Hailey Edwards - Gray Court - 9. Fejezet

 


9. FEJEZET



"Peleg itt van." Moran szárnyai lélegzetelállítóan széttárva törtek ki a gerincéből. "A klinikán van."

"Talán csak egy trükk volt, egy illúzió." Tiago szorosabbra húzta a szárnyait. "Én csak jelentem, amit láttam."

A szőrszálak felálltak a karomon, a tarkóm bizsergett, és azt lihegtem: "Colby".

Az előbbi félelmek, hogy Peleg lehet az eszköz, hogy lecsapjon rá, addig havazott, amíg futásnak eredtem.

Elhajítottam Ivánát, amikor elém lépett, hogy üdvözöljön, az ajtókeretről lecsapott a vállamra, és az ágyakat elválasztó függönyhöz kapaszkodtam. Egy nagy lendülettel rángattam fel, és felfedtem a takaró alá bújó Colbyt. Ki volt ütve, a laptopja nyitva, a fejhallgatója bekapcsolva.

Egy meleg kéz köröket dörzsölt a hátam felső részén, miközben Asa csatlakozott hozzám, hogy az alvó molyleányomat bámulja.

"Rue-"

Az ajkamhoz tartottam az egyik ujjamat, még egy utolsó pillantást lopva, aztán hátráltunk ki a szobából, és becsuktuk az ajtót.

Miközben Asa elmagyarázta Ivánának a folyosón való pánikszerű menekülésem okát, és bocsánatot kért, én megtaláltam Morant. Hozzám hasonlóan ő is a gyermeke ágya mellé sietett, hogy ellenőrizze, biztonságban van-e. Hogy ne provokáljam az amúgy is felbőszült anyai ösztöneit, nem hívtam be magam a szobájába. Hagytam, hogy meglásson az ajtóban állva, majd intettem neki, hogy csatlakozzon hozzánk.

"Mondtam, hogy itt van a fiam."

"Igen, mondtad, de nem lehet egyszerre két helyen." Megkerestem Ivánát. "Hol van Dr. Nadir?"

"Peleg itt van." Moran rám villantotta a fogait, amire Asa morgott egyet. "Itt van a fiam."

Peleg kritikus sérülései és Dvorak fenyegető távolléte között egy vékony cérnaszálon függött, amit Tiago jelentése Peleg hasonmásáról azzal fenyegetett, hogy elvágja.

"Akkor nem árt, ha az orvosa is megerősíti ezt."

Túl könnyen elképzeltem Peleget, mint egy aranyos, de halálos trójai falovat, és aggódtam, mit rejtegethet.

"Senki sem fogja bántani Peleget." Clay a vállára tette a kezét. "A fiad biztonságban van."

"Dr. Nadir az irodájában van." Ivana hátrahúzta a vállát. "Elmenjek érte?"

"Igen." A pálcámat a zsebembe csúsztattam, hogy kényszerítsem magam arra, hogy gondolkodjak, mielőtt cselekszem. "Siess, kérlek."

Négyen hallgattunk, amíg Dr. Nadir elő nem bukkant egy vastag aktával a hóna alá dugva.

"Úgy tudom, van némi kérdés a páciensem személyazonosságát illetően" - mondta üdvözlésképpen.

"Olyan információk láttak napvilágot, amelyek azt sugallják, hogy az az érdekünk, hogy bízzunk, de ellenőrizzük."

Asa kivette a szavakat a számból, és hálát adtam, hogy a HIPAA-törvények nem vonatkoznak a démonokra.

"Meg tudod állapítani, hogy elbűvölték-e?" Nem éreztem, hogy mágia bűvölte volna el, de nem ismertem eléggé ahhoz, hogy biztos legyek a személyes energiajelzésében. "Van rá esély, hogy másképp erősítették meg?"

"Tekintettel Peleg sérüléseinek természetére, röntgenfelvételeket készítettem a koponyájáról, a kezéről és a hasáról, amint az életjelei stabilak lettek."

A hordozható röntgengépek egy kisebb vagyonba kerülnek. Clay tényleg sokat áldozott arra, hogy biztosítsa a legjobb ellátást, ami valaha is kijött egy istállóból.

