy láthassa a fiát.

"Colby megint Pelegről kérdezősködik - vágtam közbe, hogy megkíméljem Assát attól, hogy rámutasson, a semmi hír ritkán jó hír. "Nem bánod, ha beugrunk hozzá?"

"Nem." Az anyja és a katona harca hadakozott az arcán. "Erre tessék."

Peleg ajtaja előtt nem állt őr, de ez nem volt meglepő, tekintve, hogy Moran nem tágított mellőle.

Elfelejtette a magánzárkát, ami azt jelentette, hogy amint átléptük a küszöböt, azonnal megláttuk Peleget.

Az állától lefelé egy lepedő fedte, ami egy hullaházi hullára emlékeztetett. Megborzongtam, de kényszerítettem magam, hogy megvizsgáljam. Látni akartam a saját szememmel a sérülései pontos jellegét, anélkül, hogy az adrenalin a fülemben zúgna, hogy megállapíthassam, milyen varázslatot szórt rá a grimoire.

És egy részem, bevallom, és még abban sem voltam biztos, hogy ez a fekete boszorkányos rész volt, meg akarta nézni, és találni valakit, aki megérdemelte, amit kapott, amiért Colby megint kicsinek és gyámoltalannak érezte magát.

De ő csak egy fiú volt.

Egy súlyosan sérült gyerek.

Nem egy szörnyeteg, ami megkönnyítené a helyzet elviselését.

Az orvos mindent megtett, amit tudott, és én is. Fel kellett volna ajánlanom egy második gyógyulást, de nem bíztam a könyvben. Aggódtam, hogy felismeri az ízét, és befejezi, amit elkezdett. Túl sok ismeretlen volt ahhoz, hogy megpróbáljam, amíg ő ilyen sebezhető volt.

"Jól néz ki." Az arcom belsejébe haraptam, idiótának éreztem magam. "Ahhoz képest, amikor utoljára láttam."

A vigasz egy idegen nyelv volt, amit alig tanultam meg beszélni a szeretteimmel. Ez végtelenül nehezebb volt.

"Hálás vagyok neked, hercegnő." Moran az ágya lábánál állt, a teste közénk és közte állt. Az egyik olyan automatikus anyai dolog, amit az ember gondolkodás nélkül tesz, hogy megvédje a gyermekét, amikor sebezhető. "Neked köszönheti, hogy még mindig lélegzik."

"Örülök, hogy segíthettem." A bűntudat egy lépést hátralökött, távolabb az ágy melletti virrasztásától. "Asa hamarosan elmegy."

Ha a kirohanó bejelentés, hogy lemondom a templomi látogatást, meglepte, nem mutatta.

Amíg a szavak ki nem pottyantak, nem tudtam biztosan, hogy meggondoltam magam, de nem lepett meg.

Colby nem volt elég jól az utazáshoz, és nem hagyhattam hátra, hogy csak a legjobbakat reméljem.

"Több információt kell gyűjtenünk - simította végig az ujjait Peleg ágyának hideg fémkorlátján, habozva, hogy megérintse a fiút, tekintve a sérülései mértékét -, ha reméljük, hogy megakadályozhatunk egy újabb támadást."

A támadás nem volt a legpontosabb szóválasztás, de sikerült, amit még el kellett érnem, visszatette a csillogást a szemébe, miközben bosszúra készült, amit nem volt szívem kimondani, hogy soha nem fogja learatni.

Akkor nem, ha ez azt jelentette, hogy Colby egy karddal a szemei között végzi.

"Meglátogatod a tündék birodalmát?" A vállát hátrahúzta. "Szükséged van kísérőre?"

"A nagymamánál lakom, a templomban." A férfi lazán intett a kezével. "Ott biztonságban leszek."

Egy hosszú pillanatig nem voltam biztos benne, hogy egyetért vele, ami még jobban felborzolta az idegeimet. "Igen, felség."

Amikor a figyelme visszasodródott Pelegre és megakadt, én Asa ujjaiba csúsztattam az ujjaimat, és kivezettem őt.

