Lola Glass - Tracked By the Beast - 5. Fejezet

 


5



"Éhes vagyok" - mondtam Fordnak, és szünet nélkül a bejárati ajtó felé indultam.

Minél többet gondolkodtam, annál biztosabb voltam benne, hogy nem akarok egyedül otthon lenni egy vadászó farkassal.

"Menjünk, vegyünk szendvicseket a barátodtól. Elliot, ugye? Az, akinél a gusztustalan PB&J-k vannak."

Ekkor már inkább magamhoz beszéltem, mint hozzá, de az idegeim kezdtek eluralkodni rajtam, úgyhogy ezt nem akartam megkérdőjelezni.

Kiléptünk a verandára, ami elég kicsi volt, de egy függőágy volt kifeszítve rajta. Végigpillantottam a sorban álló sorházakon, és észrevettem, hogy az összes tornácon függőágyak lógnak a bejárati ajtó egyik oldalán.

A lépcsőn lefelé trappolva és a földön lévő centiméteres havon keresztül a házaiktól elvezető útra pillantottam. Tudtam, hogy nem tudnék visszagyalogolni a kollégiumi szobámig, ezért nem is próbáltam meg elszaladni. És amúgy sem volt olyan, mintha le tudnám futni az oldalamon lévő farkast.

Így inkább a függőágyakra gondoltam.

Vajon a vérfarkasok csoportja csak sms-t küldött egymásnak egy időpontra, és együtt lógtak a függőágyakban, vagy ilyesmi?

A függőágyak közötti távolság miatt nem lennének elég közel ahhoz, hogy beszélgessenek egymással, szóval nem mintha függőágy-partit tarthatnának vagy ilyesmi.

Talán a függőágyak házavató ajándékok voltak, vagy ilyesmi?

Őszintén szólva, kíváncsi voltam.

Fölléptem Elliot verandájára, és néhányszor bekopogtam az ajtón. Ford beékelte szőrös énjét közém és a bejárati ajtó közé, én pedig még akkor is elkeseredett pillantást vetettem rá, amikor pár lépést hátráltam, hogy helyet csináljak neki.

Az ajtó kinyílt, és a szám kiszáradt, amikor egy sűrű, sötét hajú, barnásbarna fickó töltötte be az ajtónyílást.

A francba!

"Minden vérfarkas így néz ki?" böktem ki.

A francba!

Nem kellett volna ezt mondanom.

Elliot a homlokát ráncolta, tekintete Fordra, majd rám siklott, mielőtt felcsillant a szemében a megértés. "Ebony" - mondta.

Bólintva rántottam meg a fejem. "Felejtsd el ezt a kérdést. Én kínos vagyok. Néha. Nehéz megmagyarázni, én csak..." Kifújtam egy nagy levegőt, és kényszerítettem magam, hogy lelassítsak. "Hallottam, hogy szeretsz szendvicseket készíteni, és nem tudok tovább egyedül maradni ezzel a szörnyeteggel." Ford felé toltam a kezemet.

Ford morgott, miközben Elliot apró vigyorral nézett rám. "Gyere be." Kirántotta az ajtót, és intett, hogy menjek be.

Ford még jobban félrelökte Elliotot az útból, amitől a férfi kuncogott, miközben egy kicsit több helyet adott nekem és a túlságosan védelmező farkasomnak.

"Meglep, hogy önszántadból jöttél ide aznap, amikor elraboltak. Teagan hónapokig nem volt hajlandó velünk vacsorázni, még akkor sem, amikor már megállapította, hogy kedveli Jesse farkasát" - jegyezte meg.

"Tea sokszor szükségtelenül makacskodik." Körbepillantottam a házában. Akárcsak Fordé, az is nagyon tiszta volt, bár a bútorai egyértelműen kevésbé voltak újak és kevésbé drágák. Az ő lakása otthonosabb volt, mint Fordé, és bár jobban tetszett a Ford lakásának elegáns, modern hangulata, Elliot stílusa is tetszett.