"A csontmorfológiája alapján - folytatta - úgy vélem, a beteg férfi. A mérete és a koponyavarratok fejlettsége alapján kilenc-tizenegy éves lehet." Felemelte a röntgenfelvételt, hogy láthassuk. "A megnyúlt szemfogak és a szarvak növekedése szintén fiatalkorú démonra utal".

"Én megmondtam." Moran Clayhez dőlt, ahogy a harc kiszivárgott belőle. "Ez az én fiam."

Bármennyire is szerettem volna bízni abban, hogy egy anya tudja, a mágia nem véletlenül volt mágia. "És most már biztosan tudjuk."

A varázslatok és az illúzióvarázslatok nem játszottak jól a modern technológiával, de egész paranormális kutató- és fejlesztőcégek léteztek, amelyek célja az innováció volt, hogy megoldásokat találjanak arra, hogyan maradjanak fenn a régi lények a mi folyamatosan változó világunkban. Sosem lehetett elég óvatosnak lenni.

A megbízható röntgengépet, amely ma még a bűbájt szúrta át, holnap már lehet, hogy mágiával csapják be.

Moran visszatért Peleghez, befejezve a beszélgetést, és Clay követte, becsukva maga mögött az ajtót.

"Keress valakit, akiben megbízol." Halkan szólaltam meg, csak Ivana fülének szántam a hangomat. "Tegyétek ki őket Peleg ajtajánál. Az a kölyök meg sem rezzen anélkül, hogy tudnék róla. Megértetted?"

"Igen, hercegnő." A lány előrebillent, majd visszatámaszkodott a sarkára. "Szeretnéd, ha most mennék?"

"Igen." Helyet cseréltem vele. "Majd én őrködöm, amíg vissza nem térsz."

Az állát lehorgasztva elsietett, én pedig mindenkit közelebb intettem, hogy könnyebbé tegyem a magányvarázslatot. Ezt ki kellett beszélnünk, és ha Moran nem tudta volna kezelni, én megkíméltem volna tőle.

"Mennyi időt töltöttél Peleg körül?" Ellenőriztem Tiagót. "Gondolom, elég sokat."

"Ott voltam, amikor megszületett" - erősítette meg. "Egyfajta nagybácsi vagyok."

"Utálom, hogy folyton ezen lovagolok, de biztos vagy benne, hogy láttad Peleget?"

Kifejezést megfeszítve, ismét megerősítette. "Igen."

Felfújva az arcom, a telefonomat tenyerembe vettem, és küldtem egy gyors sms-t, mielőtt újra rá koncentráltam.

"Peleg egyke - mondta Asa -, és sem Dvoraknak, sem Morannak nincs testvére".

"Akkor nem unokatestvér." Jól tippeltem. "Nemzett több gyereket más nőktől?"

"Dvorak Moran megszállottja" - mondta Tiago - "a monogámia határáig".

Még sosem hallottam ezt így megfogalmazva, de rendben. "Van ötleted, ki lehet a fiú?"

"Te hiszel nekem?" A vállai úgy ereszkedtek le, mintha egy-egy ötkilós súlyt tettem volna mindegyikre. "Hogy láttam őt?"

"Elhiszem, hogy elhiszed, hogy láttad őt." Visszagondoltam a mi forró zűrzavaros, több birodalomból álló idővonalunkra. "Azt is elhiszem, hogy láttál valakit, aki Pelegre hivatott hasonlítani. A kérdés az, hogy miért?"

"Dvorak nem titkolná a fia eltűnését" - motyogta Asa. "Ez egy remek alkalom, hogy Moran felé mutogasson."

És kiderítse, hol lakik, hogy aztán kitervelhesse, hogyan vehetné vissza az említett ujja alá.

"Peleg megpróbált beszélni, miközben gyógyítottam." Figyeltem Tiagót, hátha felismeri. "Azt hajtogatta, hogy Cal, újra és újra. Jelent ez neked valamit?"

Tiago homloka tisztességesen megszemélyesítette a harmonikát. "Cal?"

