Lola Glass - Tracked By the Beast - 2. Fejezet

 


2



A farkas egész úton morgott és csattogtatta a fogait, de végül egy olyan városba értünk, amelyről még sosem hallottam.

Valamilyen csoda folytán élve.

Leparkolt egy kis sorház garázsában, amit nem voltam hajlandó elismerni, hogy aranyos, és még egy utolsó erőltetett mosolyt küldött nekem, mielőtt kiszállt a kocsiból.

"Igazából nem tud bántani téged" - ismételte meg, legalább tizedszer, mióta a járműben ültünk.

"Mégis rám csattogtatja a fogait" - ismételtem én is, összeszorított fogakon keresztül.

"Csak azért, mert olyan szagod van, mint Reednek" - mondta, mintha ezzel meg kellene nyugtatnia engem.

Mielőtt válaszolhattam volna, megnyomta a gombot, hogy kinyissa az ajtókat.

Az egyik srác hátul kiszállt, és gyorsan kinyitotta az ajtómat. Ford még egyszer utoljára rám csattogtatta a fogait, mielőtt kiugrott volna, én pedig megkönnyebbülten felnyögtem, hogy a szó szoros értelmében lekerült a lábamról a súly.

Kicsit megingott a lábam, ahogy kiléptem. A szőke srác elkezdett felém nyúlni, de megállt, amikor Ford ráförmedt.

"Ahhoz képest, hogy állítólag a lelki társam, ez a farkas egy igazi seggfej" - lőttem oda Teának.

Bocsánatkérő grimaszt vágott, átment a garázson, és kinyitotta az ajtót, ami a házba vezetett. "Tudom. Védelmezőek, és birtoklóak. Könnyebb lesz, miután lezuhanyoztál, és a srácok elmennek, ígérem."

"Mi? Elhagysz engem?"

"Igen?" Az arca egyre bocsánatkérőbb lett. "A farkas addig nem nyugszik meg, amíg nem leszel az övé."

A vér kiszivárgott az arcomról. "Miféle elcseszett, szaros világba rángattál bele?"

"Semmi rosszat - nem fog semmi furcsát csinálni, esküszöm. Ez rosszul jött ki. Nem kezdhetnénk elölről? Csak újrakezdem az egészet, akár tetszik, akár nem." Kinyitotta az ajtót, amely a városi házba vezetett, és intett, hogy kövessem, miközben besurrant.

Nem mozdultam.

A farkas az orrával a lábam hátulját bökdöste, én pedig szinte elsprinteltem előle, be a városi házba.

"Megyünk a kocsiért" - szólt Jesse Teaganhez, és elkapta az ajtót, mielőtt becsukódott volna mögöttem. "Egy óra múlva visszajövök érted."

"Hozzatok kaját" - szólt vissza Tea, majd egy félénk pillantást vetett rám. "A vérfarkasok mindig éhesek."

Remek.

Ford biztosan meg akart enni engem.

"Oké. Szeretlek."

"Én is szeretlek!"

Az ajtó becsukódott, és hallottam, hogy a garázsajtó újra kinyílik.

Ott ment a kocsim.

Körbepillantottam a szobában, remélve, hogy a börtönből szabadulhatok, vagy valami ilyesmi. De csak egy normálisnak tűnő, nyitott alaprajzú városi házat találtam. A konyha elegáns és modern volt, sötét szekrényekkel, szürke falakkal és fehér pöttyös munkalapokkal. A konyhaasztal ugyanilyen modern volt, a szekrényekhez illő, furcsán magas asztallappal és székekkel.

Onnan, ahol álltam, láttam a bejárati ajtót... és a szürke farkast, aki pont szemben ült vele, és engem bámult.

Ennyit a kiútról.

"Szóval, újrakezdés" - ismételte Tea, miközben a konyhaasztalhoz lépett. Felpattant az egyik székre, és otthonosan érezte magát. Én maradtam, ahol voltam, csak néhány méterre álltam a garázsba vezető ajtó előtt.

Ha arra kerülne a sor, valószínűleg ki tudnék jutni az ajtón, és csukva tarthatnám, hogy megvédjem magam a farkastól. Nem sok időt nyernék vele, de egy keveset igen.

"Alapvetően a vérfarkas két lényből áll, akiket egybeolvasztottak. A farkas és az ember." Tea feltartotta mindkét kezét, maga elé tartva őket. "Ez valamiféle átok. Más természetfeletti lények is léteznek, de ezek általában magukban maradnak, úgyhogy még nem beszéltem senkivel, aki igazán sokat tudna a természetfeletti lények más fajtáiról."

Pislogtam egyet.

Sokat.

Szent szar.

"És engem miért rángattál bele ebbe?"

"Nem én voltam. Egyikünknek sincs ráhatása arra, hogy egy farkas mikor választ magának párt, vagy hogy választ-e magának párt. Amikor a szemetek összeakadt, a mágia vagy a természet csak úgy megtörtént. Mindegy, ahogy mondtam, van egy farkasod és egy embered." Meglengette mindkét kezét, amelyek még mindig előtte voltak. "Egy vérfarkasban csapdába estek. Mint ez."