A férfiak otthonának összehasonlítása miatt eszembe jutott Ford arca.

A vésett vonalak, a parázsló szemek...

A rohadt életbe.

Miért lettem olyan meleg, ha rá gondoltam? Elrabolt engem, a fenébe is!

Elliot elvigyorodott. "Hallanod kéne, ahogy ő és Jesse vitatkoznak."

Leültem az asztalát körülvevő egyszerű faszékek egyikére. "Teagant ismerve, ez valószínűleg előjáték nekik. Az a lány egy tehénnel is összeveszne, ha ezzel hamburgert kapna."

Elliot felhorkant. "Jesse is megtenné."

Ford Elliotra vicsorgott, felpattant az asztalra, és közénk ült, elzárva a kilátást egymás elől.

"Komolyan?" Panaszkodtam.

"Nem flörtölök vele, haver. Csak barátságos vagyok." Elliot hangja könnyed volt és valahogy... megnyugtató.

Még csak most találkoztunk, de máris úgy éreztem, hogy megbízhatok benne.

"Korábban, amikor kinyitottam az ajtót, a kérdésed nem volt hülyeség" - szólított meg, miközben a konyhában mozgott. Nem láttam, de hallottam őt. "A vérfarkasokat varázslat hozta létre, és valami miatt mindannyian magasabbak és erősebbek vagyunk. A megváltozott farkasokra nem hat ugyanúgy, így nem kell aggódnod, hogy sokat nősz, miután Ford megváltoztatott."

Éreztem, ahogy a vér elhagyja az arcom.

Megértem.

Közéjük valóvá akartak tenni.

A francba, ez félelmetes volt.

"Nagyszerű" - sikerült kiböknöm.

"Nem kell úgy tenned, mintha nem lenne baj. Mindannyiunkat arra tanítottak, hogy számítsunk arra, hogy a társainknak nehéz lesz alkalmazkodniuk ehhez az élethez. Megkímélnénk a mocskos elrablási szarságtól is, ha tehetnénk. De ha megpróbálnánk, az korai harapással, ha nem is emberi halállal járna, szóval ez nem kerül szóba" - magyarázta.

"Korai harapás?" - jött ki a hangom kissé fojtottan.

"A harapás az emberek átváltoztatása. Tea biztos elmondta neked."

Talán ő mondta.

A pokolba is, valószínűleg igen.

Én csak... le voltam nyűgözve.

Nagyon is.

"Mire valók a függőágyak?" Témát váltottam. Ford még mindig elzárta a kilátást Elliotra, ami bosszantó volt, de nem annyira, hogy megkockáztassam, hogy felbosszantsam a farkast, aki már így is meg akart harapni.

"Üljünk bele." Elliot hangja szórakozottnak tűnt a kérdés hallatán. Megkerülte az asztalt, majd letett egy tányért elém. Egy halom négy szendvics volt rajta.

Mit gondolt, mennyit tudnék megenni?

"Nekem elég egy, köszönöm" - mondtam neki, lekaptam egyet a tetejéről, majd visszanyújtottam a tányért.

Megvonta a vállát, és átvette, majd az asztal másik oldalára lépett. Amikor leült, egy üres széket hagyott köztünk, és úgy ült le, hogy láthattuk egymást, annak ellenére, hogy Ford szőrös feneke útban volt.

"Szóval te is ápolóhallgató vagy, mint Tea?" - érdeklődött, miközben beleharapott a szendvicsébe.

Bólintottam, majd magam is haraptam egy kis falatot. Ez... furcsa volt.

Csak egy átlagos PB&J, a nem is olyan kevés mini csokidarabkával kiegészítve. Kicsit ropogósak voltak, és egyáltalán nem gondoltam, hogy az ízek jól működnek. De meglepő módon jó volt.

Nagyon jó.