"Van valaki a farmon, akit Calnak hívnak? Talán egy barátja Haelben?"

"Amennyire én tudom, nincs." A férfi homlokráncolása elmélyült. "Biztos vagy benne, hogy ezt mondta?"

"Amennyire én tudom, igen."

"Sajnálom, de nem tudom."

"Ha eszedbe jut valami, kérlek, szólj."

Asa, aki megvárta, amíg bólintok, hogy végeztem, megkérdezte: "Mit tudtál még meg anyáról?".

"Lady Callula fejére vérdíjat tűzött ki a főkirály. Az udvaroncok, akiket hallottam, csodálkoztak az összeg láttán. Úgy beszéltek, mintha már ki is tűzték volna, mintha őrizetben lenne." Megköszörülte a torkát. "Különös figyelmet szenteltem azoknak a helyeknek, amelyeket át kellett kutatnom, és a várbörtönbe is ellátogattam. Ott az őrök arról beszéltek, hogy nem egyszer, hanem kétszer is megszökött Stavros elől. Hogy a szégyen, ha kitudódik, halálos ítéletet jelentene számára. És számukra is."

"Kétszer, mint az első és a mostani alkalmat számolva?" Szóltam közbe, hogy tisztázzam. "Most nem kétszer?"

Minden szökés kockázattal járt, és gyakran sérülésekkel, de egy gyors egymásutánban tett második próbálkozással úgy ellehetetleníthették, hogy megakadályozhatták volna a harmadikat. Nehéz megszökni törött lábbal. Vagy törött karokkal. A kiszabadulás még nehezebb lenne, ha nem tudná tartani magát.

"Akkor és most, igen." A férfi áthelyezte a súlyát. "Az udvar úgy véli, hogy a nő a birtokában van, de a tömlöc üres, és a szokásos őrök fele hiányzott a posztjáról. Mintha más feladatot kaptak volna." Mint például egy eltűnt fogoly felkutatása. "Megpróbáltam bejutni a királyi szárnyba, de felismertek egy tiltott területen, és kénytelen voltam feladni a keresést." Tiago megvonta a vállát. "Visszatérhetnék. Elkülöníteni Peleget Dvoraktól, és kikérdezni őt."

"A palotaőrök kényszerítettek téged." Megráztam a fejem. "Túl kockázatos."

"Egyetértek Rue-val." Asa az értékelésem mögé állt. "Egy friss csapat innen majd elintézi."

Mielőtt megkérdezhettem volna ennek a friss csapatnak a névsorát, eszembe jutott Peleg korábbi mormogása. Meg akartam kérdezni erről Morant, de olyan feszült volt, hogy attól tartottam, még egy csavarral kioldódik. Ha Moranon kívül bárki is kitalálhatta Peleg üzenetét, akkor talán Tiago.

"Oda kell mennem" - mondta Asa az orra alatt. "Biztosra kell mennem."

Aranyos, hogy azt hitte, egyedül hagyom elmenni. Imádnivaló, tényleg. Haelben erre semmi esély nem volt.

"Hová menne, ha megszökne a palotából? A birtokod túlságosan is nyilvánvaló lenne, és a centuriák már nincsenek ott, hogy megvédjék őt." Számtalan lehetőséget cikáztam végig, de tekintve, hogy hány birodalom jöhet szóba, a választási lehetőségei végtelenek voltak. "Ebbe a birodalomba kellene jönnie, mielőtt átmegy a templomba vagy a Tündérországba, igaz?"

Egyikük sem tűrne meg egy Haelbe vezető átjárót a földjükön.

"Dvoraknak van egy birtoka." Asa sebességet váltott. "Tiagónak nem feltétlenül kellene visszatérnie a palotába."

"Most, hogy mi elmentünk, és Moran szórakozott, a centuriának szüksége van a helyettesére."

A Moranra vonatkozó megjegyzés, amelyet jobban is megfogalmazhattam volna, Tiago kemény pillantását váltotta ki belőlem.

"Moran figyelme mással van elfoglalva" - mondta, elsimítva a feszültséget. "Igazad van abban, hogy a centuriának szüksége van Tiagóra, hogy segítsen neki, amíg Peleg fel nem gyógyul a sérüléseiből."