"Nem mondtad el neki, hogy eltűnt az anyád."

"A tündék birodalmáról sem beszéltem neki."

"Clay talán említette." Elvetettem a lehetőséget, amint életet adtam neki. Nem volt pletykás. Oké. Szörnyű pletykás volt. A legrosszabb. De csak velünk. Nem másokkal rólunk. "A démonok, akik az utánpótlás leadását végezték, megemlíthették volna, hogy levelet kaptál a nagyanyádtól".

"Jelentettem neki." Lelassított, majd megállt, és szembefordult a pajtával. "Erre gondolsz."

Amíg nem így fogalmazta meg, nem, de talán igen is. "Nem akarok kétséget ébreszteni Moran iránt."

A legrosszabb az volt, hogy nem tudtam eldönteni, hogy jogos aggodalomról van-e szó, vagy érdemtelenül hibáztatja, amiért a fia bántotta a lányomat.

Az érzésekhez használati utasításnak kellene tartoznia, valamilyen módnak, amiből meg lehet mondani, hogy mikor volt helyes vagy helytelen egy bizonyos reakció.

Amíg ez nem történt meg, magamra maradtam. Egy rémisztő ajánlat. Nem voltam olyan, akire rá lehetett volna bízni az érzelmeim irányítását. Olyan volt, mint macskákat terelni egy jó napon. Legtöbbször vadmacskákat. Olyanok, amiket samponnal és kerti slaggal üldöztem.

"A centuria Morannak szokott jelenteni. Hosszú ideje felügyeli a mindennapi életüket." Mélyebbre ástam a gödröm. "Pontosan erre gondoltam."

"Rue." Végiggörgette a hüvelykujját az ujjpercemen. "Elgondolkodtattál, ennyi az egész."

Tisztában voltam vele, hogy tapintatlan volt, mégis azon kaptam magam, hogy megkérdezem: "Ki Peleg apja?".

"Apám egyik tábornoka. Dvorak. Senki sem emelkedik a megbecsülésében, aki nem osztozik hasonló nézetekben." Asa a fejünk felett fürkészett, ellenőrizve, hogy nem figyelnek-e minket. "Tizenkét-tizenhárom éves korában látta először Morant, és beleszeretett. Néhány évvel később háborúba ment, és amikor apám riválisának fejével tért vissza, apám felajánlotta neki a kegyelmet."

"Morant választotta."

"Igen." Lelassította a lépteit. "Őt választotta."

"Peleg vele él. Ők... házasok? Hogy lehet itt a nő, ha a férfi ott van?"

"Egészen a közelmúltig a centuria Haelben volt kiküldetésben, emlékszel?"

Ami azt jelenti, hogy a közelmúltig Peleg korlátlanul hozzáférhetett az anyjához. Az új beosztása a farmon súlyt adott annak az érvelésnek, hogy azért vadászott rá, mert egyszerűen hiányzott neki, de ez nem magyarázta meg, hogyan találta meg.

Tízből kilencszer hagytam, hogy a paranoia meggyőzzön arról, hogy minden út Colbyhoz vezet.

Hogy igazságos legyek, tízből nyolcszor a paranoiának igaza volt.

Hála a grimoire-nak, ahelyett, hogy a rejtélyre koncentráltunk volna, szegény kölyökkel kellett foglalkoznunk.

"Um, igen. Az is van." Elpirultam a nyilvánvaló válaszra. "Elengedte?"

"Nem tudta megállítani. Felesküdött a szolgálatomra." Az ajkai eltorzultak az ellenszenvtől. "Épp annyira az enyém, mint amennyire az övé." Megrázta a fejét. "Ez önmagában garantálja, hogy Pelegért fog jönni. Nem másért, mint hogy Morant a helyére tegye."

"Szóval..." Végigdörzsöltem a kezem az arcomon, friss szagot érezve az égett hajból. "Valószínűleg hallottad, hogy azt mondtam, nem megyek veled a templomba."

"Nem ennyi szóval, de igen."

