Hailey Edwards - Gray Court - 7. Fejezet

 


7. FEJEZET



Furcsa dolog a templomlátogatás. Nem Tündérországban volt. A magyarázat, amit Asa erre adott, elegáns és vallással átitatott volt, de a lényeg az volt, hogy a tündék a szenvedélyeikről voltak híresek: szex, bor és alkudozás.

Hogy megfékezze természetes hajlamukat a mértéktelenségre, Az Isteni Tükörkép Szent Templomának eredeti főpapnője, a nagymamája elődje, létrehozott egy utópisztikus zsebbirodalmat a tündék birodalma mellett.

Az emberek nagyon szerették errefelé a zsebbirodalmakat.

A zsebbirodalom fogalma egy békaivadékot juttatott eszébe. Minden egyes ebihal tojás különálló volt, de szorosan az anyabirodalmuk azonos hártyáján belül tartották. Törékenyek. Ez volt az a rész, ami mindig is aggasztott. Hogy a tojások milyen könnyen összetörnek.

A könnyebb hozzáférés érdekében úgy döntöttem, hogy inkább egy külön bejáratot alakítok ki Asa számára, hogy elérje a templomot, minthogy a bejárati ajtón keresztül menjen be. Az otthoni udvaron horgonyoztam le, nem túl messze attól a helytől, ahol a démonok által kihívásokhoz használt arénába vezető portált állítottam be.

A föld itt összhangban volt velem, ami miatt a mágikusan drága varázslatok kevesebb költséggel jártak.

Ráadásul már így is elég biztonsági problémánk volt a tanyán anélkül is, hogy még egyet kreáltunk volna.

"Két óra múlva visszajövök" - ígérte. "Találkozom a nagymamával, átkutatom a templom területét, és visszatérek, mielőtt még esélyed lenne hiányolni engem."

"Már most hiányzol."

"Ez lesz a leghosszabb idő, amit külön töltöttünk hónapok óta." A férfi kuncogott. "Nekem legalábbis."

"Minden perc, amíg távol vagy, egy órának fog tűnni." A karjaiba sétáltam, és a mellkasához szorítottam az arcomat. "Így jobb?"

"Sokkal." Kényszerített, hogy felnézzek rá, és végigsimított az ajkaival az enyémen. "Légy óvatos."

"Biztos vagyok benne, hogy nem tudom, mire gondolsz." Megrebegtettem a szempilláimat. "A farmon leszek, biztonságban a gyámhivatal mögött."

Clay, akinek a terepjáróban kellett volna ülnie, fojtott nevetést adott ki, ami leginkább köhögéses baromságnak hangzott.

Nem törődtünk vele, inkább egy elhúzódó búcsúcsókot adtunk, ami hangos öklendező hangokat váltott ki mögöttünk.

Ezúttal Aedan részéről.

Ezeket is figyelmen kívül hagytuk.

Igazán ott kellett volna hagynom Clayt a klinikán Colbyval, hogy elkerüljem a drámát, de ragaszkodott hozzá, hogy jöjjön, hogy erősítést nyújtson nekem arra az esetre, ha Dvorak vagy Stavros beugrana egy látogatásra, miután Asa elment.

A botom megkocogtatásával aktiváltam a portált, és néztem, ahogy Asa átlép rajta egy homokkő folyosóra.

Aedan oldalról megölelt, mielőtt ruganyosan kocogott egy másik világba.

Az erő hullámzása örvénylett, mielőtt többet láthattam volna, mint egy nő sikolyát a hirtelen megjelenésükre.

Ujjaimmal a csuklómhoz mentem, végigtapogattam a helyet, ahol a karkötőmnek kellene lennie, és homlokomat ráncoltam a hiánya miatt.

"Erről beszélek." Clay átkarolta a vállamat. "Te és én újra együtt."

"Együtt voltunk" - mutattam rá. "Már hónapok óta."

"De most egyedül vagyunk. Mint a régi szép időkben. Gondolj csak bele, milyen jól fogunk szórakozni."

"Annyira, amennyire két óra alatt lehet." Leráztam magamról, és a terepjáró felé löktem. "Vissza kell mennünk."

"Nos, igen, de akkor..."

"Akkor meg kell erősítenem az őrséget, és a legjobb kémünket Haelbe kell küldenünk."

Asa túl közel volt az új, nem hivatalos ügyünkhöz ahhoz, hogy tisztán lásson, így én leszek a szeme.

"Ez Moran vagy Tiago lenne" - duzzogott, miközben bemászott és ringatta a járművet. "Kizárt, hogy Moran elhagyja a fiát. Azok után, ami Peleggel történt, Tiago lenne a jobb választás egy megváltási küldetésre."

