Riley Storm - A Mate to Believe In - 28. Fejezet

 


Huszonnyolcadik fejezet
Carla



ÖTÖDIK NAP

A reggel kimerítő volt. Felhívni az őrsöt, elmondani mindenkinek, mi történt, jelentést tenni. Mire megkapta a tartalék egyenruhát, a pótkulcsokat, és kihajtott a kocsifelhajtóról, maga mögött hagyva a leégett házat, már készen állt arra, hogy visszamenjen az ágyba.

Két csésze kávé ezt gyorsan helyrehozta.

Most már úton volt, a következő úti célja felé. Az egyetlen hely, ahol még nem járt.

Autója lehúzódott az útról, és a fák sora között átvágva feltárult előtte az ismerős pajta és tanya.

Ez azonban még nem volt minden. Közvetlenül a farmház előtt egy azonnal felismerhető fehér teherautó parkolt.

"Jajj."

A kocsi megállt, amikor a lány lassan rálépett a fékre, tekintete az előtte álló járműre tapadt. Nem számított erre, nem készült fel rá, és őszintén szólva Carla nem volt teljesen biztos benne, hogy készen áll erre.

"Mit keres itt?" - kérdezte az üres kocsitól.

Valószínűleg ugyanazt, amit te.

Az ajkába harapdálva Carla mérlegelte a lehetőségeit. Ha Pace tényleg odabent volt, akkor ez lenne az esélye, a lehetősége, hogy kikérdezze. Egyedül, anélkül, hogy bárki is körülötte lenne.

Ha azonban tévedett, ha Pace nem a jófiúk közé tartozott, akkor ugyanezekkel a tényekkel halálos veszélybe sodorhatta magát. Erősítés nélkül volt itt kint, és senki sem érne ide időben. Nehéz volt meghozni a döntést, és Carla hosszú percekig ült a kocsijában, hogy mérlegelje, melyik utat válassza.

Végül azonban a kíváncsiság győzött.

Tudnom kell, hogy amit láttam, az valódi volt-e.

Kiszállt az autójából, becsukta az ajtót, és előrement. A férfi itt volt valahol, és nem akarta, hogy lopakodjon. Carlának látnia kellett, hogy jön, időre volt szüksége, hogy feldolgozza az egészet.

Már félúton volt a ház felé, amikor a férfi kilépett a bejárati ajtón, és hirtelen megállt, amikor észrevette, hogy ott áll az udvaron. Egyikük sem szólt semmit, csak nézték a másikat, nézték. Vártak.

"Én csak..."

"Van valami..."

Mindketten egyszerre szólaltak meg, aztán elhallgattak.

"Menj ahea-"

"Te fir-"

Pace felszólítóan gesztikulált felé. "Valószínűleg rengeteg kérdésed van" - mondta halkan, a hangja alig jutott el a lányhoz. ""Kezdd te.""

"Néhány" - ismerte be a lány, miközben megtalálta a hangját. "Csak néhány."

"Minden, amit láttál, valóságos volt" - mondta a férfi. "Nem őrültél meg."

A lány lassan bólintott. "Hát ez volt a két legnagyobb."

Pace szűkszavúan elmosolyodott. "Igen. Már hallottuk őket néhányszor."

"Mi?" - kérdezte a lány.

"Én és a hozzám hasonlók" - mondta lassan. "Bármikor, amikor a titkunk kiderül, azt általában... ööö... nehéz elfogadni a normális emberek számára."

"Szóval te nem vagy ember?" - kérdezte a lány. "Olyan vagy, mint egy idegen? Van benned egy kis zöld emberke, aki irányít téged? Ez csak valamiféle külső bodysuit, amit úgy terveztek, hogy embernek tűnj?"

Pace meglepetten hátrált meg, majd nevetett. "Egyáltalán nem. Teljesen hús-vér, erről a bolygóról. Nem egy apró emberke ül ott, ahol az agyamnak kellene karokat húznia, gombokat nyomogatnia, és szidni a mérnököt, aki megtervezte a kezelőszervek szörnyű elrendezését."

Röviden elmosolyodott, de elkapta magát, és elnyomta. Ez most nem a megfelelő alkalom volt erre. Válaszokra volt szüksége, az igazságra. Nem viccekre.

Itt volt az ideje a nagy kérdésnek. Azé, ami igazán felemésztette. "Mi vagy te, Pace?"

A férfi bólintott. "Gondoltam, hogy ez lesz a kérdésed. Mindenki mindig tudni akarja. Bár nem mindenki tudja elfogadni."

"Mit nem tud elfogadni? Miért nem?"

"Azt, ami vagyok. Az igazságot" - magyarázta. "Nem illik bele a világképedbe. Ezért gondolod azt, hogy megőrülsz, olyan dolgokat látsz, amik nem lehetnek lehetségesek. Néhányan el tudják fogadni, amit mondanak nekik, hogy talán, csak talán, a világ nem pontosan olyan, mint amilyennek gondolják. Mások... nem tudják."

"Mi történik a többiekkel?" - kérdezte halkan.

"Általában megőrülnek" - mondta sajnálkozva. "De ez általában azokkal történik, akik véletlenül fedezik fel a titkunkat. Akiknek nem kellett volna megtudniuk. Az olyanok, mint te, akiknek van egy horgonyuk, valaki, aki segíthet nekik ebben, ők általában jobban járnak."

Carla végiggondolta a szavait. "Te" - mondta lassan. "Te vagy a horgonyom?"

Pace megvonta a vállát. "Kezdem azt hinni. Nem hiszem, hogy amin keresztülmentünk, amit átéltünk, amit tettünk, hogy ez legyen a vége annak, ami köztünk zajlik. Azt hiszem, a sorsnak más tervei vannak ezzel kapcsolatban."