Elpusztítottam a szendvicset, és Elliot egy tudálékos vigyorral csúsztatta vissza a tányért. Két extra szeletet hagyott nekem, csak az egyiket ette meg. Ravasz volt, azt meg kell hagyni, és valahogy kedves is.

Ford megnyalta az arcom, én pedig öklendezve ellöktem magamtól. "Ne csináld ezt engedély nélkül. Ha meg akarsz nyalni, akkor el kell cserélned velem valami azonos értékű dolgot. Például a szabadságot." Az ajtó felé mutattam.

Ford elkomorult, és a mancsaira hajtotta a fejét, ami egyértelműen azt üzente, hogy nem cserél semmit a szabadságom hiányáért.

De legalább nem nyalt meg.

Ezen a ponton az apróságokról volt szó.

"Holnap órám lesz" - mondtam Fordnak és Elliotnak is. "Nem hagyok ki órákat."

Igaz, mostanában elzsibbadtam, mivel azzal a világot megváltoztató aggodalommal foglalkoztam, hogy a vérfarkasok talán léteznek.

Talán most, hogy tudtam, hogy tényleg léteznek, végre újra tudnék koncentrálni... bár valami azt súgta, hogy ez az egész farkas által becserkészett dolog nem egészen így fog működni.

Elliot szórakozottan nézett rám. "Itt Fordról, a bétáról van szó. Már most megmondhatom, hogy semmi esélyed nincs arra, hogy holnap órára menj, hacsak nincs valahol a testeden a harapása."

Fintorogtam. "Mi köze van annak, hogy ő a béta, bármihez is? Fogalmam sincs, mit jelentenek a farkas szavaid."

"Rendben." Elliot bólintott. "Ez így fair."

Azt hittem, hogy a beszélgetésnek itt vége lesz.

Felállt, kisétált a konyhába, majd egy papírlappal és egy tollal tért vissza.

Összeszűkült a szemem, ahogy néztem, ahogy valamit firkál a papírlapra. Egy perc múlva megfordította, hogy velem szemben legyen.

A lap tetején egyetlen szó volt, körülötte egy négyzet. Az állt rajta: ALPHA.

Láttam az Alkonyatot és a Vámpírnaplókat; tudtam, hogy az alfa a vérfarkasfalka vezetője.

"Először is, tudom, hogy bármilyen vérfarkasos könyvre vagy filmre gondolsz, amit olvastál. Más srácoktól hallottam, hogy minden új társ így tesz. De felejtsd el ezt a sok szart; a falkák nem így működnek. Nekünk nincsenek elme-kapcsolataink, és nem verekszünk. Mint a farkasfalkák a vadonban, mi egy család vagyunk. Én vagyok az alfa, mert az én farkasom alfa, és alapvetően a legtöbb ember az alfát tekinti a falka ragasztójának. Az alfák mindenkit összehoznak, és különböző módokon összetartanak mindenkit."

Lehúzta a tollát az alfa alatti dobozra. Ezen az állt: BETA. "A lista aszerint van elrendezve, hogy melyik falkatagnak van a legnagyobb felelőssége. Ennek semmi köze a fontossághoz, csak a család működésének fenntartásához szükséges mindennapi munkához. És ahol az alfák a ragasztó, ott a béták az őrzők. Ők tartják szemmel a falka minden tagját, mind fizikailag, mind érzelmileg."

Biztosan észrevette, hogy nem követem, mert elmagyarázta: "A középiskolában néhány hónapig depresszióval küzdöttem, miután elvesztettem egy családtagomat, és Ford minden reggel nálam reggelizett. Addig gyalogoltatta velem a város körüli köröket, amíg nem tudtam futni, aztán addig futtatott, amíg az endorfinok elkezdtek segíteni. Ha a depresszió nem múlt volna el, biztos vagyok benne, hogy még mindig ott állna az ajtóm előtt minden átkozott reggel kajával és futócipővel. A béták úgy vannak ott mindenki számára, ahogy az alfák nem lehetnek, mert más emberek vagyunk".