"Bármennyire is bízom Clayben, nem hagyhatom magára Colbyt, amíg törékeny. Vagy amíg fenyegetést jelent."

De mivel Callula eltűnt, nem tarthattam Asa ellen, ha úgy döntött, hogy megosztja, hogy mi hódíthassunk.

"Van valami forró tipp Moran gyerekének apukájáról, mielőtt elmész?"

"Az egyetlen ok, ami megmagyarázza, hogy miért nem jelent még meg, az a protokoll. Mielőtt lecsapna, jóváhagyásra van szüksége, tekintve, hogy Moran az én centuriámban van. Ha apa anyával van elfoglalva, nem fog meghallgatásokat tartani. Még a barátaival sem. Azzal talán több időt nyerhetünk. De a birodalmi különbséggel valószínűleg nem így lesz."

"Ezt sztrájkok nélkül kell elintéznünk." Kifújtam a levegőt. "Egy démoni dübörgés ilyen közel a Samfordhoz a fejemhez vágná az igazgatót, és nem engedhetjük meg magunknak, hogy rájöjjön, mit csinálunk itt."

Nevezetesen azt, hogy azért toboroztuk a centuriát, hogy megvédjük a samfordiakat Stavros ellen, és ellene.

Az otthoni munka nem igazán volt jellemző a Black Hatsre. Megdöbbentett, hogy az igazgató ilyen sokáig hagyta, hogy megússzam. Tekintettel a Pontchartrain-tó-botrány nagyságrendjére, és arra, hogy neki is érdeke fűződik a dolog végkimeneteléhez, azt vártam, hogy másnap reggel a fülemnél fogva berángat az irodába, és eligazít apáról.

Miután apa New Orleansban felfedte magát, nem maradt más választásom, mint beismerni, hogy igen, életben van. Ennél tovább nem jutottam, mielőtt beleütköztem volna abba a falba, hogy milyen reakciót várt tőlem az igazgató.

Meglepetés, hogy apa életben van? Megvan.

Bántott, hogy az igazgató elrejtette előlem? Dupla pipa.

Bizalom az igazgató minden döntésében? Pfft. Háromszoros pipa.

Ahhoz, hogy továbbra is hozzáférhessek, egy életre szóló teljesítményre lenne szükség.

Mivel Colby nem volt szolgálatban, és a konfliktus a láthatáron volt, jobb tervre volt szükségem, mint az agyamban jelenleg villogó neon kérdőjel.

"Clay tudja, hogyan érhet el, ha vészhelyzet van." Asa nem mutatott rá, hogy az üzenet túl későn érkezne ahhoz, hogy ő segíthessen rajtunk. "Vissza kell érnem, mielőtt szükség lenne rá. Két óra oda- és visszaútnak elégnek kell lennie."

"Két óra?"

"Az harminchat órát ad, plusz-mínusz."

" Vidd magaddal Aedant is. Ennyi időt megspórolhatunk neki." A vállára tettem a kezem. "Te egy herceg vagy." Felvontam az egyik szemöldökömet. "Ez bizonyára feljogosít személyi őrségre."

"Ahogy kívánod." A szemébe cikázó fény költözött. "Az én hercegnőm."

"Két okból sem fogok belerúgni a szemétbe." Megrángattam az egyik fonatát. "Egy, bölcsen a tiédnek neveztél. Kettő pedig, hogy szükségem van arra a szemétre későbbre."

Imádnivaló pír terült szét az arccsontjain. "Örülök, hogy a szolgálatára lehetek."

"Tartsd meg ezt a pozitív hozzáállást, és kiérdemled az előléptetést." Aedanra és a nemrég történt Mystic Seas-i lefokozására gondolva, incselkedtem: "Te lehetnél az első tisztem."

"Az leszek." Egy dübörgés öntötte el a mellkasát. "Első és utolsó."

"Első és utolsó" - értettem egyet, tudatában annak, hogy sem ezen a világon, sem máshol senki sem helyettesítheti őt a szívemben.