"Talán" - mondta a lány. "De még mindig nem mondtad el, hogy mi vagy."

"Én" - mondta, mély levegőt vett, majd szünetet tartott.

Bármi is volt az, Pace-nek sem volt könnyű kimondania. Carla látta az arcán, hogy küzd, hogy elmondja, hogy kimondja.

Attól félt, hogy a lány megint el fog menekülni.

"Sajnálom a tegnap estét" - mondta halkan. "Sokat gondolkodtam rajta, és el tudom képzelni, hogy a reakcióm arra, hogy láttam... bármit is láttam, mennyire fájhatott neked. Köszönöm, amit tettél" - mondta neki, és minden szavát komolyan gondolta. "De most már itt vagyok. Kiszálltam a kocsimból. Tudni akarom, Pace. Tudni akarom az igazságot."

"Az igazságot", ismételte a férfi. "Az igazság az, Carla, hogy sárkány alakváltó vagyok."

A lány egyszer lassan pislogott, feldolgozva a férfi szavait. "Egy sárkány alakváltó. Tehát képes vagy alakváltozni, ahogy a szó mondja, sárkánnyá?"

A férfi bólintott. "Igen."

"Tegnap este, az nem volt olyan sárkány, amit valaha is láttam képen."

"Nem. Te láttad a kettő összeolvadását. A félig és félig. Ha készen állsz, megmutatom neked az igazi énemet. A másik oldalamat. Csak kérned kell."

Carla bólintott. "Egy sárkány" - ismételte meg. "Rendben."

"Nem baj, ha nem hiszel nekem" - mondta mosolyogva. "Ez normális."

"És a tűz?" - kérdezte a lány, a hangja magasabb volt a szokásosnál.

"Tűzsárkány" - mondta tompán, majd az egyik tenyerét a levegőbe emelte. A tűz fellobbant, felugrott, megpördült, és a másik tenyerében landolt, a csuklóját karkötőként körbeölelve.

Aztán olyan gyorsan kialudt, ahogyan érkezett.

"Hát persze. Tűzsárkány" - mondta. "Szóval így tudtál megvédeni minket tegnap este."

"Igen" - mondta hevesen. "Sajnálom, hogy így rátok zúdítottam, de nem volt más választásom. Százból százszor pontosan ugyanezt tenném, Carla. A te életed - és Bartoné - az elsődleges számomra. Bárcsak másképp történt volna, de nem bánom, amit tettem".

"És ezt nagyra értékeljük" - mondta, és minden szót komolyan gondolt. "Őszintén, szívünk mélyéből, és egy farkcsóválással a hátunkon, komolyan gondoljuk. Köszönjük ezt nektek. De... Pace, miért kellett egyáltalán megmentened minket?"

Itt volt a másik kérdés, ami már régóta mardosta, és a belsejét emésztette. Mi volt a tűz oka?

"A gyanúsítottunk" - mondta lassan.

"Ő is olyan, mint te, ugye?" - kérdezte izgatottan. Az előző este mégiscsak jó nyomon járt.

"Igen. Olyan, mint én, és tegnap este megpróbált megölni téged" - mondta Pace, és a hangja vicsorgott.

"De te megállítottad" - mondta halkan. "Tegnap este te állítottad meg. Te oltottad ki az egész házat. Akkor miért nem tetted ezt korábban? Azonnal?"

"Elment" - magyarázta Pace. "Nem akartam elárulni, hogy mi vagyok. Titokban akartam tartani. Vagyis én akartam. Ezért megpróbáltam kijuttatni magunkat onnan. De rosszul döntöttem. Már az elejétől fogva küzdenem kellett volna ellene, minden energiámat bele kellett volna adnom."

Érezte, ahogy a szégyen árad belőle emiatt.

"Amint kijutottunk, elment, és a ház csak egy átlagos tűz volt az ő hozzáadott ereje nélkül, ami mögötte volt. Így hát eloltottam neked. Ez volt a legkevesebb, amit tehettem" - mondta, és lehajtotta a fejét. "Még ha túl kevés is volt, túl késő."

"Miért féltél elmondani, hogy mi vagy?" - kérdezte a lány.

"Tényleg?" - mondta a férfi horkantva. "Ugyan már, Carla. Nem tudhattam, hogyan reagálnál rá, és különben is, nem igazán mondjuk el senkinek, hacsak nem lesz állandó része az életünknek. El tudod képzelni, ha kitudódna, ha a kormány megneszelne minket, és visszajönne? Megpróbálnának összeterelni minket, megint egy csomó kísérletet végezni, és ellopni az erőinket, ha tudnák. Ezt nem engedhetjük meg. Ezért elbújunk. Nem mondjuk el senkinek. Még akkor sem, ha ez néha fáj nekünk, vagy a hozzánk legközelebb állóknak."

A férfi tekintete ebben a pillanatban elkapta az övét. Talán mondani akart neki valamit? Valamit... róluk?

"Azt hiszem, ennek van értelme" - mondta, nem akarta, hogy a csend túl sokáig húzódjon. "De azért be kell vallanom, hogy nehezen veszem be ezt az egészet. Sárkányok, tényleg?"

Pace elvigyorodott. "Akarod látni?"

Egy pillanatig azt hitte, hogy a férfi szexuális viccet űz belőle.

Ó, Istenem, lefeküdtem egy sárkánnyal? Ez meg mit jelentsen? A gondolat átfutott rajta, de félrelökte.

"Mit látni?" - kérdezte, és úgy döntött, hogy a tisztázás most a legjobb.

"A másik oldalamat" - mondta halkan.

"A sárkányomat."