Az őszintesége meglepett, és nagyon klassznak találtam, hogy nyíltan beszélt a mentális betegséggel való küzdelméről. Szerencsés volt, hogy túllépett rajta; az én saját szorongásom nem volt hajlandó békén hagyni, bárhogy is próbáltam kezelni.

Ezért aludtam együtt Reeddel, aki iránt nem éreztem semmit.

És az, hogy olyan mélyen beletemetkeztem a házi feladatba, hogy nem volt időm gyászolni a múltat, vagy stresszelni a jövő miatt.

Arra gondolni, hogy Ford felbukkan kajával, és kirángatja a barátját az erdőbe, hogy segítsen neki kiszabadulni a saját elméjéből...

Nos, ettől sokkal emberibbnek tűnt, mint amilyennek szerettem volna.

Tekintve, hogy ő, tudod, egy vérfarkas.

Elliot a harmadik dobozra mutatott a tollával. Az állt rajta: DELTA. "A delták a figyelők. Ők tartják szemmel az olyan dolgokat, mint amilyenekkel én a középiskolában küszködtem, és másokat is behívnak, hogy segítsenek, ha kell. Biztos vagyok benne, hogy Dax, a mi deltánk volt az, aki elmondta Fordnak, milyen rosszul vagyok." A negyedik dobozhoz lépett. Az állt rajta: GAMMA. "A gammák a szórakoztatók. Mindenkit megnevettetnek és szórakoztatnak. Nem hangzik olyan fontosnak, de az; mindenki az, egy falkában." Az ötödikre mutatott: OMEGA. "Az omegák - ez lenne Jesse és Tea - a béketeremtők."

A szemöldököm felszaladt, és kritikus pillantást vetettem rá. "Hallottad őket vitatkozni."

Elvigyorodott. "Biztos vagyok benne, hogy többet, mint te. De a helyzet az, hogy ha a szarság feszültté válik, pont rájuk van szükségünk. Tea olyan hevesen vitatkozhat veled arról, hogy egy villát megérdemli-e, hogy használati eszköznek tekintsék, hogy elfelejted, mennyire ki akartad tépni Ford torkát. És amikor összejövünk a többi falkával, el sem hinnéd, milyen jó, hogy van egy olyan seggfej, mint Jesse, aki bárkit meg tud győzni arról, hogy ez egy jó nap a Rocco által tervezett focimeccsre, még akkor is, ha odakint zuhog az eső és szarrá fog fagyni a hideg".

"Mióta számít szar hidegnek?"

A vigyora kiszélesedett. "Tessék."

"Mi van az utolsó dobozzal?" A hatodikra mutattam, amire az volt írva: SIGMA.

"Ez lenne a falka felbujtója." Az arckifejezése bűnbánóvá vált. "Ők gondoskodnak arról, hogy egyikünk se legyen túl száraz vagy unalmas."

Felemeltem egy szemöldököt.

"Alapvetően ők hívnak ki minket. Fenntartják, hogy fejlődjünk. A szigma áll a legközelebb a falka magányos farkasához; ők sokkal egyénibbek, mint mi többiek, és ők sodornak minket a legtöbb bajba."

Ez nem hangzott túl jól a csoportnak, de bólintottam, mintha lenne értelme.

"Szóval szerinted Ford túlságosan védelmező, hogy elengedjen az órára?" Ellenőriztem.

"Szerintem annak az esélye, hogy Ford bárhová is elengedne, ahol esetleg összefuthatsz egy másik férfival, ahhoz vezetne, hogy hamarabb megharapna, mint szeretnéd."

"Nem értem. Ha úgyis megharap, akkor miért nem essünk túl rajta?"

Elliot a homlokát ráncolta. "Tea nem mondta neked? A farkas a legjobb esélyt akarja adni a párjának a túlélésre, és ha elfogadja, ami történni fog, sokkal jobbak az esélyei. Elméletileg."