"Én mindannyian támogatom a morál fokozását, de vajon meg tudja-e ezt oldani?"

"Nem véletlenül ő a másodparancsnok."

"Te jobban ismered a centuriát, mint én." Hosszan és alaposan megnéztem a helyet, ahol Asa eltűnt, majd az otthonomra, mielőtt sebességbe tettem a terepjárót, és mindkettőt magam mögött hagytam. "Bízom az ajánlásodban."

A mogorva gólem felszisszent, és keresztbe fonta a karját a mellkasán, amivel elnyerte a nevetést, amire halászott.

"Főzz nekem egy általam választott vacsorát, ha ennek vége - alkudozott -, és megbocsátok neked".

Ilyen olcsó megbocsátással, még ha nem is értettem, miért büntetnek meg, gyorsan beadtam a derekam. "Áll az alku."

"Kiváló." A megvesztegetés megtette a hatását, és váltott. "Ace tudja, hogy mit tervezel?"

"Ez a legrosszabb rémálma, ami valóra vált."

"Ez egy nem." Szikrázó fény csillant a szemében. "Talán mégiscsak jó móka lesz."

"Mennyit tudsz arról, hogy mi történt Callulával?"

"Az igazgató odaadta Ace aktáját, hogy olvassam el, mielőtt társulunk" - ismerte el. "Ismerem a hivatalos részleteket."

"Jó." Megrágtam az alsó ajkamat. "Akkor adhatsz Tiagónak tippeket, hogy hol kellene keresnie."

"Nem akarod tudni" - jött rá egy ütemmel később. "Nem akarod megsérteni Ace magánéletét."

"Így van." Doboltam az ujjaimmal a kormányon. "Örömmel hagyom, hogy magától megnyíljon nekem."

"Annyira büszke vagyok." Megcsípte az arcom. "Az én kislányomból nő lesz."

A régi idők kedvéért felé csóváltam a fejem, és megharaptam az ujjait, hogy bebizonyítsam, még mindig bőven gyerekes vagyok.

"Szeretném, ha a korábbi kijelentéseimet törölnék a hivatalos jegyzőkönyvből." Megrázta a kezét. "És jaj."

A hangszórókból hangos csengés jelentette be, hogy Clay telefonja összekapcsolódott a terepjáróval.

"Kerr" - válaszolta üzleti hangján, miközben jelezte, hogy maradjak csendben.

"Miért nem jött még?" Moran hangja megtört. "Miért várakozik?"

"Még nem tudom." Hátradőlt, és előkotorta a telefonját a zsebéből. "Majd kitaláljuk, oké?"

"Amit korábban mondtam..."

"Felejtsd el." Kikapcsolta a bluetooth-ját. "Beszélhetünk utána... ha akarod."

A hívás véget ért, a keze az ölébe hullott, és végigsimított a hüvelykujjával a képernyőn.

"Fogd be" - morogta anélkül, hogy rám nézett volna. "Hallgatózó."

"Nem mondtam semmit. Különben is, a te hibád, hogy hagytad, hogy a telefonod bármilyen nyílt hálózatra csatlakozzon."

"Van benne egy sértés." Egy morgással elengedte, ami új témát nyitott. "Dvorak."

"Már lépnie kellett volna. A tábornokok nem attól lesznek tábornokok, hogy tétlenül ülnek."

"Nincs olyan világ, amelyben Peleg megjelenése ne kapcsolódna Callula eltűnéséhez."

"Egyetértek."

Még akkor is, amikor még egy démonherceg elbűvölt, nem mindennap adódott két ok arra, hogy Hael felé vessük a szemünket.

"Tegyünk úgy, mintha Dvorak magával vitte volna Peleget a palotába egy "hozd a gyerekedet a munkába" napon, vagy hogy kiképezze, hogyan legyen a jövő gonosz nagyúrja. Tökmindegy. Peleg találkozik Callulával, Callula felismeri őt, mint egy centuria-tag gyermekét..."

"A centúria nem hagyja el Haelt, és biztos, hogy nem megy oda. Rögtön felismerné őket?"

"Mit gondolsz, ki kísérte oda-vissza Ace-t látogatásra, amikor gyerek volt?"

"Moran?"

Ez megmagyarázná, miért tudta a történelemnek ezt a csemegéjét.

"Hűséges Ace-hez, és csakis hozzá, ezért ideális közvetítő volt."

"És mi van Dvorakkal? Addigra már igényt tartott Moranra?"

"Igen."