"Hol van a kölyök nagyobb valószínűséggel?" Bocsánatkérést festettem az arckifejezésemre. "A palotában vagy a birtokon?"

"Minden nap a főkirály személyi őrségével edz" - mondta Tiago. "Kardvívás, íjászat, markolás. Néha a palotában marad egyéb órákra, de gyakran visszatér a birtokra, hogy találkozzon a magántanáraival."

"Köszönöm, Tiago." Megtörtem a magánélet varázslatát, hogy kiszabadítsam. "Elmehetsz."

Tiszteletteljes biccentéssel felállt. "A barakkban leszek, ha szükséged van rám."

Asa, aki tudta, hogyan működik az elmém, lyukat bámult a fülembe. "Mire gondolsz?"

A rettegés egész világa volt belezsúfolva ebbe a négy szóba.

Ivánának nyoma sem volt, ezért ismét felhúztam a sorompót, hogy magányt biztosítsak nekünk.

"Oké." Végigfutottam a lehetséges forgatókönyveken, de folyton falba ütköztem. "Még nem zártuk ki annak a lehetőségét, hogy az anyád Haelben rejtőzködik vagy fogva tartják." Körbejártam a tervemet. "Olyan démonokra van szükséged, akik el tudnak vegyülni anélkül, hogy felismernének téged a küldetés során."

"Nem bízom egyetlen centurián kívüli daimónban sem." Úgy tanulmányozott, mintha olvasni tudna a gondolataimban, és nem tetszene neki, ami ott le van írva. "Az anyámmal biztosan nem."

Asa-hoz való tartozásuk jól ismert volt az egész királyságban. Ahogy az is, hogy elszigetelődtek Asa birtokán. Számítottunk ezekre az elszigetelődési hajlamokra, hogy a többi démon ne vegye észre, hogy elmentek.

Még egy centuria észlelése, és Asa akár trombitások is bejelenthetnék az érkezését a palotába.

"Oké." Felkészültem arra, hogy Asa bumm! "Azt javaslom, hogy fogok egy centuriát, és célba veszem a birtokot..."

"El akarsz menni Haelbe, ahol az apám uralkodik, aki jelenleg jobban akar téged, mint bármely más fényes és csillogó tárgyat, és körbe akarsz lopakodni a tábornokának magánháza körül?"

"Nem vagyok se fényes, se csillogó, se tárgy."

"Ez nem a viccelődés ideje."

"A Black Hat Iroda igazgatóhelyettese vagyok" - emlékeztettem. "Én egy eszköz vagyok. Használj fel. Hadd segítsek."

"Rue..."

"Ne akard, hogy rangot húzzak." Összefontam a karomat a mellkasom előtt. "Szó szerint én vagyok a főnököd."

Mindhárman hiányoztunk emiatt a munkából, és az igazgató nem volt az a megbocsátó típus. A hiányzásainkat a bugyromból vette ki, ha nem jelentkeztünk be hamar és jó kifogással. Még arra is volt esély - nem mintha ezt kibetűztem volna Asa előtt, miközben annyira stresszes volt -, hogy az igazgató ezt kihasználja ellenem, és azt állítja, hogy szökésveszélyes vagyok. Ha elkapott volna a Black Hat táborban, talán soha nem engedett volna ki. Mindenki rám nézett, és apa vagy Asa csalit látta bennem.

Nem sok időnk volt, amíg nem tudtam rendbe hozni a dolgokat az igazgatóval, és szükségem volt arra a hozzáférésre, amit a pozícióm biztosított számomra. Ezt meg kellett valósítanunk. Most. Ehhez Asa-nak fel kellett használnia a rendelkezésére álló forrásokat.

"Igazad van." Vereséget szenvedve felemelte a kezét tenyérrel felfelé. "Utálom beismerni, de igazad van."

"Tudom, hogy meg akarsz védeni, és ezért szeretlek, de ez a dolgom." Megfogtam a kezét. "Gondolj csak bele. Moran az információk aranybányája Dvorakról és a birtokáról. Bejutok és kijutok, mielőtt bárki is okosabb lenne."