Összetapasztotta a kezeit, a tenyereit laposan egymáshoz szorította. "A farkas és az ember egy fizikai formán osztozik, de egyáltalán nem tudnak kommunikálni. Egymás szeméből látnak, és mindig csak farkas vagy ember lehet belőlük, így mindketten folyamatosan tisztában vannak azzal, hogy mi történik. De nincs hatásuk egymásra. Van ennek értelme?"

"Ennek az egésznek semmi értelme" - vágtam rá frusztráltan, bosszúsan és egyszerűen csak pánikszerűen.

"Oké, de a legalapvetőbb értelemben mégiscsak van értelme." Várt.

Tudta, hogyan dolgozom, ahogy én is tudtam, hogyan dolgozik. Vagy legalábbis azt hittem, hogy tudom. Mindketten nagyon gyorsan felfogtuk a dolgokat, gyorsabban tanultunk és memorizáltunk, mint ahogyan valószínűleg kellett volna. Ez megkönnyítette az életet, legtöbbször.

"Igen" - morogtam végül.

"Szóval a páros dolog." Tea grimaszolt. "Ez sok, oké? Ford-nak semmi beleszólása nem volt ebbe a dologba; a farkasa választott téged. És most, hogy megtalált téged, vadászik rád."

"Vadászik?" A hangom megint éles lett. Utáltam, de a helyzetet figyelembe véve nem akartam magamat hibáztatni.

"Vadászat." Tea megerősítette. "A farkas teljesen uralja a helyzetet, és addig fogja tartani az irányítást, amíg meg nem harap téged, és te is vérfarkassá nem válsz."

Az ajkaim szétnyíltak. "Micsoda?"

Figyelmen kívül hagyta a kérdést, és leengedte összekötött tenyereit, ahogy felém hajolt. "Addig fog vadászni rád, amíg úgy gondolja, hogy készen állsz a változásra, vagy amíg úgy gondolja, hogy elveszít, ha nem harap meg. Ha Reed felbukkan itt, rendkívül nagy az esélye, hogy Ford vagy megöli őt, vagy megharap téged, vagy mindkettő."

Hűha.

Ez percről percre szarabb lett, nem igaz?

"Egyelőre alapvetően egy nagy birtokló kutya. Emlékszel, milyen volt Jesse, amikor behoztam a koleszba? Ford is ilyen lesz. Nem fog elhagyni téged. Talán rá tudod beszélni, hogy menjen veled a suliba, ahogy Jesse tette velem, de Ford tényleg más, mint Jesse. Heves és titokzatos, és igen, vicces, de másképp. Ráadásul ő a falka bétája, szóval az ő farkasa is nagyon más."

A falka bétája?

Intenzív és titokzatos?

Hogy a fenébe lett ez az életem?

"Na mindegy, most már elárasztalak téged." Tea témát váltott. "Egyelőre beugrom hozzám, és hozok neked néhány ruhát; ha Ford kicsit lenyugodott, visszamehetünk a kollégiumba, és összeszedhetünk még néhányat a cuccaidból. Az én házam az egyetlen arrafelé, a sor végén vagyok." A mögötte lévő fal felé mutatott, miközben lecsúszott a székről. "Csak hogy tudd, Ebb, tényleg sajnálom, hogy nem volt választásod az egészben. Jesse-vel találkozni a legjobb dolog volt, ami valaha történt velem, de eltartott egy darabig, amíg ezt éreztem. Remélem, tudod, hogy bízhatsz bennem, és beszélhetsz velem."

Őszintén hangzott, de a pokolban sem volt esélyem arra, hogy bármiben is bízzak, amit most mondott.

Egy apró, szomorú mosolyt küldött felém, mielőtt az ajtó felé lépkedett. Ford felállt és arrébb ment, hogy helyet adjon neki, de megállt az ajtóban, mielőtt megfordult, hogy rám nézzen.

"Elfelejtettem hozzátenni, a vérfarkasok csinálják ezt a furcsa dolgot, mielőtt találkoznak a párjukkal. Fészekrakásnak hívják, és olyan, mint ahogy a terhes nők készülnek a babákra. A fiúk felhalmozzák az élelmet és a készleteket, felkészítik az otthonukat egy nőre. Furcsa, de egyben szép is. Szóval, amikor lányos sampont látsz a fürdőszobában, ne ijedj meg."

Megfordult, majd megállt, és visszafordult. "Továbbá a vadászó farkasok nem alszanak. Szóval ha úgy tesz, mintha aludna, ne higgy neki. És a farkasok életük nagy részében emberi szemmel látták a világot, szóval okosabbak, mint amilyennek látszanak. Oké, most már tényleg elmegyek." Végül kisurrant, és magamra hagyott Forddal.

A tekintetem a farkason landolt. Hátborzongató vörös szemekkel bámult rám - az biztos, hogy ijesztő.

Én visszabámultam.