Mivel Dvorak mindent beleadott Moranba, megértettem, hogy Callula könnyen logikai ugrást tett arra, hogy Peleg az övé.

"Oké, most már tudom, mi a helyzet." Megforgattam a kezem, hogy visszatérjek a lényegre. "Mit is mondtál?"

"Callula átad Pelegnek egy üzenetet. Ő kioson Haelből, elmondja Morannak, ő meg Ace-nek, et voilá! Insta-mentés."

"Ez tulajdonképpen nem is rossz elmélet." Meg kellett adnom a hitelt, ahol kellett. "Jobb, mint az enyémek."

"Két apró hiba." Összecsípte két ujját. "Nem hozott üzenetet, és nem kellett volna tudnia, hol találja Morant."

"Talán újra beszélnünk kellene vele."

"Nem tetszik, hova vezet ez az egész."

"Asa korábban rámutatott valamire." Széles kanyarral kanyarodtam fel a felhajtón. "Moran megszokta, hogy Haelben él, és szabadon hozzáférhet a fiához. Most itt van - egy portálnyira, ha bármi történik. Feltéve, hogy Dvorak veszi a fáradságot, hogy szóljon neki. Ez nem lehet jó neki." Figyelemmel tartottam, nehogy a mezőkön vagy a fákon elrejtőzött, nemkívánatos vendégeket lássak. "Valami azt súgja, hogy Haelben a felügyeleti csaták szó szerint értendőek."

"Gondolod, hogy elmondta Pelegnek, hol találja a tanyát?"

"Csak azt mondom, hogy ha elszakadnék Colbytól, és meghatározatlan időre egy ismeretlen helyre mennék, talán hajlamos lennék elárulni néhány részletet, hogy biztosan megtaláljon, ha valaha is szüksége lenne rám."

Moran nem lehetett elragadtatva az ötlettől, hogy Peleget Dvorakkal hagyja.

És talán az, hogy segített létrehozni ezt a helyzetet, egy kicsit gyorsabbá tette őt a hibáztatásban.



* * *

Az első órában, miután Asa elment, végigjártam a telekhatárt, és megerősítettem az alakulóban lévő őrséget, amit a démonok bevonulása előtt állítottam fel. Erősen és stabilan zümmögött, a mezítlábas lábamból származó vér infúziója segített lehorgonyozni. Emlékeztetett arra, hogy mire vagyok képes, ha a mágiámat nem tartotta fojtogatva egy gonosz grimoire, akinek az volt az elképzelése a szórakozásról, hogy kacsa, kacsa, gyilkosságot játszik a járókelőkkel.

Kimerülten a vérveszteségtől és a nagy mágiafelhasználástól, de leginkább az izzasztó stressztől, ami azzal az érzéssel járt együtt, hogy úgy éreztem, mintha az erőmet egy tű fokán keresztül vezetném, hogy lekaparjam magamról a rossz szándékot, egy szalmabálára dőltem.

"Milyen érzés volt ez mágiailag?" Clay egy perccel később mellém ült. "Tömeggyilkosnak érezted magad?"

"Történetesen igen, gyilkosnak éreztem magam, de nem hiszem, hogy a roncsok tehetnek róla."

Kár, hogy a grimoire-gyilkosok nem voltak ilyenek. Szívesen felbérelnék egyet. Amint lekerül a nyakamról a Maudit.

"A Hunk." Megdörzsölte az állát. "Tetszik." A kezével a torkomra mutatott. "Mint a Hulk, csak kevésbé védjegyes."

"Együttműködés." Megsimogattam a fejét. "A Hunk mostantól az enyém."

A hátunk mögött zajongás keltette fel a figyelmemet, ahogy három démon doboznyi ellátmányt cipelt a klinikára.

Moran a bejáratnál hegyes utasításokkal üdvözölte őket, hogy hová tegyék le a terheiket.

Ez volt a legjobb alkalom arra, hogy kipipáljak egy újabb pontot a teendőim listájáról.

"Sétáljunk egyet" - szóltam oda neki, miközben felálltam, de jeleztem Claynek, hogy maradjon a helyén. "Beszélnünk kell."

Egy vonás ráncolta össze a száját, de egyszer bólintott, aztán megvárta, hogy vezessem.

A gólemek hallótávolságán kívülre kerültünk, mielőtt megszólaltam volna, hogy a kíváncsi hallgatózók ne zavarjanak.

"Peleg soha nem mondta el neked, vagy bárki másnak, hogyan került ide, igaz?"

Szépen, könnyedén kezdtem, mintha forró fürdővízbe csúsztam volna.