"Beszélj nekem a tervedről." Megszorította az ujjaimat. "Említetted, hogy egy centuriót akarsz behívni?"

"Olyan órákat célzunk meg, amikor Dvorak valószínűleg nem lesz otthon, de amikor a mi Peleg-imitátorunk talán igen." Bizonyára valaki ki tudná számítani a lehetőség ablakát. Máskülönben talán egy vendégbecslés is megteszi. "Megoldjuk ezt a problémát, amíg te és a centuriód - mert egyedül semmiképp sem mész - beosontok a palotába, és mindent megtesztek, hogy szétválasszátok a pletykákat az igazságtól, hogy eldöntsétek, ott van-e az anyád, vagy volt-e valaha."

Moran volt a természetes választás, de ilyen körülmények között nem tehettem mást, mint hogy tehernek bélyegeztem.

"Megerősítettem az őröket, amíg távol voltál. Ezzel, valamint Clay és Aedan elhagyásával a farm egy rövid időre biztonságban lesz." Felkészültem arra, hogy a Tiago által adott képlet segítségével fejfájást okozzak magamnak. "Itt két órát voltál távol, tehát az ott harminchat óra."

"Ez egy csúszóskála" - figyelmeztetett -, "de igen".

"Egy óra valós idő", mondtam, és úgy döntöttem, hogy ez teljesíthető, "tizennyolc órát adna Haelben".

Asa nem tiltakozott a szám ellen, szóval ez jó volt. "Kire gondoltál kísérőként?"

"Erről még beszélnem kell Morannal" - mondtam homályosan, de úgy tűnt, ez kielégítette.

"Mit javasolsz, hogyan titkoljuk el a személyazonosságunkat?"

"Hogyan másképp?" Pimasz vigyort vágtam rá. "Glamour."

"Hozzáférésre lesz szükségünk a Black Hat adatbázisához." Asa megdörzsölte a homlokát, mintha megfájdult volna tőlem a feje. "Van néhány katona a nyilvántartásban, akiknek elég rangjuk van ahhoz, hogy a megjelenésük megkérdőjelezhetetlen legyen, de nem elég magas ahhoz, hogy nem kívánt figyelmet keltsenek."

Ez meglepett. "A Black Hat démonokat követ?"

"Csak azokat, akik munka közben próbálnak merényletet elkövetni ellenem." Megrándult az ajka. "Azok papírmunkát igényelnek."

Black Hat élvezte, hogy a bürokráciát az irodába helyezi.

"Hmm." Láttam, hová vezet ez az egész. "Négy halottat fogunk feltámasztani?"

"Az lenne a legegyszerűbb" - engedte meg. "Nem kellene aggódnunk, hogy valamelyikükkel összefutunk."

"Négy korábban halottnak hitt kihívó újbóli felbukkanása felhúzhat néhány szemöldököt."

"Negyvenkét óra lehet a felső határom alvás nélkül." Elengedte a karját. "Ezt el kellett volna kapnom."

Az alváshiányára való emlékeztetés, valamint Ivana visszatérése az új partnerével, cselekvésre sarkallt.

"Menj szundikálni." Kisimítottam a légypamacsokat az arcából. "A többit majd én elintézem."

Nem vesztegettem időt. Vagy nyertem. A testem még mindig a szokásos délutáni menetrend szerint mozgott.

"Ébressz fel, ha készen állsz." Végigsimította az ajkait az enyémen. "Ne hagyd, hogy elaludjak."

Más körülmények között talán csípte volna a büszkeségemet, amikor még csak meg sem próbált alkudozni velem a meztelen ölelésre, de ez csak megerősítette a megítélésemet, hogy túl fáradt ahhoz, hogy azonnal elinduljon.

Bármennyire is kívántam a belátását, elő kellett ásnom a munkahelyi laptopomat, amely valószínűleg egy költöztető dobozban volt valahol, lemerült akkumulátorral, és be kellett vonnom Morant, hogy segítsen nekem.

Számíthattam volna rá, hogy az ő bevonása egy kettőt az egyért akcióban végződik.