Tea szerint azt akarta, hogy lezuhanyozzam magamról Reed szagát. Már korábban is együtt voltunk, de a szobatársa rögtön azután lelépett az óráról, hogy én odaértem, ezért azt terveztük, hogy inkább később találkozunk aznap este. Általában hetente párszor lefeküdtünk egymással, de ez attól függött, hogy a szobatársa mikor ment el, mert én még soha nem engedtem be a szobámba.

Ez egy furcsa dolog volt, amihez mindig is ragaszkodtam; egyszerűen nem akartam, hogy elkezdje otthon érezni magát a szobámban, mert aggódtam, hogy ha így lesz, érzelmeket fog táplálni irántam... és én biztosan soha nem fogok érzelmeket táplálni iránta.

Jóképű volt, de eléggé pöcs, és semmiképpen sem az a fajta srác, akivel valaha is megengedtem volna, hogy a nagyszüleim találkozzanak.

Szóval csak ideiglenesen voltunk együtt.

Azt viszont nem tudtam elképzelni, hogy egy farkas miatt szakítsak vele.

De a gondolat, hogy a bőrömön érezzem a szagát... furcsa volt.

Nagyon furcsa.

És ez egyáltalán nem tetszett.

Feladva a farkassal való bámészkodást, körülnéztem a városi házban. Nem volt nagy; a földszintet egy tisztességes méretű nappali foglalta el egy óriási tévével és a konyhával. A lépcsőn felfelé két hálószobát és egy fürdőszobát találtam. Az egyik hálószobában egy ágy és egy komód volt, és teljesen makulátlan volt. Miután láttam Reed kollégiumi szobáját, meglepődtem, hogy nem voltak mindenhol koszos ruhák szanaszét, vagy régi kajacsomagolások, vagy bármi más.

De hát Reed nem volt vérfarkas.

A rendetlen szobát mindenképpen előnyben részesíteném a hátborzongató vörös szemekkel és szőrrel szemben.

És a csattogó fogak - már a gondolatától is megborzongtam.

A másik hálószoba úgy nézett ki, mint egy iroda.

Egy L-alakú íróasztal állt a sarokban, az erdőre néző ablakkal szemben. A kilátás tényleg gyönyörű volt, nem mintha be akartam volna vallani. Az íróasztalon csak egy laptop volt, és egy nagy, kényelmesnek tűnő szék volt beágyazva közvetlenül előtte.

Elgondolkodtam azon, hogy mi értelme van egy ekkora íróasztalnak, amin csak egy dolog van, de aztán eszembe jutott Ford.

Nem farkas-Ford; ember-Ford. A magas, tépett férfi, azzal a gyönyörű barna bőrrel és gondosan nyírt borostával...

A fenébe, csak nem csorgott a nyálam?

Nem tudtam az emberi Fordra gondolni.

Nem, ha meg akartam őrizni a józan eszemet abban a házban, ahová elhurcoltak, és ahová majdnem bezártak.

Észrevettem, hogy a farkas rám bámul az iroda ajtajából, és rávillantottam a farkasra, csak hogy megmutassam neki, hogy még mindig nem vagyok elégedett vele.

Csak én láttam, vagy a farkas ajkai enyhén vigyorra húzódtak?

Igen, egyértelműen én voltam.

Kezdtem elveszíteni a fejemet, teljesen.

A figyelmem egy nagy könyvespolcra siklott, és a bennem lévő kocka arra kényszerített, hogy közelebb menjek. Nem sok időm volt szépirodalmat olvasni, mióta elkezdtem a gyorsított ápolói programot, amire jártam, de a főiskola megkezdéséig sokat olvastam.

Mint Ford többi bútorzata, a polc is modern volt és drágának tűnt, de abszolút semmit sem árult el arról, hogy ki is volt ő mint ember.

Az alján lévő könyvek közül felismertem néhányat; mind high-fantasy, és főleg olyanok, amelyeket klasszikusnak tartanék, mint például az Eragon. De a tekintetem felfelé vándorolt a polcokon, és az ajkam lefelé fordult.

Ugyanazokból a könyvekből több példánya is volt. Minden egyes könyvből kettő, három vagy négy. Elég vastag könyvek voltak, és szépen sorba rendezve, sorozatok szerint.

És mindegyik egy szerzőtől származott:

L.F. Welsh.

Az ajtóban álló farkasra pillantottam.

Miért szerette ennyire ezt a szerzőt?

Az ujjaim a sorozat első könyve után nyúltak, ami pont az arcom előtt volt, de aztán megálltam, és újra a farkasra néztem.

Bármi is volt az oka annak, hogy ennyi példánya volt, ezt a szerzőt nem utálhatta.

És nem akartam tudni, hogy mit szeretett, mert ha tudnám, valamiféle érzéseket fejlesztenék ki iránta. Túl érzékeny voltam ahhoz, hogy ne tegyem, őszintén szólva.

Így hát visszavontam a kezem, és a zuhanyzó felé vettem az irányt.

A farkas átengedett, és szerencsére nem bökdösött az orrával, amikor kicsusszantam, és beléptem a fürdőszobába.

Mielőtt azonban becsuktam volna az ajtót, ő is belépett.