"Zavart volt, amikor megérkezett, ezért nem erőltettem."

"Ez aztán a nagy utazás egy kisgyereknek. Csinált már ilyet korábban?"

"Néhányszor."

"Gondolom, veled vagy az apjával?"

"Igen."

"Egyedül soha?"

"Nem."

"Hmm." Teret adtam neki, hogy kitöltse az üres részeket, de ő hallgatott. "Honnan tudta, hogy hol talál téged?"

"Biztosan..."

"Hallotta, hogy elárultad valakinek a farm szigorúan titkos helyét?"

"Nem." A térdei összezárultak, és megtorpant egy lépést. "Én soha nem..."

"De elmondanád neki, ugye? Pelegnek. Ő a te gyereked. Biztos nagyon megrémültél, hogy Dvorakkal hagyod."

"Amit meg kell értened..."

"-az, hogy mindannyiunk életét kockára tetted azzal, hogy egy tizenegy éves fiúban bíztál, hogy megtartson egy titkot, amiért az apja ölni is képes lenne, ha ez azt jelentené, hogy visszakaphat téged vagy visszavághat neked."

"Mondtam neki, hogy ne jöjjön, hacsak nincs más választása."

"Szabadkártyát adtál egy gyereknek, aki még sosem volt távol az anyjától, amikor először hiányoztál neki."

"Hibát követtem el. Ezt megértem. Engedélyt kellett volna kérnem. De Peleg az én fiam." A szívére szorította az inget. "Büntess meg. Száműzz, ha kell. Csak azt kérem, hogy engedd meg Pelegnek, hogy itt maradhasson, amíg felépül."

"Senki sem büntet vagy száműz téged." Amennyire meg tudtam állapítani, a nő bőven ostorozta magát. "Rendben, ez nem az én döntésem, de nem büntetlek vagy száműzlek."

"Te is ugyanezt tennéd."

"Igen. Valószínűleg." Megállítottam a sétánkat. "Ezért kell majd érvelned Asa előtt, amikor visszatér."

Megbüntetni őt egy olyan bűnért, amit egy pillanat alatt elkövetnék Colbyért, képmutató volt, különösen, hogy még mindig eléggé bosszantott Colby flashbackje ahhoz, hogy rossz döntéseket hozzak.

"Igyekszem majd a jövőben jobban csinálni."

Ami nem volt ígéret a jó viselkedésre, ami a fiát illeti, és ezt mindketten tudtuk.

"Clay szerint Tiago a legjobb kémünk."

"Az is" - értett egyet habozás nélkül, még a reggeli események után is. "Van valami küldetésed a számára?"

"Valóban."

"Azt akarod, hogy Tiago keresse meg Callulát" - sejtette a lány. "Ha Haelben van."

"Ha." Arra gondoltam, hogy Asa átkutatja a templomot. "Stavroson kívül ki más vehetné célba őt?"

Elcserélni őt rám egyszerű és egyértelmű volt. A rendelkezésünkre álló információk alapján ennek volt a legtöbb értelme. De miért nem küldte el a követeléseit? Úgy döntött, hogy megtartja a nőt? Túlságosan ellenállt? Bántották őt? Megölték?

Egy eltűnt gyermek. Egy emberrablás. Nulla váltságdíj követelés. A hiány aggasztó volt.

"Senki más nem merte volna." Az arca csontfehér lett. "A herceg lemészárolná őket."

Egy cikázó kérdés az elmém hátsó részében azt kérdezte: "Hogyan fogadná ezt Stavros?".

"Nem jól" - döntött rövid gondolkodás után. "Még mindig úgy tekint rá, mint az övé, akivel azt csinál, amit akar."

És csodálkozott, hogy miért kell elrabolnia egy nőt ahhoz, hogy egy nő vele töltse az idejét.

"Mennyire ismeri Tiago a palota alaprajzát?"

"A nyilvános részeket jól ismeri, de a privát szárnyakba még sosem hívták be."

"Clay tájékoztassa őt arról, hogy Stavros valószínűleg hol rejtegeti a nőt. Ezzel le kellene rövidítenie a keresési idejét."

"Van még valami más parancsod számomra?"

"Nincs." Megmasszíroztam a koponyám tövében feltorlódott feszültséget. "Ennyi."

Lehunyt szemmel becsúsztattam a szemem, és egy pohár vizet és néhány ibuprofent kívántam. Megkönnyebbülés helyett megvilágosodást kaptam. Amit gyorsan meg kellett tennem. Asa hamarosan visszatérne, és ezt egy cseppet sem helyeselné.

Ami ideális volt Clay-nek.

Megtaláltam a szökevény legjobb barátomat egy szűk istállóban, ugyanabban az istállóban, ahol a klinika is volt. Ezt is felújították, steril környezetet teremtve. Szupervékony monitorok szép sora támaszkodott az egyik falnak, mellettük CPU-k sorakoztak. Egy műanyag kádban több méternyi fekete kábel ömlött szét, és az egyetlen konnektor, amely mindezek működtetésére szolgált, úgy nézett ki, mintha kegyelemért könyörögne. Egy másik sarokban egy még mindig dobozban lévő íróasztal és egy félig összeszerelt szék állt.

A műszaki áruházi hányadék közepette egy gólem, akit gond nélkül úgy képzeltem el, mint egy gyereket az édességboltban, leltározta a zsákmányt.

"Mi ez?" Behívtam magam, és megnéztem a kezét, hogy lássam, mitől mosolyog. "Ez egy fényképezőgép?"

"Aha." Kikapcsolt egy kézikönyvet. "Ugyanazt a rendszert használjuk, ami nálatok is van."

Látva, hogy Colby tervezte, nem lepődtem meg, hogy helyeselte a választást.

"Hagyd meg a magas tartókat." Észrevettem egy halom még felnyitásra váró kamerát. "Colby szívesen segítene."

"Hülyének nézel?" Összeszűkítette a szemét. "Ne válaszolj erre."

Bármennyire is kísértett, hogy átsétáljak azon a nyíláson, mímeltem, hogy összezárom a számat.

"Nekem szabad bútorokat összeszerelnem. Ennyi az egész. Colby szakítana velem, ha nélküle kezdeném el." Összeszorított ajkakkal méregetett. "Akkor a második legjobb barátomat kellene előléptetnem, hogy betöltse a helyét, és - nem sértésnek szántam - nem vagyok benne biztos, hogy készen állsz a főműsoridőre."

Ó, komolyan gondolta.

"Vajon mit szól majd, ha azt mondom neki, hogy nélküle nyitottál ki egy kameradobozt?" Az ajtónak támasztottam a vállamat, és a körmeimet tanulmányoztam. "Hogy valójában épp a használati utasítást olvastad az említett készülékkel a forró kis kezedben, amikor beléptem?"

"Te nem tennéd." A háta mögé tolta a készüléket és a hozzá tartozó papírokat. "Ennyire nem vagy kegyetlen."

"Újracsomagolhatod, ha akarod, de a műanyag fóliát nem cserélheted ki." Kemény igazságot vágtam a fejéhez. "A műanyag soha nem hazudik."

"A fenébe." Lehajtotta a fejét. "Rajtakaptál." Hagyta, hogy a keze tartalma a padlóra hulljon. "Mit akarsz cserébe a hallgatásodért?"

"Azt, hogy rólam nevezd el az aquaparkodat."

"Túl sokat kérsz."

"Akkor remélem, készen állsz egy új legjobb barátra, legjobb barátom."

"Ugh."

"Ez a helyes szellem." Intettem neki, hogy menjen ki a folyosóra. "Mint az új legjobb barátod, van egy kötődési gyakorlatom számunkra."

"Oh?" Felélénkült a szememben lévő csillogásra. "Mondd csak."

"És elrontod a meglepetést?" Mélyebbre vezettem a birtokon. "Nem."

A sétánk iránya biztos feltűnt, és Clay nyugtalanná vált. "Hová megyünk?"

"A boltba."

Inkább egy összedőlni készülő fészer, de minden elképzelhető szerszámmal fel volt szerelve.

"Eldöntötted, hogy madáretetőt készítesz Ace-nek üdvözlő ajándékként?"

" Jobbat." Beléptem a déli végén lévő, megvetemedett ajtón, és bebújtam a megereszkedett mennyezet alá. "Egy kis játékot fogunk játszani, amit én úgy hívok, hogy... nyers erő."

Clay volt a legerősebb ember a farmon, és a legkevésbé rombolható. Praktikus kombináció. Félig-meddig ez volt az oka annak, hogy vadabb napjaimban hozzám osztották be. A másik fele pedig az igazgató abszolút ellenőrzése volt.

"Kíváncsi vagyok." Inkább kint maradt, minthogy a megerősített bejárathoz menjen. "Mik a szabályok?"

"Addig csípteted, csapkodod vagy fűrészeled A Hunk láncát, amíg el nem szakad, és én szabad vagyok."

"Veszélyesen hangzik." Elkapta a csavarkulcsot, amit odadobtam neki. "Benne vagyok."

Mi volt a legrosszabb, ami harminc perc alatt történhetett?